Gå til innhold
Hundesonen.no

Katt på kurs


MartineH

Recommended Posts

Oi. Hehe.. Mona jager kattene her hjemme, men da hun fikk hilse på en annen katt borte, innendørs, og den katten var vant til hunder, så bare snuste og hilste/koste hun med den..

Jeg ville vært villig til å prøve, hvertfall. God forstyrrelse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe morsomt spørsmål!

Jeg hadde ikke hatt noe problemer med det, Tequila er litt redd for katter og Lita er vokst opp med katter. Men jeg har ikke sjekket henne med katter, utrolig nok så har vi ikke truffet en katt på noen av turene våre enda...! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde nok kommet. Hadde vært kjempegod trening for Buster. Han er sånn passe vant med katter fra før av men han jager dem hvis han får sjansen, hvertfall hvis de løper. Han gjør dem ingenting hvis de stopper, det er bare jaginga som er morsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, morsomt spørsmål. :) Først tenkte jeg, Nei, er du gal?! Mia blir helt spinnvill når hun ser en katt. Men så fant jeg ut at det kanskje hadde vært en perfekt mulighet til å få vent henne til katter (regner med at en katt på hundekurs er vant med hunder), i det minste få mulighet til å få trent lydighet med den ultimate forstyrrelse. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke kommet. Vi sliter allerede så mye med andre hunder at hvis de var en katt der i tillegg så hadde vi fått liten utbytte av kurset. Loke svever 2 meter over bakken hvis han ser en katt..Og uansett så er det et lite poeng i trene på at hunden ikke skal jage èn fremmed katt, for etter min erfaring så er det forskjell på katter og katter..Alle mine hunder (Og spesiellt Loke)har jagd katter de ikke kjenner til tross for at de bor med pusekatter hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi om vi har katt hjemme tror jeg hun hadde klikka mongo fordi hun vi bort å hilse. Med andre ord, en bra forstyrrelse i treningen, men jeg tror nok det hadde tatt tid (har en ekstremt tålmodig hund, hun kan sitte å se på noe en evighet når det er noe hun vil, men ikke uten frustrasjon da :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...