Gå til innhold
Hundesonen.no

Blod fra tissen?


Recommended Posts

Gutten min har hvert litt slapp igår og idag, men ikke tenkt no over det, og han leker like mye som før.

Men idag når jeg lekte litt med han, og han herja rundt her, så fikk jeg øye på bittesmå blodflekker på gulvet. Og jeg fikk jo sjokk med det første. Men han tisser ikke blod, og det er bare litt. Men virker som at han har vondt innimellom, at det kanskje stikker litt eller noe til tider, For han synker litt sammen bak i takt med pustinga noen få ganger hvor han står rolig. Og han vil helst slippe å sette seg på kommando, Og når vi er ute så er han utrolig rolig, Går veldig forsiktig (og jeg har jo en bc som leier å være villmann, og "førstemann-til-hagen-gutt")...

Skal jo til vet`n i morra, og prøve å ta med en urinprøve. Men tenkte kanskje noen her har opplevd noe av det samme? Og evt vet hva det kan være?

Er så synd, for rett før jul hadde han kennelhoste med litt "lyd" på lungen (mulig lungebetennelse)og det er en mnd siden ble han kastrert, for to uker siden hadde han skikkelig betennelse "på øyet". Og nå er det noe nytt :P

Dakar gutten min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du sett om det er ett lite sår der? evt. om han har klart å få en liten pinne inni der? Har ikke noen gode forslag, men har hørt om en som klarte å få en pinne inni tissen, og det hørtes ikke godt ut.. Mye slikking og biting var symptomet da..

Det eneste som hoppet inni hodet mitt var diabetes, men jeg vet ikke engang hvorfor..

Håper det ikke er noe alvorlig, og at dyrlegen finner det ut fort!

Lykke til!

Og selvfølgelig: Daaaakar gutten!!! Trenger trøst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville holdt skikkelig øye med allmenntilstanden, hvis han blir slapp eller virker som han har feber ville jeg dratt til veten med en gang. Den kan jo være noe med nyrer/urinveier... Ikke for å skremme deg altså, det er sikkert ikke så alvorlig, men hold øye med han for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hero hadde blod i urinen, han var plaget med det vet. og vi trodde var urinveisinfeksjon i et år. Men det viste eg å være så mye mer enn det. Gå til vet. du og få han sjekket, ta gjerne ultra og. Må få vite hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hero hadde blod i urinen, han var plaget med det vet. og vi trodde var urinveisinfeksjon i et år. Men det viste eg å være så mye mer enn det. Gå til vet. du og få han sjekket, ta gjerne ultra og. Må få vite hvordan det går.

oki, Ja har time klokken 12 ca idag. Og pappa hadde vist klart å få fått litt urin fra han også.

Men hva var det med Hero da?

Huff, nei nå gruer jeg meg. Det har liksom hvert så mye med han i det siste, Men heldigvis har det jo bare hvert ting som har gått over med engang han har fått noe for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, Ja har time klokken 12 ca idag. Og pappa hadde vist klart å få fått litt urin fra han også.

Men hva var det med Hero da?

Huff, nei nå gruer jeg meg. Det har liksom hvert så mye med han i det siste, Men heldigvis har det jo bare hvert ting som har gått over med engang han har fått noe for det...

Hero hadde mye galt innvendig, men trekk ikke forhastede beslutninger nå. Han hadde en svulst på blæren, blod på nyrene og i bukveggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi hvert hos veterinæren, men det så ut som om han hadde fått et sår på tisseladden sin, Og at det har kommet en liten betennelse (*puste lettet ut). Så håper at det er det det er, og at penicillinen hjelper...

Håper det virkelig, for det ser ikke ut som det er så godt, og han har hatt nok dritt i det siste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ikke var noe mer alvorlig!

Men sår på lillemann må jo ikke taes for lett på.. Det trenges nok masse ekstra trøst, sofakosing, griseører og oksetisser for å holde motet oppe her.. Ihvertfall hvis han er noe i nærheten av mennene i mitt liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ikke var noe mer alvorlig!

Men sår på lillemann må jo ikke taes for lett på.. Det trenges nok masse ekstra trøst, sofakosing, griseører og oksetisser for å holde motet oppe her.. Ihvertfall hvis han er noe i nærheten av mennene i mitt liv :P

Hehe :)

Nå har han fått bein, litt kjeks, og masse kos da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...