Gå til innhold
Hundesonen.no

Schæferen Toya


Toya

Recommended Posts

Sjøvann fryser først ved en mye lavere temperatur enn ferskvann. Frysepunktet til ferskvann er 0 grader mens frysepunktet til sjøvann er -2 grader. I tillegg så er jo sjøvann i mer bevegelse en ferskvann.

En annen forskjell er at ferskvann alltid er 4 grader i bunnen, fordi vannet er tyngst (størst tetthet - hvor kompakt det er) ved 4 grader. Sjøvann's maksimale tetthet er ikke ved 4 grader, fordi saltet gjør tettheten større, det gjør og at det ikke dannes hydrogenbindinge så lett. Det er først når sjøvannet fryser til is at det når den maksimale tettheten sin.

*elisabeth vekker toya som sov i naturfagstimene* ;)

hehe...

men uansett... så var det vannet kaldt :P

hhee...

ja...

naturfag og meg... er vel ikke helt en god kjemisk forbindelse sak :P

hehe..

takker elisabet.. er bare å lære meg om arv og genetikk også.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar
  • 2 weeks later...

Fine bilder:) Hvordan går det med beinet til Nikita?

beinet til nikita er jo bedre, men jeg liker ikke at det har en liten skjevhet enda, og det såret som du så på ett av bildene, det er jeg egentlig ganske fornøyd med, for det så mye værre ut før...

legen trur at det vil være en liten skjevhet der resten av livet hennes, som hun kan leve med selvfølgelig...

så vi håper jo på det beste :barfy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Toya er jo skjønn da! Og enkel å ta bilder av :D

ta i mot skryt marit :) det fortjener du altså :) du var jo i alle mulige vinkler og overalt :P

enig med deg i at toya er skjønn :P likner buffy :P ( var kjempe skjønn buffa også :P )

gleder meg til jeg kjøper meg nytt kamera du kan leke deg litt med :P

Pene Toya jenta :P:) Første gang jeg har sett bilder fra Nikita er stor. Kjempepen hun å :)

Gøy når Ruby kommer,må du ta masse bilder!! :D:)

bilder av ruby kommer, det skal jeg love deg :)

skal ha full ladet kamera den dagen vi skal hente henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yapp, du må ta med deg hunder og kamera å komme på besøk! Eller så får jeg satse på å flytte i nærheten! :rolleyes:

Ellers så kan dere jo alle sammen her inne på Sonen sende inn ønske til Se og Hør (den gladmeldingstingen) om at jeg skal få et Nikon D50, så kan jeg komme å ta bilder av dyra til alle sammen. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...