Gå til innhold
Hundesonen.no

Idag har jeg fått blåst ut for alle hundeeiere

Renate A

Recommended Posts

Skrevet

Jeg og Chicka var på tur opp til broren min, vi Gikk bak to unge gutter som drikker cola av glass flaske.

Tror ikke de var obs på at jeg gikk bak dem, for når de er ferdig med flaske så kaster de den i bakken, og den knuses.

Gjett hvem som klikker i vikel?? :icon_redface:

Jo, Renate!!

Jeg ble så sinna, jeg ba dem om å plukke opp ALT glasset litt brennkvikkt og når de prøvde å kjekke seg så fikk de beskjed om å Zippe kjeften.

Jeg gjorde dem obs på hvor mye vondt hundene fikk og hvor kostbart det er for oss hundeeiere når hundene skjærer seg.

Jeg fortalte dem klart og tydelig at jeg viste hvem foreldrene dems var og hvis de ikke plukket opp alt så kom jeg til å fortelle hva de hadde gjort (jeg vet ikke hvem foreldrene er da)

Tror jeg tok litt hardt i for det var to VELDIG spake gutter som satt på huk og plukket opp, de sa til og med unskyld og at de aldri skulle gjøre det igjen.

Så nå har jeg fått blåst ut litt for oss hundefolk som irriterer oss over glass skår.

Disse to kommer iallefall til å tenke seg om mange ganger før de gjør det igjen, regner jeg med.

Det var sååå digg å få tatt noen skikkelig på fersken!!! B)

Skrevet

:lærer: :icon_redface::D !! kjempebra! da er det forhåpentligvis to mindre som kaster og knuser flasker ute!

Min hund har måttet sy under foten to ganger på grunn av dette selv,og det er en irriterende unødvendig skade. :P

Skrevet

Kjempebra :icon_redface::D . Jeg har irritert meg grønn over flaskeskår o.l i undergangene rundt her. Fysj for en uting den kastinga av glassflasker er.

Skrevet

:icon_redface:

Da var det forhåpentligvis 2 mindre som knuser flasker.

Det er så irriterende og kan forårsake unødvendige skader.. :D

Skrevet

Hehehe konge greier! Enda en god samaritan eller kordan det nå skrives. Eg gjorde faktisk det samme der vi bodde før og der var det ett sted som var perfekt for å slippe hunden men det var også stedet der ungdommer dro for å drikke og sånt. Anyways en dag så var vi der mens det var noen ungdommer lengre borte som drev og drakk da det plutselig en flaske landet ca 50meter fra der meg og santoz var. For å korte det ned og sensuere det stygge så fikk eg tøffingene til å plukke hver eneste glassbit. :icon_redface:

De fant for å si det sånt lurt å plukke opp. :D

Skrevet

Kjempe bra Renate, der jeg bor er det mye festing hos naboene og jeg må nesten løfte hundene 100 meter før jeg kan sleppe de ned og de kan gå skikkelig og snuse og tisse for seg selv.. har blåst ut til noen naboer, og de plukket opp på sin tomt da, Like forbanna som meg.

Skrevet

B) Go go renate :icon_redface:

bra at du gjorde det.. hadde sikkert reagert likt hadde jeg kommet bak :D

utrolig irriterenes sånn der altså

Guest Christine
Skrevet

Supert Renate :icon_redface:

Iriterende og sykle i sakte tempo på asfalten, og nesten må bråbremse pga glassskår!

Skrevet

jeg tror vel egentlig alle hunde eiere hadde reagert som meg i en sånn situasjon, ENDELIG få sjangsen til å kjefte dem opp og ned. banana

Guest Vicky
Skrevet

Du fortjener virkelig en skikkelig applaus!!! :) Utrolig flott gjort gjort for oss hunde eiere!! selv om det sikkert var ubehagelig for deg å måtte ordne opp i det...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...