Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vakt. Far ringte akkurat vaktnummeret. "E det dyrlækjaren? Eg har Rudolf her. Han e raud på nasen. Kva ska me gjera?"   Nei, det er ikke fars vanlige dialekt.  

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg ska

Hils på lille *insert fint tispenavn som jeg ikke har kommet på enda*:    Det første hun gjorde da vi kom dit var å stemple meg med alle fire beina sine, og bite meg i haka.  

Posted Images

Akkurat nå, MarieR skrev:

:lol: Altså, om jeg hadde gått for kalkun i morgen ville jeg nok uansett begrenset meg til å kjøpe en kalkunfilet :P 

DET er barnslig vøtt... skal det være kalkun, må den være helstekt såklart :lol: 

Akkurat nå, Line skrev:

Jeg kjøper og lager lett en kalkun på 6 kg til meg selv :lol: Kjøttet er jo så enkelt å bruke til alt mulig, både til pålegg og middag!

Ja, det er mye man kan bruke det kjøttet til. Jeg hadde en filét liggende i frysen. Den ble usedvanlig saftig og god :D 

Akkurat nå, Line skrev:

@Siri Jeg tenkte å nevne stekepose, men fant ut at det kanskje var å dra det litt langt :lol: Selv om det er den enkleste måten å få saftig kalkun på :P 

:lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, SFX skrev:

Ja,bare grøt og pudding framover :-P 

Ferdigkokt, så du kan varme den i micro'en ? Faren for brannskader på kokeplatene er vel ellers stor..:P

7 minutter siden, Siri skrev:

av min munn :lol: Jeg tror faktisk hun har bodd under en stein de siste 100 år... :aww: 

38 minutter siden, SFX skrev:

Pfft..som sagt..noen av oss får bare med oss det som er viktig her i verden..:sleep:

6 minutter siden, Siri skrev:

kke gjør kokken enda mer forvirret enn hun allerede er nå :lol: 

Da bør kokken ikke se på det store internettet etter 'how to do' metode i alle fall..Det kan ta motet fra enhver :hmm: og når vi snakker om kalkun..i ett anfall av sinnsforrvirring slo jeg til å kjøpte en hel kalkun.. Jeg undres om det går å stappe den ned i den største kasserollen å koke den til hundene..:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets siste bad og klipp :ahappy:

Blir gøy å se hvordan Melvin ser ut om 1 år, vi har forhåpentligvis blitt litt flinkere :D

Han er kun badet, blås og barbert :) skal spare litt på pelsen, sånn at jeg har mer å gå på når jeg klipper neste gang :P

IMG_20171230_180413_605.thumb.jpg.3ab59d43ae7de58d0a4237eaef7fecdb.jpg

Før, under og etter bilde :)

Ikke lett å ta oppstillingsbilde alene :P 

Men han er så fiiin :wub:

 

 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Leser om en svensk ekspertkommentator som mener landslagsledelsen i Norge mobber Northug - når til og med svenskene reagerer så er det drøyt liksom :P 

Men det jeg ikke har skjønt er: Er det ikke sånn at han ikke ble tatt ut fordi han ikke har vist at han er god nok, altså på samme måte som alle andre? Lissm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Symra&Pippin said:

Men det jeg ikke har skjønt er: Er det ikke sånn at han ikke ble tatt ut fordi han ikke har vist at han er god nok, altså på samme måte som alle andre? Lissm?

Men det forutsetter jo at han får vise at han er god nok da - hvilket han ikke har fått. Flere av de andre har prestert til noen og førti, likevel blir de tatt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke "fått lov" til å vise seg frem, han var syk under sessongåpningen på Beitostølen og har ikke fått lov til å gå verdenscup renn enda i år. Han er en av Norges mestvinnende mesterskapsløper gjennom tidene, han presterer "alltid" under mesterskap. Det er noen som dro sammenligningen om at Ussain Bolt skulle måtte kvalifisere seg til OL....

Men man begynner jo å lure, hvorfor nekter de han å vise seg frem? Er han i så dårlig form at han gjemmer seg bak ledelsen? Eller har ledelsen en personlig agenda? Det er mye bak kulissene, men jeg får ikke helt tak på hva og hvorfor...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutes ago, QUEST said:

Det er ikke bare du som er 'noob' her..jeg ble en smule overrasket over meldingen til meg, visste ikke engang at noe slikt fantes.. :P Men jeg skjønner ikke poenget med dette? Hvis man ikke skriver i tråden, da kan man vel sende en PM?:huh:

Godt jeg ikke er den eneste :lol: Og skjønner ikke helt poenget med å både ha PM og vegg jeg heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Line said:

Jeg fikk frikort i år - i midten av desember :P Jeg hentet ut medisiner for et halvår da, så var den hundrelappen spart :teehe: 

Datterbarnet også :P 

Men egenandelen for stomiutstyr er femhundreogettellerannet, og jeg går på 7 ulike medisiner daglig, og er på kontroll på 4-5 forskjellige avdelinger på sykehus, samt nå er det vel egenandel på væskebehandling også, om jeg ikke husker helt feil fra tidligere i år. Da er man kjapt oppe i frikort, liksom :P 

5 hours ago, Yellow said:

Er ståa noe annerledes hos Kifani per dags dato, eller? De lager jo så mye fint :fear:

Om de har slutta å slå ihjel valper uten ridge? Veit ikke, men de snakker vel ikke så høyt om det lenger, i hvert fall. 

2 hours ago, Snoffe said:

Tror nok ikke jeg kommer til å få en champion i huset :aww: med mindre han klinket til på en av de lokale utstillingene :P så da blir det i såfall T60 i åpenklass :D

Hvorfor tror du ikke han blir champion? 

2 hours ago, Snoffe said:

Håper virkelig dere finner ut hva som er gale, og at det ikke er noe annet enn hormoner som er litt på avveie pga av parring.

Ja, det håper jeg og :) 

2 hours ago, Snoffe said:

Jeg var veldig flink til å skrive i sommer og høst, og merker at det er utrolig greit å kunne gå tilbake å se hvordan formen har vært. Det som er mindre kjekt er å faktisk se hvordan formen var :aww: 

haha.. Nei, det blir jo et litt tveegga sverd. Det er kjipt å se hvor dårlig form man er/har vært i, men jeg håper å finne ut av om det er noen sammenheng mellom mat/vær/aktivitet - eller, jeg veit det er det, men jeg håper jeg finner ut mer enn at det er en sammenheng :P 

2 hours ago, Snoffe said:

Haha, nei kanskje ikke :P men kjekt at de gir oss kvantumsrabatt :D

Ja, men det skulle bare mangle når dere kommer med så mange! :P  

2 hours ago, Snoffe said:

Min mor har fått artrose i alle tærne. Hun hadde det opprinnelig bare i hendene, fingrene og skuldrene. Så det kan jo være noe sånt for deg å, selvom dere har forskjellige lidelser. Tærne til mamma ser i hvertfall litt rar og krokete ut.

Ikke helt det samme, og tærne (og fingrene) er heldigvis forholdsvis rette enda. Det bare vokser ut kuler her og der :P 

1 hour ago, SFX said:

Dere SKAL finne ut av hva som feiler henne, noe annet er ikke et alternativ. 

Ja! Og Nei! :D 

1 hour ago, SFX said:

Er hun i bur så vet du jo sikkert at hun ikke er et Monster under senga!

Det hender faktisk hun er under senga. Eller sofaen, en kommode, en stol 

1 hour ago, SFX said:

Stepford Wife.

Nei, æsj :o Godt vi ikke er sånn! 

1 hour ago, SFX said:

Ja,bare grøt og pudding framover :-P 

:lol: Og smoothie, det skal visst også funke. Men da bør du vel ikke lage den selv :P 

1 hour ago, SFX said:

Det er det, men det er godt med ettermiddagskos også. Nå ligger Glam ved siden av meg i sofaen, ned hodet på magen min og puster dypt. Jeg prøver å stikke mine kalde tær innunder ham, men da mister jeg balansepunktet og vipper ut av sofaen. Jeg må ha dypere sofa...

Ja, det syns jeg du burde! Stor hund er lik stor sofa, det er egentlig rein skjær logikk! :D 

1 minute ago, Snoffe said:

Årets siste bad og klipp :ahappy:

Blir gøy å se hvordan Melvin ser ut om 1 år, vi har forhåpentligvis blitt litt flinkere :D

Han er kun badet, blås og barbert :) skal spare litt på pelsen, sånn at jeg har mer å gå på når jeg klipper neste gang :P

IMG_20171230_180413_605.thumb.jpg.3ab59d43ae7de58d0a4237eaef7fecdb.jpg

Før, under og etter bilde :)

Ikke lett å ta oppstillingsbilde alene :P 

Men han er så fiiin :wub:

Han er det :ahappy: 

Just now, Symra&Pippin said:

Men det jeg ikke har skjønt er: Er det ikke sånn at han ikke ble tatt ut fordi han ikke har vist at han er god nok, altså på samme måte som alle andre? Lissm?

Det er Northug. Han er visst automatisk god nok han, samme hvor dårlig han er før uttak :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, QUEST skrev:

Pfft..som sagt..noen av oss får bare med oss det som er viktig her i verden..:sleep:

Altså ikke stort :aww: 

47 minutter siden, QUEST skrev:

Da bør kokken ikke se på det store internettet etter 'how to do' metode i alle fall..Det kan ta motet fra enhver :hmm: og når vi snakker om kalkun..i ett anfall av sinnsforrvirring slo jeg til å kjøpte en hel kalkun.. Jeg undres om det går å stappe den ned i den største kasserollen å koke den til hundene..:huh:

Ordet "partering" slår meg som en god idé, men jeg formoder at det kanskje ikke finnes i vokabularet :lol: 

14 minutter siden, Stine skrev:

Men man begynner jo å lure, hvorfor nekter de han å vise seg frem? Er han i så dårlig form at han gjemmer seg bak ledelsen? Eller har ledelsen en personlig agenda? Det er mye bak kulissene, men jeg får ikke helt tak på hva og hvorfor...

Sånn helt ærlig, så tror jeg jo ikke han vil komme tilbake i god gammel form med mindre han slutter seg til landslaget igjen. Han har jo ikke akkurat prestert jevnt etter at han startet for seg selv *so to speak*. 

7 minutter siden, 2ne skrev:

:lol: Og smoothie, det skal visst også funke. Men da bør du vel ikke lage den selv :P 

Og der så jeg for meg ikke bare avkutta fingertupper :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:
52 minutter siden, QUEST skrev:

 

Altså ikke stort :aww: 

Altså..når mesteparten av de såkalte 'nyhetene' befinner seg minst ett par hakk under Se og Hør nivå.. VG og Dagbladet f.eks har jo utkonkurrert forannevnte publikasjon i lavmål...:sleep:

Akkurat nå, Siri skrev:

Ordet "partering" slår meg som en god idé, men jeg formoder at det kanskje ikke finnes i vokabularet :lol:

Jeg får ta faenskapet  med meg ut på hoggestabben og partere først da..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Krutsi skrev:

Hvordan bruker du langtidssteking? 

Sånn her gjorde vi det sist:

Gnir den inn med sitronsaft (på flaske) både utvendig og innvendig når den er tinet. Har svisker og eplebåter inni. Gnir så pepper og paprikapulver utenpå. Har litt svisker og eplebåter også inne i stekeposen. Setter den inn i ovnen ca kl 8 om morgenen på nyttårsaften. Har da forvarmet ovnen til 250 grader, og lar kalkunen stå i ca 15 minutter på denne varmen. Senker så varmen til 75 grader, og lar den stå til kl 16-17. Hvis den ikke ser ut til å nærme seg ferdigstekt i firetida, speeder jeg opp varmen litt. Når steketermometeret popper, tar jeg den ut, pakker den inn i et håndkle og lar den stå litt så kraften får "satt" seg.

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Ja, ta den ut av kjøleskapet, hvis ikke blir det ikke kalkun på dere i morgen :P Du kan sjekke den i kveld før du legger deg, og er den tint da så sett den i kjøleskapet igjen. Ellers et tips til du skal steke den: Lag små snitt i skinnet på brystet, trekk skinnet ut slik at det blir små lommer, og fyll inn med smør :) 

Da flytter den ut. Jeg har den i pappesken enda, tiner den kjappere om jeg slipper ut fuglen?

Turkey with pocket square! Og der kom jeg på at jeg ikke har sånne hvite greier til føttene. Er det normalt? Ødelegger jeg nyttårsaften nå?

1 time siden, Siri skrev:

Men dette er den smarte måten å være smart på :P 

Jeg er smart med andre ting, det er min smarties!

Sitat

DET var jo perfekt julegave ja :D 

Genialt, rett og slett. Han reparerte også ei lampe i kjelleren, så jeg får lys der. Det er også kjekt. 

Sitat

Ja, du bør ta den ut av kjøleskapet :) 

Dq gjør jeg det.

Sitat

Jeg gjorde det for to år siden... du kan vel si det sånn at jeg hadde mat for et par år etterpå :lol: 

Jeg har ikke planlagt middag 1. januar, jeg forventer rester når det er syv kilo gobblegobble.

1 time siden, Siri skrev:

Ikke gjør kokken enda mer forvirret enn hun allerede er nå :lol: 

Nei, for det klarer jeg skremmende enkelt selv :-D 

59 minutter siden, Line skrev:

 

@Siri Jeg tenkte å nevne stekepose, men fant ut at det kanskje var å dra det litt langt :lol: Selv om det er den enkleste måten å få saftig kalkun på :P 

Jeg har ikke stekepose, og nå er butikken stengt. Hysj!

52 minutter siden, QUEST skrev:

Ferdigkokt, så du kan varme den i micro'en ? Faren for brannskader på kokeplatene er vel ellers stor..:P

Fordi du skrev det så skylder jeg på deg og din jinx for at jeg smeltet plast på en varm kjele nå!

52 minutter siden, QUEST skrev:

Da bør kokken ikke se på det store internettet etter 'how to do' metode i alle fall..Det kan ta motet fra enhver :hmm: og når vi snakker om kalkun..i ett anfall av sinnsforrvirring slo jeg til å kjøpte en hel kalkun.. Jeg undres om det går å stappe den ned i den største kasserollen å koke den til hundene..:huh:

Tja, heller lese ulike innfallsvinkler på nett, enn å forsøke uten noen form for forkunnskap. 

Jeg har sett forsøk på helfritert kalkun i oljetønne, men det har ikke virket vellykket. 

13 minutter siden, 2ne skrev:

Det hender faktisk hun er under senga. Eller sofaen, en kommode, en stol 

Uææh, et Monster av verste uforutsigbare sorten!

13 minutter siden, 2ne skrev:

 

:lol: Og smoothie, det skal visst også funke. Men da bør du vel ikke lage den selv :P 

Blendere er skumle :o

13 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, det syns jeg du burde! Stor hund er lik stor sofa, det er egentlig rein skjær logikk! :D 

Mange og store hunder krever enda større sofa!

Nå lager jeg middag som smaker kjempegodt, men genererer masse oppvask... Av og til ville det vært fint å leve på den tyggisen i Charlie og Sjokoladefabrikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, SFX said:

Da flytter den ut. Jeg har den i pappesken enda, tiner den kjappere om jeg slipper ut fuglen?

Det spiller neppe noen stor rolle.

Just now, SFX said:

Turkey with pocket square! Og der kom jeg på at jeg ikke har sånne hvite greier til føttene. Er det normalt? Ødelegger jeg nyttårsaften nå?

Aldri fått det servert med kokkehatter på føttene jeg, kalkunen er like god lell :D 

Just now, SFX said:

Jeg har ikke stekepose, og nå er butikken stengt. Hysj!

Jeg droppa butikken så det blir ikke stekepose her heller - blir godt likevel :) 

Eller, nå kom jeg på at jeg kan spørre naboen, kanskje de har en stekepose...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koser meg så veldig med jul, men jeg er ikke ferdigkost på lenge ennå!

I min familie er det kalkun på julaften og pinnekjøtt på nyttårsaften. Pinnekjøttet er lagt i vann og juleøl innkjøpt. Sprudlende drikke har jeg også. Gjestene ville ha pinnekjøtt klokka 16:00 fordi de måtte hjem til hund som ikke skal være alene når det braker løs.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, QUEST skrev:

Altså..når mesteparten av de såkalte 'nyhetene' befinner seg minst ett par hakk under Se og Hør nivå.. VG og Dagbladet f.eks har jo utkonkurrert forannevnte publikasjon i lavmål...:sleep:

Men det finnes andre nyhetskanaler enn de nevnte :P Det vet vi som ikke har bodd under en stein de siste 100 år :P 

46 minutter siden, QUEST skrev:

Jeg får ta faenskapet  med meg ut på hoggestabben og partere først da..:P

:lol: 

29 minutter siden, SFX skrev:

Jeg er smart med andre ting, det er min smarties!

:D 

29 minutter siden, SFX skrev:

Genialt, rett og slett. Han reparerte også ei lampe i kjelleren, så jeg får lys der. Det er også kjekt. 

Sånn julegave vil jeg også ha :D Men han kan få male uthusene her... 

29 minutter siden, SFX skrev:

Jeg har ikke planlagt middag 1. januar, jeg forventer rester når det er syv kilo gobblegobble.

:lol: 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

I min familie er det kalkun på julaften og pinnekjøtt på nyttårsaften. Pinnekjøttet er lagt i vann og juleøl innkjøpt. Sprudlende drikke har jeg også. Gjestene ville ha pinnekjøtt klokka 16:00 fordi de måtte hjem til hund som ikke skulle være alene når det braker løs.

Vi hadde også kalkun på julaften da jeg var barn. Gudene vet hvorfor egentlig... men det bare var sånn :D Alltid usedvanlig tørr og smakløs :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Men det finnes andre nyhetskanaler enn de nevnte :P Det vet vi som ikke har bodd under en stein de siste 100 år :P 

Men nu forholder det jo seg slik at de kanaler som serverer denslags som 'nyheter' ikke fortjener betegnelsen  nyhetskanal.. Som best kan det  karakteriseres som 'underholdning'.. ja ikke i mitt univers da, men jeg har jo registrert at forbausende mange av den gemene hop finner denslags  aktiviteter underholdene.. :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Siri skrev:

Vi hadde også kalkun på julaften da jeg var barn. Gudene vet hvorfor egentlig... men det bare var sånn :D Alltid usedvanlig tørr og smakløs :aww: 

Mine julers kalkun smakte aldeles utmerket. Det både var og er årets gastronomiske høydepunkt! Med walldorf, fløtesaus og rosenkål. :ahappy: Og rekecocktail i terteskjell som forrett og hjemmelaget is med rørte bringebær eller multer til dessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, QUEST said:

Men nu forholder det jo seg slik at de kanaler som serverer denslags som 'nyheter' ikke fortjener betegnelsen  nyhetskanal.. Som best kan det  karakteriseres som 'underholdning'.. ja ikke i mitt univers da, men jeg har jo registrert at forbausende mange av den gemene hop finner denslags  aktiviteter underholdene.. :sleep:

Joa, men regner du NRK, TV2 osv som nyheter da? For de har hatt minst like mye om saken som andre media :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tendens til å bli glemt jeg og det er skikkelig irriterende. "Jeg holder deg oppdatert", "jeg kommer tilbake til deg", "jeg sender deg en mail" osv, men hører jeg noe? WTF er greia? Er jeg så lite huskbar? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...