Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

Mild ørerens

Recommended Posts

Bonita har litt proplem med ørene sine, og må vaske dem ei ukes tid. Men det virke som ørerensen jeg kjøpte til dyrlegen er ubehagelig. Vært i kontokt med veterinærkontoret og fikk ikke noe godt svar. Har dere forslag på mild rensing av ørene? 

Hvordan problem med ørene har hunden? Det er helt normalt at det er vondt å rense ørene på en hund som har ørebetennelse eller sopp, og anbefaler å bruke det som veterinæren har utskrevet/gitt.

Hun har litt skitt i ørene og rister litt på hodet. Ikke snakk om ørebetennelse eller sopp. Kun fått kjøpt ei flaske med ørerens dem selger på klinikken. Virker som hun blir sår i huden i ørene ved bruk av den ørerensen vi fikk kjøpt der og hun har for første gang på 15,5 år vist ubehag. Så jeg lurer på er det en mild ørerens på markedet jeg kan prøve? 

Just now, AnkiogBonita said:

Hun har litt skitt i ørene og rister litt på hodet. Ikke snakk om ørebetennelse eller sopp. Kun fått kjøpt ei flaske med ørerens dem selger på klinikken. Virker som hun blir sår i huden i ørene ved bruk av den ørerensen vi fikk kjøpt der og hun har for første gang på 15,5 år vist ubehag. Så jeg lurer på er det en mild ørerens på markedet jeg kan prøve? 

Det ytre øret kan du vaske med en bomullsdott med vann på eller lignende. Ellers skal denne være grei. 

Hadde en del hoderisting på min yngste for noen år siden, men det gikk over av seg selv uten behov for behandling (ble sjekket av vet). 

Forumet fortsetter under annonsen

Kan jo kjøpe saltvannsampuller eller noe sånt da. Det er jo helt mildt og du får nok renset, men er jo ingen virkestoffer i det så om du trenger noe medisinsk så funker det nok ikke.

Kokosolje (cocoza ) bruker jeg til "hverdagsrens" på hundeører, men ved evt. sopp eller betennelser må der sikkert hardere lut til.

Forumet fortsetter under annonsen