Gå til innhold
Hundesonen.no

Blod fra tissen?

Recommended Posts

Skrevet

Gutten min har hvert litt slapp igår og idag, men ikke tenkt no over det, og han leker like mye som før.

Men idag når jeg lekte litt med han, og han herja rundt her, så fikk jeg øye på bittesmå blodflekker på gulvet. Og jeg fikk jo sjokk med det første. Men han tisser ikke blod, og det er bare litt. Men virker som at han har vondt innimellom, at det kanskje stikker litt eller noe til tider, For han synker litt sammen bak i takt med pustinga noen få ganger hvor han står rolig. Og han vil helst slippe å sette seg på kommando, Og når vi er ute så er han utrolig rolig, Går veldig forsiktig (og jeg har jo en bc som leier å være villmann, og "førstemann-til-hagen-gutt")...

Skal jo til vet`n i morra, og prøve å ta med en urinprøve. Men tenkte kanskje noen her har opplevd noe av det samme? Og evt vet hva det kan være?

Er så synd, for rett før jul hadde han kennelhoste med litt "lyd" på lungen (mulig lungebetennelse)og det er en mnd siden ble han kastrert, for to uker siden hadde han skikkelig betennelse "på øyet". Og nå er det noe nytt :P

Dakar gutten min ;)

Skrevet

har du sett om det er ett lite sår der? evt. om han har klart å få en liten pinne inni der? Har ikke noen gode forslag, men har hørt om en som klarte å få en pinne inni tissen, og det hørtes ikke godt ut.. Mye slikking og biting var symptomet da..

Det eneste som hoppet inni hodet mitt var diabetes, men jeg vet ikke engang hvorfor..

Håper det ikke er noe alvorlig, og at dyrlegen finner det ut fort!

Lykke til!

Og selvfølgelig: Daaaakar gutten!!! Trenger trøst...

Skrevet

Jeg ville holdt skikkelig øye med allmenntilstanden, hvis han blir slapp eller virker som han har feber ville jeg dratt til veten med en gang. Den kan jo være noe med nyrer/urinveier... Ikke for å skremme deg altså, det er sikkert ikke så alvorlig, men hold øye med han for sikkerhets skyld.

Skrevet

Hero hadde blod i urinen, han var plaget med det vet. og vi trodde var urinveisinfeksjon i et år. Men det viste eg å være så mye mer enn det. Gå til vet. du og få han sjekket, ta gjerne ultra og. Må få vite hvordan det går.

Skrevet

Hero hadde blod i urinen, han var plaget med det vet. og vi trodde var urinveisinfeksjon i et år. Men det viste eg å være så mye mer enn det. Gå til vet. du og få han sjekket, ta gjerne ultra og. Må få vite hvordan det går.

oki, Ja har time klokken 12 ca idag. Og pappa hadde vist klart å få fått litt urin fra han også.

Men hva var det med Hero da?

Huff, nei nå gruer jeg meg. Det har liksom hvert så mye med han i det siste, Men heldigvis har det jo bare hvert ting som har gått over med engang han har fått noe for det...

Skrevet

oki, Ja har time klokken 12 ca idag. Og pappa hadde vist klart å få fått litt urin fra han også.

Men hva var det med Hero da?

Huff, nei nå gruer jeg meg. Det har liksom hvert så mye med han i det siste, Men heldigvis har det jo bare hvert ting som har gått over med engang han har fått noe for det...

Hero hadde mye galt innvendig, men trekk ikke forhastede beslutninger nå. Han hadde en svulst på blæren, blod på nyrene og i bukveggen.

Skrevet

off! det er ikke gøy.. har ikke så mye å si om det, men ville bare ønske deg lykke til! tenker på deg! det er sikkert ikke så farlig, men blod fra tissen høres jo ut som er farlig.. lykke til!!!!

Skrevet

Nå har vi hvert hos veterinæren, men det så ut som om han hadde fått et sår på tisseladden sin, Og at det har kommet en liten betennelse (*puste lettet ut). Så håper at det er det det er, og at penicillinen hjelper...

Håper det virkelig, for det ser ikke ut som det er så godt, og han har hatt nok dritt i det siste...

Skrevet

Bra det ikke var noe mer alvorlig!

Men sår på lillemann må jo ikke taes for lett på.. Det trenges nok masse ekstra trøst, sofakosing, griseører og oksetisser for å holde motet oppe her.. Ihvertfall hvis han er noe i nærheten av mennene i mitt liv :)

Skrevet

Bra det ikke var noe mer alvorlig!

Men sår på lillemann må jo ikke taes for lett på.. Det trenges nok masse ekstra trøst, sofakosing, griseører og oksetisser for å holde motet oppe her.. Ihvertfall hvis han er noe i nærheten av mennene i mitt liv :P

Hehe :)

Nå har han fått bein, litt kjeks, og masse kos da :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så fint at dere allerede har veileder og atferdsspesialist på laget, og at dere har testet både mer og mindre aktivitet. Det dere beskriver høres ut som en valp som ligger så høyt i grunnstress at han ikke klarer å regulere seg ned igjen. Da hjelper det sjelden med mer trening, for problemet er ikke mangel på aktivitet, men at nervesystemet aldri får landet. Det jeg ville prøvd: senk totalbelastningen kraftig i 10–14 dager. Korte, kjedelige turer, ingen søk, ingen kurs. Bytt aktiviteten mot ting som nedregulerer: tygging, slikkematter, snacks strødd i gresset. Og når han faktisk ligger rolig av seg selv, legg en godbit stille mellom labbene hans uten å si noe. Ro som blir belønnet, kommer oftere. At han blir «svart i øynene» og umulig å avlede tyder på at han er langt over terskel, og da lærer han ingenting. Nevn gjerne smerteutredning for veterinæren også, mage og ledd kan gi akkurat dette bildet. Jeg har skrevet mer om ro-trening her om dere vil ha en konkret plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/
    • Godt tenkt å forberede seg før katten kommer, det er da du har mest påvirkning på resultatet. Det viktigste er ikke utstyret, men introduksjonen. Planlegg at de to første ukene skjer bak grind eller lukket dør: la dem lukte på hverandre gjennom døra, bytt tepper mellom dem, og belønn hunden hver gang den er rolig i nærheten av kattelukt og kattelyder. Først når hunden kan se katten uten å låse seg fast, tar dere korte, rolige møter med hunden i bånd. Katten trenger alltid en fluktvei: høyder, hyller og minst ett rom hunden ikke har tilgang til. Kattedoen løser du enklest med en barnegrind hunden ikke kommer forbi, eller en hevet plassering katten lett når. Og følg med på hunden din underveis: stirring, stivhet og jaging betyr at dere har gått for fort frem, ikke at det er umulig. Gjør det kort og gøy, og gi det uker heller enn dager. De fleste hunder kan lære å leve fint med huskatten sin.
    • Gratulerer med valp på vei! I stedet for å anbefale en bestemt skole vil jeg gi deg spørsmålene jeg selv ville stilt før påmelding, for det varierer mer mellom instruktører enn mellom skoler. Spør konkret: Hvilke metoder bruker instruktøren, og brukes det noen form for korreksjon eller «konsekvens»? Du vil ha et tydelig ja til kun belønningsbasert trening, ikke et vagt «vi tilpasser oss hunden». Hvor mange valper er det per instruktør? Seks er mye bedre enn tolv. Og handler kurset om hverdagen (ro, håndtering, alenetrening, trygg sosialisering) eller mest om sitt og dekk? For en setter-valp er det første langt viktigere. Be gjerne om å få se på en kurstime før du melder deg på. En seriøs instruktør sier ja til det. Jeg jobber selv som hundetrener i Oslo, så jeg lar andre svare på de konkrete skolene, men jeg har skrevet om hva god sosialisering faktisk er, om du vil lese mer: https://oslohundetrener.no/hva-er-sosialisering-og-hvorfor-er-det-viktig-for-valpen/
    • Dette høres utrolig slitsomt ut, og jeg skjønner godt at dere er på bristepunktet. To ting ville jeg gjort først, før noe trening: en veterinærsjekk av valpen (urinveisinfeksjon er en klassiker bak plutselig tissing inne) og skikkelig rens av madrass og dyner. Vanlig spray fjerner ikke lukten for hundenesen, og så lenge det lukter toalett, forblir det et toalett. Så til bjeffingen. Akkurat nå har hundene lært at bjeffing åpner døra, så det er den vanen vi må snu, ikke hundene det er noe galt med. Men vi starter ikke om natta. Tren på dagtid: lukket dør i tre sekunder, åpne mens det er stille, belønn. Bygg langsomt opp. Gi dem samtidig en skikkelig god liggeplass utenfor soverommet som fylles med tyggeben og gode ting, så stedet får verdi i seg selv. Det er ikke noe quick fix her, men med en gradvis plan er det absolutt løsbart. Med tre hunder samtidig kan det være verdt å få en trener til å se på helheten hjemme hos dere.
    • Får bare prøve meg frem litt, skal kjøpe sånn for å se. Umulig å vite før man har prøvd 😉 Takk for nyttig info Molly.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...