Gå til innhold
Hundesonen.no

Schæferen Toya

Toya

Recommended Posts

hehe, vet ikke om det er like bra da men. Oppførselen liksom. For Buffy sin oppførsel var filler'n meg ikke mye å skryte av!

Mn ja, skal bli moro å hilse på Toya, men sikkert også rart. Savnet etter Buffy er kjempestort liksom, så...

toya er flink jente, men litt gal til tider ;)

hehe...

liker ikke at vi "tar " snøen hennes vertfall... hehe... sinna på måka... :P

ellers er hu flink voffe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Brr så kaldt ut ja. Hun får slå seg sammen med Buster, han gikk igjenom isen på et vann på hjemplassen min - han sprang etter en stein som ble kastet :rolleyes: Gærne hundene :D

jepp... buster og toya, de isbadene hundene ;) hehe...

søtt par eller hva?:icon_clapping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solo kunne nok også gjerne tenkt seg et bad i det "deilige" vannet. Fibi er ikke helt typisk toller på det området. Hun går helst utenom søledammer også, hun. Mange måter å feire våren på, gitt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei for det er sjø..

men dette er islagt..

prinsessen.jpg

det vannet toya bada i heter borrevannet.... og er sånn vann med gjedde i...

heter vel ferskvann eller noe..

må ikke ferskvann være mye kaldere for å i det hele tatt fryse? eller er det meg som har sovet i naturfag timen igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det vannet toya bada i heter borrevannet.... og er sånn vann med gjedde i...

heter vel ferskvann eller noe..

må ikke ferskvann være mye kaldere for å i det hele tatt fryse? eller er det meg som har sovet i naturfag timen igjen?

Sjøvann fryser først ved en mye lavere temperatur enn ferskvann. Frysepunktet til ferskvann er 0 grader mens frysepunktet til sjøvann er -2 grader. I tillegg så er jo sjøvann i mer bevegelse en ferskvann.

En annen forskjell er at ferskvann alltid er 4 grader i bunnen, fordi vannet er tyngst (størst tetthet - hvor kompakt det er) ved 4 grader. Sjøvann's maksimale tetthet er ikke ved 4 grader, fordi saltet gjør tettheten større, det gjør og at det ikke dannes hydrogenbindinge så lett. Det er først når sjøvannet fryser til is at det når den maksimale tettheten sin.

*elisabeth vekker toya som sov i naturfagstimene* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg tror nok forslaget var å få ny hund umiddelbart etter du har mistet den du har, ikke før. Det er fordeler og ulemper. Og ikke minst, folk er forskjellige.  Nå kan ikke jeg få ny hund pga. sykdom, men selv om jeg hadde kunnet det hadde jeg nok brukt god tid før neste kom i hus. Nå er det to år(!) siden vi mistet våre, og jeg kjenner jeg er mentalt klar for en ny hund. Men for min del sier helsa nei da, så det blir ikke med det første. Uansett tenker jeg det viktigste er å sette pris på den tiden man har, og ta vare på minnene når de er borte.
    • Tankk. Skal sjekke Librela. Når det gjelder ny hund så har jeg faktisk fått det forslaget av en del. Men hu blir sjalu på andre hunder hvis jeg er for "overstrømmende" så det blir evt om lenge til.
    • Fin tradisjon! Har ikke pleid å sette noen spesielle mål for hundeholdet, men kanskje det kan hjelpe på motivasjonen for ulike ting. Så, her er mine ikke så ambisiøse mål for resten av 2025 (om enn litt sent, hehe): - Har en del hundebøker liggende som jeg gjerne vil komme gjennom. Jeg leser igrunn lite bøker generelt, så blir ganske fornøyd hvis jeg kommer gjennom 2 i løpet av de neste 5 månedene - Sydney har muligens ikke så altfor lenge igjen, så hovedmålet blir å gi henne en så god pensjonisttilværelse som mulig og gjøre mitt beste for å holde henne i god helse.
    • Ja, det ble tre dager av 2025 det... Så her må det oppdateres med nye mål for 2025 for frøken Lilje: Blodspor: - Starte AK Nosework: - LGT - Merkeprøve(r) Kurs: - Passering - Nesearbeid (spor/søk) - Apport for moro skyld?    
    • Mitt forslag er å døyve smertene med en ny valp eller en voksen omplassering med en gang hun går, så slipper du ha det helt ****** alene. Jeg har prøvd begge deler. Det var mye bedre for meg å ha fokus på ny hund med en gang enn å få tid til å savne. De er jo alltid der i minnene og en savner dem, men en ny som krever oppmerksomheten tar den verste brodden ut av smertene. Personlig kunne jeg aldri hatt en ny som liknet for mye. Det blir awkward for meg. Andre velger samme homogene rase om og om igjen. Jeg synes ihvertfall det er langt bedre å ha ny hund å ta meg av med en gang, enn å være uten i lengre tid.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...