Gå til innhold
Hundesonen.no

Truse og løpetid


Djervekvinnen

Bruker du truse på tispa di?  

33 stemmer

  1. 1.

    • Ja
      11
    • Nei
      14
    • Kun ved spesielle anledninger (fortell)
      8


Recommended Posts

Jeg bruker det bare noen ganger, når det er tepper i nærheten osv. Ellers gidder jeg ikke, det er så mye styr og jeg glemmer å ta den av før vi skal ut o.l.

Så selvom Lunah er elendig til å vaske opp etter seg selv, så tar jeg heller bryet med å vaske gulvet enn å bruke truse.

Litt merklig kanskje. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det bare noen ganger, når det er tepper i nærheten osv. Ellers gidder jeg ikke, det er så mye styr og jeg glemmer å ta den av før vi skal ut o.l.

Så selvom Lunah er elendig til å vaske opp etter seg selv, så tar jeg heller bryet med å vaske gulvet enn å bruke truse.

Litt merklig kanskje. Hehe

helt enig, Chicka er jo sterilisert nå, men før når hun hadde løpetid så var hun vedlig renslig av seg, nesten ikke noe blod, kom det blod på gulvet så tørket jeg det bare opp med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har truse på innendørs. Men tar den av på kvelden og natten. Det blir mye drypp på gulvet og sånn. Går så greit å ta på, er bare for en periode. Bedre det enn gris overalt. Var på reise engang med båt og da satt vi bakerst i båten og Hera lå på gulvet og dryppet, Når vi gikk der ifra var det masse blodflekker på gulvet så vi ble litt flaue hehe. :D

Typen skulle ut med hunden en gang og glemte trusa, og Hera tissa med den på. stakkars jenta mi. :) Så nå er vi ekstra nøye med å huske på. Ikke lett når trusa er svart akkurat..

Skal til foreldrene mine i helgen og da er trusen et must. Kan ikke grise hjemme hos dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå blødde ikke toya så mye, og hun var utrolig flink til å holde seg rein selv, så vi merka svært lite til at hu hadde løpetid ( vertfall med blodsøl og sånn) eneste vi så det oppi var at det var noen flekker av blod i kurven hennes enkelte ganger.. så hu har ikke brukt truse nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nadia har sin første løpetid nå, og blør overraskende lite, så det har ikke vært noe behov for å bruke truse, men jeg tar den på om natten (fordi hun får lov å sove i sengen min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei bruker bare truse på meg selv :)

Fra spøk til alvor...

Nei nå har jeg 3 tisper i hus og har så absolutt ikke noe planer om å bruke truse på tispene for de er flinke til å vaske seg og ikke minst å sleike opp fra gulvet om de skulle være så uheldig at de dryppet på gulvet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen skulle ut med hunden en gang og glemte trusa, og Hera tissa med den på. stakkars jenta mi. :D Så nå er vi ekstra nøye med å huske på. Ikke lett når trusa er svart akkurat..

Huske å kjøpe en som er så fargerik som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tispetruse på henne inne hele tiden (bortsett fra når hun ligger i bingen - om natta og når vi er på skole/jobb altså). Nå i starten av løpetida blør hun såpass mye at jeg ikke gidder å vaske gulvet hele tiden. Mot slutten av løpetida blør hun mindre, så da bruker vi den ikke like konsekvent.

Tinka syns ikke den er ubehagelig å ha på i det hele tatt, i så fall er hun god til å skjule det. Står rolig og løfter frivillig på beina og sånn når vi skal ta den på, og etterpå bryr hun seg ikke om den.

Og det har aldri skjedd at vi har glemt å ta av trusa, og hun er i gang med den femte løpetida nå - så vi har jo etterhvert vært ute på en del turer med løpetid-Tinka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg skulle til å si det.. de hadde en rosa en på dyrebutikken her for litt siden:) :P skal jeg sjekke om de har flere igjen og sende avgårde eller?

Råsa truse *plystre* :icon_redface: Det kunne vært litt søtt på en miniatyrhund, men på bjørnen min ville det sett latterlig ut *lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullet har sin første løpetid akkurat nå. Har bestemt meg for å holde ut og ikke bruke truse på henne i første omgang. Håper hun etter hvert skal bli flinkere til å gjøre seg rein - hun blør nemlig en del, og er ikke heeeelt god på det å gjøre seg rein. Har fjernet noen golvtepper, spesielt rundt liggeplassen - det drypper/renner mest med det samme hun reiser seg.

Har hatt tisper av begge slag - to man aldri så noe etter, og to som enten har blødd mer eller vært mindre flinke å gjøre seg reine. Brukte truse på den ene, men har i ettertid tenkt at det kanskje bidro til at hun ikke ble så flink til å gjøre seg rein selv. Vi får se etter hvert om teorien stemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker truse på tispa mi om natten fordi hun pleier å ligge i min seng.

Ellers går hun uten.

Fikk et lite uhell her om dagen som er litt moromt da, men så er litt synd i Blondie også da.

Jeg har altså en grind på rommet mitt om natta sånn at hun ikke skal løpe å finne på noe om natta.

Så slapp jeg henne ut av rommet mitt da en tidelig morgen uten å ta av henne trusa.

Så lå jeg og sov litt til da.

Imens så hadde selfølgelig mamma sluppe henne ut i hagen med trusa på.

Så hørte jeg mamma rope på meg så gikk jeg ned og der satt jammen santen hunden min og prøvde å besje med trusa på.

Jeg måtte løpe ut i pysjen min og ta av henne trusa... :)

Jeg fikk meg litt av en latter da... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...