Krokhaug 's Wilhelmina 'Ariel' - cavalier

23 innlegg i emnet

På tide at dyret får egen tråd kanskje? ;)

Ariel, eller RLI NVCH Krokhaug 's Wilhelmina er en cavalier født 18. april 2011. 
Vi driver med blodspor og smeller, og har tidligere også trent litt agility og konkurrert i rally. En og annen utstilling har det også blitt.

På utstilling - sånn ser hun nesten aldri ut, ettersom jeg er veldig ivrig med saksa :lol: (Hun er ikke fullpelsa her heller, men det er det bare jeg som vet :P

12507222_10153710896656005_3907671131146

Det er stort sett denne frisyra vi går for :P

12508860_10153710906521005_3882751957374

8 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På ferie i Finland sommeren 2017 (med ørene fulle av myggspray :lol:)

finland2017.jpg

6 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skikkelig fin!

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Veldig søt :wub:  Ønsker meg helt klart en cavalier en gang igjen, kanskje en vakker dag!

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cavalier:wub: såå fin!

foreldrene mine hadde en for 5 år siden. Fantastiske hunder!! Hun ble desverre bare 2 år pga SM..hadde det ikke vært pga forekomsten av SM på cavalier så hadde jeg hatt en for lenge siden:dog_running:

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 timer siden, Kaisen skrev:

Cavalier:wub: såå fin!

foreldrene mine hadde en for 5 år siden. Fantastiske hunder!! Hun ble desverre bare 2 år pga SM..hadde det ikke vært pga forekomsten av SM på cavalier så hadde jeg hatt en for lenge siden:dog_running:

Ja det er virkelig en fantastisk rase :wub: Hadde helsa vært bedre ville cavalieren vært den ultimate hund i mine øyne.

Hvorfor kan jeg ikke bare få en cavalier i en (HD-fri) breton-kropp :lol: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ariel er ikke så glad i andre hunder, men noen venner har hun da ;) Dette er Scott, en staselig stabijhoun.

arielogscott.jpg

4 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første svømmetime unnagjort! :D Må innrømme at vi møtte opp med skrekkblandet fryd, hvordan skulle dette gå med en 6,5 år gammel hund som aldri noensinne hadde svømt før... Men det ble verken traumer eller panikk, så vi må vel egentlig si oss godt fornøyd med det ;) 

swimming.jpg

8 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På ‎21‎.‎07‎.‎2017 at 5:44 PM, Wilhelmina skrev:

Ariel er ikke så glad i andre hunder, men noen venner har hun da ;) Dette er Scott, en staselig stabijhoun.

arielogscott.jpg

.. og som den stabijnerden jeg er så blir jeg jo ekstra nysgjerrig på Scott :)  (stamtavlenavn) :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, jaktlykke skrev:

.. og som den stabijnerden jeg er så blir jeg jo ekstra nysgjerrig på Scott :)  (stamtavlenavn) :P 

Snowlight's Admirable In Action

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

Snowlight's Admirable In Action

Ahhh!  Da kjenner jeg oppdretteren godt :) Scott har vel også gått et par sporprøver om jeg ikke tar feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, jaktlykke skrev:

Ahhh!  Da kjenner jeg oppdretteren godt :) Scott har vel også gått et par sporprøver om jeg ikke tar feil?

Det har han :) Og du skal ikke se bort fra at du får møte han, eieren har veldig lyst til å reise nedover og gå prøve for deg vet jeg ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
42 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Det har han :) Og du skal ikke se bort fra at du får møte han, eieren har veldig lyst til å reise nedover og gå prøve for deg vet jeg ;) 

Så gøy!  Du får hilse og si h*n er velkommen :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt mer svømming ;) Hun var ikke veldig imponert over dette påfunnet akkurat, men fin teknikk til å aldri ha svømt før i hele sitt liv :)

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har vært på photoshoot :P Det er så himla vanskelig å få tatt fotografbilder av det dyret, hun er så hjernevaska på omvendtlokking at hun ikke rører på en muskel hvis hun blir plassert i en posisjon - og hun skal bare stirre på meg hele tiden :P 

jul2017.jpg

4 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hun er kjempefin. Faktisk en av de fineste Cavalierene jeg har sett :wub: Ikke masse pels på ørene, som jeg synes mange av dem har og som JEG ikke synes ser spesielt pent ut :) Og ikke disse svære filttøflene som mange har. Skulle jeg hatt hund med den pelstypen, så hadde den blitt klippet både her og der... jeg orker nemlig ikke pels som stikker ut og ser malplassert ut... :lol:

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Mardina skrev:

Hun er kjempefin. Faktisk en av de fineste Cavalierene jeg har sett :wub: Ikke masse pels på ørene, som jeg synes mange av dem har og som JEG ikke synes ser spesielt pent ut :) Og ikke disse svære filttøflene som mange har. Skulle jeg hatt hund med den pelstypen, så hadde den blitt klippet både her og der... jeg orker nemlig ikke pels som stikker ut og ser malplassert ut... :lol:

Hun har kjemelange ører og tøfler, egentlig ;) Men jeg synes heller ikke det er noe pent (og neppe spesielt behagelig) så her er saksa fremme ganske ofte ;) 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hun er kjempefin:wub:

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettersom det ble snakk om ører... Hun klippes jevnlig så det finnes ingen bilder av henne med full lengdene på ørene, men her nærmer vi oss. Dette er tatt 5 måneder etter klipp. Hun ble klippet igjen like etter at dette bildet ble tatt, og da gikk hun ned 300 gram(!) kun pga. den lange tykke pelsen på ørene. Ganske mye på en hund som veier knappe 6 kilo... Det er nok åpenbart hva jeg synes om å avle frem all denne unødvendige pelsen så det skal jeg ikke si så mye om :P 

17maixx.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så søt en liten frøken. :)

Når det gjelder cavalierører så er det jammen meg mye ustelte ører rundtom. Jeg ser jo mange på jobben min, og der er det mye floker og sammenfiltret/tovet pels. Pelsen på ørene og potene jo så vanvittig tett også! Helt utrolige mengder på en liten kropp.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For en stund siden fikk jeg forespørsel om å skrive en liten artikkel til medlemsbladet i cavalierklubben, og nå er det på trykk :)

cavartikkel1.jpg

cavartikkel2.jpg

cavartikkel3.jpg

4 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive