Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpegjengen 2018

Recommended Posts

Just now, MonicaT said:

Gratulerer :) 

Da håper jeg dere kommer på Fellesutstillingen som er 5mai (blir dommerendring fra hva som står på nettsiden nå) Hadde vært koselig å hilst :wub: 

Jepp, det er planen å komme! Melder bare på valpis, Malle er fortsatt for stygg stakkars :D

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Jankaa skrev:

Jepp, det er planen å komme! Melder bare på valpis, Malle er fortsatt for stygg stakkars :D

Så koselig. Søte Malle :wub: 
Alltid moro å kosemose en valpis igjen. Vi skal også ha valp i 2018 om alt går etter planen, men blir nok ikke før nærmere sommeren det skjer.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 3.1.2018 at 0:01 PM, Jankaa said:

Melder meg inn her! Reiser om en liten måned for å hente flokkens nyeste tilskudd. _Endelig_ en stabij til :wub:

Åå :wub:  Fra hvor, om jeg kan spørre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
20 timer siden, Monikawt skrev:

Åå :wub:  Fra hvor, om jeg kan spørre?

Hiver meg på denne jeg også :)  

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da melder jeg meg inn her, har nå fått bekreftet at det er en hannhund til meg hos oppdretter jeg satte meg på valpeliste hos tidlig i fjor høst. Et årelangt ønske går endelig i oppfyllelse og en australsk kelpie flytter hit neste måned :D

• Like 22

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
Akkurat nå, Tonje skrev:

Da melder jeg meg inn her, har nå fått bekreftet at det er en hannhund til meg hos oppdretter jeg satte meg på valpeliste hos tidlig i fjor høst. Et årelangt ønske går endelig i oppfyllelse og en australsk kelpie flytter hit neste måned :D

Så gøy, gratulerer så mye!! :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, MarieR skrev:

Så gøy, gratulerer så mye!! :D 

Tusen takk :ahappy:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Tonje skrev:

Gøy! Trønder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får vel bare innrømme for meg selv at det ganske sannsynlig blir en valp på meg og i 2018 🙈 har to stk pomeranianvalper liggende som noen små marsvin i valpekassen ved siden av meg nå.. 2 uker gamle.. planen var vel ikke å beholde men de er jo så alt for nydelige så spørs om ikke tispa blir igjen her 😅 prøver så godt jeg kan å overbevise meg selv om at en pomeranian er nok og at det kanskje kan bli vanskelig å finne leilighet i Oslo med to hunder.. nei huff vanskelig å la være å beholde 😅

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest Snusmumrikk
8 timer siden, Eliza skrev:

Jeg får vel bare innrømme for meg selv at det ganske sannsynlig blir en valp på meg og i 2018 🙈 har to stk pomeranianvalper liggende som noen små marsvin i valpekassen ved siden av meg nå.. 2 uker gamle.. planen var vel ikke å beholde men de er jo så alt for nydelige så spørs om ikke tispa blir igjen her 😅 prøver så godt jeg kan å overbevise meg selv om at en pomeranian er nok og at det kanskje kan bli vanskelig å finne leilighet i Oslo med to hunder.. nei huff vanskelig å la være å beholde 😅

De er jo så små at to teller bare som en hund!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
14 hours ago, Snusmumrikk said:

De er jo så små at to teller bare som en hund!

Spørs om styret i de forskjellige leiglighetene som er der ute er enig 😂 men det er jo bedre for en hund å ha selskap er det ikke 😇

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det litt plutselig valp i 2018 allikevel:wub: 

Etter å ha gått igjennom hundre oppdrettere og lest tusen stamtavler  (sånn cirka, vi har i allefall gjort hjemmeleksa vår!! :drool:) så fant endelig en oppdretter der vi kunne krysse av alt vi hadde av krav til helse☺

Såfremst det ikke kun dukker opp kun tisper, så kommer det en liten goldenhann hjem til oss om tre måneder☺

• Like 7

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest Michellus

Jeg burde vel egentlig lagt meg i 2017 tråden, meeeen dette ble nå bestemt i 2018. Vi beholder Sera på deleie, og Leliana hjemme. :) Jeg klarer ikke gi slipp på Sera, dermed deleie, og Leliana trenger litt ekstra TLC. :heart:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

endelig kom denne hjem:wub: Sov hele den 6,5 timers turen alene i buret, tisset ute to ganger. I natt sov hun helt stille igjennom hele natta. REtt ut å tissa på morgenen. En skikkelig liten engel! Det er ei Bedlington terrier tispe :)

26805327_10159733871920543_2782672423022817679_n.jpg

• Like 17

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 14.1.2018 at 1:58 PM, poppi said:

Da ble det litt plutselig valp i 2018 allikevel:wub: 

Etter å ha gått igjennom hundre oppdrettere og lest tusen stamtavler  (sånn cirka, vi har i allefall gjort hjemmeleksa vår!! :drool:) så fant endelig en oppdretter der vi kunne krysse av alt vi hadde av krav til helse☺

Såfremst det ikke kun dukker opp kun tisper, så kommer det en liten goldenhann hjem til oss om tre måneder☺

Gratulerer :) hvor fra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis alt klaffer så kommer det ei collie-tispe til meg på forsommeren :wub: Krysser fingrene for at alt går etter planen. Gleder meg så mye at jeg klarer nesten ikke vente :D

• Like 14

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åh herremin, nå ser jeg at hjertesmileyen på mobilen min ikke er den samme her inne :lol:. Fikk bytta fra grønt spyfjes til hjertefjes nå :P 

• Haha 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå teller vi dager til den nye frisiske prinsessen flytter inn! Vi gleder oss så innmari! Bare 5 dager igjen!

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 hours ago, Jankaa said:

Nå teller vi dager til den nye frisiske prinsessen flytter inn! Vi gleder oss så innmari! Bare 5 dager igjen! emoji7.png

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

åååååå :wub: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Nye innlegg

• Det er egentlig min taktikk også(utenom at jeg har gått ut med de om natten, men det har ikke vært mange nettene). Jeg ble derfor tatt litt på senga denne gangen da jeg skulle legge meg første natta med valp i hus...valpen ble alt for varm i senga og ville ikke sove der. Hun endte i bur den natta, og det gikk forsåvidt greit, men jeg tipper hun ville sovet bedre om hun hadde greid å sove i senga. Jeg vil gjerne ha henne i senga for min egen nattesøvns del, men er litt i tvil om hvordan jeg skal få det til  
    • Det er ikke så lett å ta bilder av han her  Maui har klippet seg så nå er pelsen jevn over hele og snuteklippingen går bedre og bedre med god hjelp av leverpostei. Han synes ikke det er skummelt, det er bare så fryktelig kjedelig å stå stille  Han er helt vidunderlig søt og kosete og god   Og såklart elsker han enhjørninger 🦄
    • Jeg mener selvsagt ikke at man ikke skal styre eller hjelpe valpen. Min valp lever selvfølgelig ikke i en grenseløs eksistens. Når hun trenger hjelp til å roe seg, så får hun det. Jeg lar henne ikke stå og spise kattebæsj eller vime hvileløst rundt i huset, jeg trodde heller ikke det var det bildet jeg framstilte. Men med mindre hun viser at hun trenger hjelp eller støtte, så trenger jeg heller ikke være i forkant eller stresse med ting som kan skje aldri blir noen issue uansett. Jeg har også en selvstendig valp som kan finne på å stikke av, tilfeller har hendt siden jeg hentet henne. Hun er allikevel løs 90% av tiden. Så går vi på noen smeller og gjør noen feil, men det går jo bra det og. Jeg vil at hun skal kunne være løs så mye som mulig, og da må hun også være løs så mye som mulig. I trygge omgivelser selvfølgelig, jeg bør kanskje presisere det.  Jeg har gjort feil med tidligere valper og jeg kommer garantert til å gjøre feil med denne. Sånn er det med alle vil jeg tro. Vi fokuserer på en ting som vi dreit oss ut på forrige gang, eller på oppskriftene som står i boken og legger ikke merke til den andre tingen og plutselig så har vi en uvane. Men denne gangen kjenner jeg at perfeksjon ikke er målet, det er jo uansett helt urealistisk. Jeg vil mye heller kose meg og ha det gøy framfor å forebygge. Jeg vil vise henne gode vaner, men orker ikke bruke masse energi på å dempe helt vanlig valpeatferd som mye energi, biting og tissing. Om det viser seg at det hun ikke vokser av deg disse tingene, eller at hun blir stressa over lengre perioder, da blir det selvsagt noe annet. Men helt vanlig valp får hun være, og jeg tenker at det er en investering for den dagen ting faller mer på plass. Jeg har ikke noe problem med at folk gjør det annerledes enn meg, for med hund er det heldigvis mange veier som fører fram til en stødig og god voksen hund. Og det er vel kanskje nettopp det som er poenget mitt. Jeg velger en mer laidback rute denne gangen, og det har gjort valpetiden en million ganger finere. 
    • ikke at jeg er enig i innholdet,  men jeg tror det er fra et leserinnlegg, har lest det før, men jeg husker ikke hvor.   
    • I utgangspunktet så er det jo ikke så farlig som du sier med litt uhell, men samtidig tenker jeg at valper er forskjellige. Jeg sover sammen med valpen på madrass, men hun sover ikke som en stein gjennom natten. Hun sover tungt i 2-3 timer, og så må hun tasse litt rundt, skifte posisjon, leke litt med hårknuten min, spise litt på dyna eller tygge litt på klesskapet. Også må hun på do da. Og når hun piper og tar labben på meg for å vekke meg, så tolker jeg det som at hun vil ut for å gjøre det. Hun er riktig nok veldig obs på at hun går rett ut til den faste plassen, tisser eller bæsjer, og så vil hun opp igjen i armene mine og rett inn for å sove. Så ikke mer lek da. De siste dagene vil hun helst legge seg inn på rommet i 21-22-tiden, og sover først til 1-2-tiden, og deretter må hun ut en eller to ganger til før hun våkner ordentlig ca kl 7. 
  • Nylig opprettede emner