Gå til innhold
Hundesonen.no

simira

Medlemmer
  • Innholdsteller

    13,372
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Days Won

    466

Alt skrevet av simira

  1. simira

    Sonenmesterskap 2014?

    Ingen fare Kaja, er bare meg og Odin som konkurrerer, så du kan plukke opp Kovu her på veien.
  2. simira

    Sonenmesterskap 2014?

    Det har vært en rekruttklasse i lp der alt er i bånd eller langline etter ønske. Min Kovu har startet et par ganger, jeg tror ikke han kom sist forrige gang... Om det er snakk om september så kan ikke jeg. Er bortreist den ene helga det ikke er rallystevne.
  3. De cavalierene jeg kjenner er noen skikkelige gneldrehunder. Tre stk som jeg kommer på nå ihvertfall, to av dem bjeffer en del. Ridgebacken bjeffer lite, om noe. Fuglehunder har vel generelt sett også lite lyd.
  4. Det forklarer jo en sak eller to ja. Det er jo en haug med friområder, men ingen ordentlige gode inngjerdede områder, dessverre.
  5. For det er ikke båndtvang utover den ordinære der, pga beitedyr elns? Hvis ikke er det jo litt sært ja. Men ettersom det er fram til 14/9 så tipper jeg at det er utvidet båndtvang i det området, fram til da kanskje?
  6. Grattis! Var dere i Fredrikstad? Så det hadde vært med en hvit gjeter der, men fikk ikke med meg navn på hund eller fører.
  7. simira

    Sonenmesterskap 2014?

    Det er i praksis et uformelt stevne. Hvis det blir en helg jeg kan så kan jeg muligens kjøre et uoff. rallystevne. Kaaanskje kan jeg få det godkjent på dommerpraksis, ihvertfall om jeg får med meg en til.
  8. Pluss for navnet!
  9. Jo, hun nevner det.
  10. Takk. Spørs om jeg må stille dachs da...
  11. Hvordan finner jeg ut hvilken dag dachsene stilles?
  12. Palisades har avtagbare vesker, men jeg tror ikke de aller minste har det. Kennel tror jeg også har en veldig liten kløv.
  13. Huh, hvor har vi inngjerdede løpegårder i Oslo? Vet bare om den lille barnehagen i Torshovparken og fengselsparken, begge helt uoffisielle, ganske trange, og med varierende klientell...
  14. I Østfold er det utrolig mye bra hundemiljø da.
  15. Jeg tror lagavgiften var 150 kr per lag altså, ikke per deltaker. Så ingen formue, gitt at man må være minimum tre, og helst flere. Håper flere soniser skal til Morokulien!
  16. Druesteiner og eplesteiner er giftige. Ikke frukten i seg selv, men folk flest sitter vel ikke og rensker druene for bikkja.
  17. Dere er råflinke! Gratulerer!
  18. Ja, en hund er en hund... Noe må han uansett tydeligvis få til, med det antallet store vokterhunder av begge kjønn i hus.
  19. Jeg er ikke så kresen på det, det er jo bare for gøy! Håper det ordner seg med stevneerfaring. Blir dårlig med lag med to ekvipasjer. Litt usikker på de andre jeg kjenner også, en er muligens ute pga halt hund, og et par av de andre er garantert på lag allerede. Neste gang...
  20. Årets feriepenger kommer fra fjorårets jobb, om du hadde noen da. Litt forskjellig praksis på vikariater, enten kan du be om å få pengene utbetalt etter avsluttet kontrakt, eller du får dem til neste år.
  21. Kulturkollisjonen og Ikke skyt hunden. Edit: Og der var tmp et halvt sekund før meg fordi jeg skrollet opp for å se gjennom bøkene igjen, og hvor du bodde. Jaja...
  22. Er det ikke en tråd eller fem her inne om det fra før? Jeg har (heldigvis) ikke den voldsomme erfaringen, men det avhenger jo en del av individ, rase og situasjon...
  23. Både jeg og hundene kan anbefale Argyr på det varmeste. Ellers tar Hund i Harmoni (hundiharmoni.no) mot hunder for hjemmepass. Hun er utrolig flink med hunder, er instruktør (men trener ikke hunden din om du ikke ber om det), og har hjulpet oss mye med Kovu.
  24. Men er dine representative for rasen jevnt over? Det nevnes piping, allergi og stress hos rasen hist og her, uten at jeg vet om det er folks erfaring med enkeltindivider eller noe som forekommer ofte.
×
×
  • Opprett ny...