Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor ofte må en hund tisse?


Symra&Pippin

Recommended Posts

Når Pippin vil ut stiller han seg opp og stirrer på oss, gjerne med ansiktet ca fem cm fra ansiktet vårt... Eller han stiller seg truende opp ved siden av en høytaler som han brukte å tisse på da han var yngre (ta meg med ut, ellers!). Dette skjer omtrent annenhver time. Nå lurer jeg litt på hvor ofte hunder egentlig må tisse, jeg tisser f.eks. ikke så ofte som Pippin mener at han må! Jeg har en mistanke om at han vil ut i hagen bare som tidsfordriv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund er ute 3-4 ganger på en dag og tisser. En frisk hund trenger ikke å gå ut annen hver time på do. Da er det enten løpetid, urinveisinfeksjon etc. hunder lærer fort at de kan få det som de vil. Så hvis de maser litt så får de komme seg ut i hagen når de vil. Jeg sier ikke at din hund gjør det, men i mange tilfeller kan det fort bli bare unødig masing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var ute med kenny 3-4 ganger om dagen. hadde han mage problemer måtte han ut om natta. hvis du ikk slipper han ut da? tisser han inne da? ikke gi den med det første!

må bare fortelle om naboen min!! :P hver gang hunden bjeffer og står med døra, går hun bort og lukker opp døra og sier - "se charn, det er ingen utforbi.." :P den huden har heile kontrollen over eieren! han tenker, hver gang jeg bjeffer kommer mor å lukker opp døra for meg... heheh... hun tror at hunden tror det er noen utforbi... da må hun jo vise han at det ikke er noen der ute!!! :P det kan bli en dårlig rang ordning forsetter man slik!

dette hadde ingenting med dere å gjøre! jeg bare kom på d her i farten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er definitivt ikke nødne hver time :P Men om min hadde truet med å tisse på høytalerne eller tven så hadde jeg sporenstraks løpt ut :P Hehe..

Mona er ute sånn.. ja, hun er jo ute flere ganger om dagen, men hun kan fint holde seg i over seks timer uten problemer (når man er på jobb/skole osv). Ellers pleier hun ikke å ligge mer enn 3-4 timer inne sammenhengende før hun kommer ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...