Gå til innhold
Hundesonen.no

Schæferen Toya


Toya

Recommended Posts

hehe, vet ikke om det er like bra da men. Oppførselen liksom. For Buffy sin oppførsel var filler'n meg ikke mye å skryte av!

Mn ja, skal bli moro å hilse på Toya, men sikkert også rart. Savnet etter Buffy er kjempestort liksom, så...

toya er flink jente, men litt gal til tider ;)

hehe...

liker ikke at vi "tar " snøen hennes vertfall... hehe... sinna på måka... :P

ellers er hu flink voffe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Brr så kaldt ut ja. Hun får slå seg sammen med Buster, han gikk igjenom isen på et vann på hjemplassen min - han sprang etter en stein som ble kastet :rolleyes: Gærne hundene :D

jepp... buster og toya, de isbadene hundene ;) hehe...

søtt par eller hva?:icon_clapping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solo kunne nok også gjerne tenkt seg et bad i det "deilige" vannet. Fibi er ikke helt typisk toller på det området. Hun går helst utenom søledammer også, hun. Mange måter å feire våren på, gitt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei for det er sjø..

men dette er islagt..

prinsessen.jpg

det vannet toya bada i heter borrevannet.... og er sånn vann med gjedde i...

heter vel ferskvann eller noe..

må ikke ferskvann være mye kaldere for å i det hele tatt fryse? eller er det meg som har sovet i naturfag timen igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det vannet toya bada i heter borrevannet.... og er sånn vann med gjedde i...

heter vel ferskvann eller noe..

må ikke ferskvann være mye kaldere for å i det hele tatt fryse? eller er det meg som har sovet i naturfag timen igjen?

Sjøvann fryser først ved en mye lavere temperatur enn ferskvann. Frysepunktet til ferskvann er 0 grader mens frysepunktet til sjøvann er -2 grader. I tillegg så er jo sjøvann i mer bevegelse en ferskvann.

En annen forskjell er at ferskvann alltid er 4 grader i bunnen, fordi vannet er tyngst (størst tetthet - hvor kompakt det er) ved 4 grader. Sjøvann's maksimale tetthet er ikke ved 4 grader, fordi saltet gjør tettheten større, det gjør og at det ikke dannes hydrogenbindinge så lett. Det er først når sjøvannet fryser til is at det når den maksimale tettheten sin.

*elisabeth vekker toya som sov i naturfagstimene* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...