Gå til innhold
Hundesonen.no

Schäferhund valpen Atsu


Svedge

Recommended Posts

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Kjempesøt de to der..

Atsu er nesten akkurat halve vekta til Kiara nå..

Han tar henne igjen på vekta om stund :), men så lenge Atsu ikke blir et monster på +50kg er jeg fornøyd :).

Jeg hadde holdt hundeplanene hemmelig for fattern, men jeg sa det nå for et par dager siden. Hehe, jeg fikk alle mulige dommedags pofetier til svar. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tar henne igjen på vekta om stund :), men så lenge Atsu ikke blir et monster på +50kg er jeg fornøyd :).

Jeg hadde holdt hundeplanene hemmelig for fattern, men jeg sa det nå for et par dager siden. Hehe, jeg fikk alle mulige dommedags pofetier til svar. :)

Tviler absolutt ikke på det nei.. :P

Får nyte dem som lettvektere så lenge vi kan heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Atsu 5 uker, litt sen med oppdatering igjen. Han har blitt ganske sosial og valperampete nå.

Han blir vist langhåret, og testikklene har ikke falt ned enda. Jeg har derfor fått tilbud om å velge Birk fra B-kullet. For min del gjør det ikke så mye om Atsu blir langhåret, men det hadde vært kjedelig om han kanskje skulle bli kryptokid.

Jeg skal på besøk nå til helgen, valget kan bli vanskelig, om det blir Atsu eller Birk.

image007b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Atsu 5 uker, litt sen med oppdatering igjen. Han har blitt ganske sosial og valperampete nå.

image007b.jpg

Er det han som er til venstre på bildet? Den andre ser ut som en tispevalp, den er smal i ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstre. La også til litt mer i forrige innlegg, skulle sjekke om bildet ble passe stort.

ja, leste tillegget nå. Stusser litt på det at han kanskje blir langhår jeg... Men nå har jeg bare bildet å gå ut i fra, og kan ikke si at det virker sånn der.

Men det med at testiklene ikke er kommet ned enda... er det begge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, leste tillegget nå. Stusser litt på det at han kanskje blir langhår jeg... Men nå har jeg bare bildet å gå ut i fra, og kan ikke si at det virker sånn der.

Men det med at testiklene ikke er kommet ned enda... er det begge?

Nå er det 4 dager siden bildet ble tatt, og da var de ikke sikre på om han var langhåret, men utviklinga går fort og klarere tegn har kommet.

Det er begge testiklene, men jeg vet svært lite om hvordan den utviklingen foregår og når de detter ned.

Kanskje jeg bare engster meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det 4 dager siden bildet ble tatt, og da var de ikke sikre på om han var langhåret, men utviklinga går fort og klarere tegn har kommet.

Det er begge testiklene, men jeg vet svært lite om hvordan den utviklingen foregår og når de detter ned.

Kanskje jeg bare engster meg...

Jeg vil gjerne si det ja.. :D Når valpen er så liten så vandrer gjerne steinene opp og ned i kanalen. Er i værtfall alt for tidlig å fastslå 100% at de ikke kommer ned. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen (torsdag) kveld tar jeg flyet "hjemover", så jeg blir uten internett. Kommer tilbake på søndag igjen.

På lørdag skal jeg på besøk hos Marscha for å se på valpene. Jeg kommer også til å ta en del bilder av valpene :icon_redface:. Det vanskelige valget jeg må ta skjer også da, om det blir Atsu eller Birk. Marscha vil helst at jeg velger Birk, siden jeg vil kommer til å bli mer aktiv med hunden enn den andre familien som egentlig skal ha ham. En annen ting er at jeg kan få ham etter eksamenperioden. Kan bli vanskelig dette, siden jeg har fulgt med mest på utviklingen til Atsu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig skrevet dette i går, men jeg var for opptatt med å snakke med kjente og sende bilder :).

Sist lørdag var jeg hos Marscha og fikk møte valpene for første gang. Det var en herlig opplevelse! Vi var ute i finværet under møtet, det var alle valpene og.

Det blir definivt Atsu nå, han var den herligste og mest harmoniske av alle valpene, egentlig akkurat slik jeg hadde ønsket han skulle være. Han var også dempende i lekeatferden med de andre. Jeg tror han vil bli en kjempe flott schäferhund når han blir voksen.

Nå er det 2 uker igjen til jeg henter ham. :D

Atsu6uker.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han er nydelig altså.

Det med testikklene har de kommet på plass eller?

Jeg solgte en valp nå i begynnelsen av året og den mangle en testikkel ved levering(10uker) og det gjorde vi kjøper oppmerksom på men når de gikk på 12ukers kontroll med valpen så var begge på plass der de skal være.

Men det sies jo det at hvis hunden ikke har fått på plass testikklene ved 8mnd alder så er det lite sannsynlig at de kommer på plass, men det er jo et bitte lite håp da. jeg har hørt om hannhunder som har fått på plass testikkler når de var 2 år, men at det skjer er vell heller sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare noen dager igjen! Imorgen drar jeg mot Oslo igjen og på søndag er jeg hundeeier :lol:. Det har vært en del innleveringer på skolen nå før eksamen, så tiden har gått ganske fort.

Nå mangler det bare en 15kg RC Maxi BabyDog sekk med fôr fra dyrebutikken, som de forhåpentligvis får inn imorgen før jeg drar. Eller har jeg alt utstyr som trengs.

Neste uke kan bli interessant :angry:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • De fant vel SM hos det meste av småraser i Finland (og i Nederland, der mener jeg de droppa hele prosjektet fordi de ikke fant noen raser som var "gode nok" for en utkrysning). Men såvidt jeg har skjønt er SM multigenetisk, sånn at det uansett vil være positivt å få inn nytt avlsmateriale. En ny hund ligger uansett litt frem i tid for min del (forhåpentligvis, det blir ikke så lenge hun jeg har nå fortsatt er her), så dra krysser jeg fingrene for at de er kommer litt videre mtp. helse  
    • «Rette tidspunkt» eksisterer nesten aldri. Det er alltid gode grunner til å gjøre noe og til å la være. Å skaffe en hund kommer til å være kjempeslitsom, utrolig artig, lærerik, givende og en utfordring for deg som person og dere som par. Dere har gjort de refleksjonene og ønsker å legge til rette livsstilen deres. Det kommer uansett til å dukke opp et eller annet, stort eller lite man aldri kan forberede seg på. Det er sånn livet er. Jeg kommer selv fra en ikke-hundeglad familie og fikk høre det samme selv helt frem til jeg var 30. ikke la ypotetiske fremtidige sydenturer, studier i utlandet eller «hva om dere slår opp» stanse dere fra å gjøre noe som helst.    hilsen nylig hundeeier som er superstolt over sitt valg 👏
    • Den blandingen kunne jeg nok også ha sett for meg om jeg skulle hatt litt mindre hund, om det ble gjort riktig fra et sånt prosjekt, men leste at SM ligger til engelsk cocker også fant man ut siden denne innkryssingen er testet i Finland? Ellers kan jeg ikke svare på det du spør om.
    • Har fått høre at vi er unge og "binder" oss fast ved å gå til anskaffelse av hund. Så klart blir en mer stengt. Men vi har ikke behov for å reise masse, og dit vi reiser kan vi jo ta med hunden. Både jeg og samboeren min er veldig hjemmekjære, og reiser for det meste innenlands, med unntak en Danmarkstur i året. Vi har jo allerede katt, så da blir vi vel "stengt" på grunn av den også da...🤷‍♀️
    • Nei, du kan nok ikke få championat (med mindre de registreres som renraset slik det er snakk om over), men du kan få mellomtitler vet jeg ihvertfall.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...