Gå til innhold
Hundesonen.no

Schäferhund valpen Atsu


Svedge

Recommended Posts

Det som trolig blir min valp, ble født for litt over en uke siden. Kullet ble ikke stort, 4 valper hvor 2 dessverre ble dødfødte. Men de to som lever, lever i beste velgående, en hann og en tispe. Siden jeg var tidlig ute, kom jeg på først på hannhundlista. Leveringsdato blir rundt 20.mai når de er 8 uker. Vi får se om valpen passer meg når den blir større, ellers har jeg mulighet til å velge en fra B-kullet.

Siden de er fra A-kullet, får det bli et A-navn. Etter å ha sett gjennom en del navn, siden A-navn kan være vansklige med for mye trykk på A'en, kom jeg frem til Atsu som betyr tvilling på egyptisk. Bra navn? :huh:

Noen bilder av de to valpene :)

Aenuke2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Bildene blir oppdatert hver uke, så det blir artig å følge med utviklingen. Om et par uker blir de nok mer livlige :).

Det er en 1/4 sjanse for de kan bli langhåret, da begge foreldre har det resisive genet, men de langhårede Crixie har gitt før har hatt middels hårlengde (ser nesten normale ut). Bruksmessige gjør ikke det så mye, men å kunne stille ut og er jo et pluss. Hvis han skulle bli det, må jeg nok vurdere. Ellers har jeg aldri noe imot langhårede, de er fine de og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjonene alle sammen! :):P

I B-kullet ble det tvillinger, derfor blir det nok ganske sikkert hann valpen fra A-kullet jeg velger, også med tanke på de andre som ville ha fra B. Leveringsdatoen for A passer også best for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiko

Acko

Kan gjøre som jeg gjorde, sette deg ned med en latinordbok og bla til du finner noe som både lyder bra og har en mening du liker :P Vil du aller helst ha noepå A til hverdags også?

Ellers synes jeg Atsu var fint jeg da, like greit å ha korte navn med en gang, ellers ender man opp med ørten forkortninger :)

Gratulerer så mye med valpevalget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte moren veldig godt! :P

Jeg og ;), Crixie er en rolig og harmonisk tispe, det var mitt førsteinntrykk av henne da jeg var på besøk ifjor. Også en grunnene for at jeg ville ha valp fra henne. Mye av slekta til Crixie er Schh3 og en grein med HGH.

Nå er i hvertfall valpen jeg skal valgt, og det ble A-hannen. Når Kari leser siste mailen jeg sendte, blir han døpt Atsu.

Her er et bilde fra idag, en god og rund Atsu, 11 dager gammel :P.

image001c.jpg

*EDIT*

Nå er han døpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med dåp og greier da ;)

må venne seg litt til navnet, men det går sikkert i orden :P

Takker!

Tenkte du meg, andre eller valpen? Valpen vil nok kanskje være vant med navnet før jeg henter den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiko

Acko

Kan gjøre som jeg gjorde, sette deg ned med en latinordbok og bla til du finner noe som både lyder bra og har en mening du liker :D Vil du aller helst ha noepå A til hverdags også?

Ellers synes jeg Atsu var fint jeg da, like greit å ha korte navn med en gang, ellers ender man opp med ørten forkortninger :wub:

Gratulerer så mye med valpevalget!

Litt OT kanskje, men det gjorde faktisk jeg :D

Saeta er latin og betyr hår! Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...