Gå til innhold
Hundesonen.no

Eierskifte ved omplassering


Heidihj
 Share

Recommended Posts

Jeg skal muligens overta en omplasseringshund, og driver derfor å ser på hvordan vi skal gjøre det i forhold til papirer. Hunden er registrert i NKK, født i 2014. Jeg ser at det er to muligheter hos NKK i forhold til eierskifte. Det ene er elektronisk, og det andre er å sende inn registreringsbevis og eierskifteskjema? Betyr det at eier av hunden kan logge inn på sine sider hos NKK og foreta overføringen bare sånn? (Mot at det betales med det samme). Hva om eier ikke er medlem av NKK? Da må det kanskje sendes inn papirer likevel? 
Er det noe annet jeg bør tenke på? Skifte navn på chip hos dyreidentitet er noe som må gjøres etter eierskifte såvidt jeg har forstått?

Ikke tatt imot en omplasseringshund før, så her kom jeg litt til kort kjente jeg :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier kan enkelt logge inn på NKK for å gjennomføre eierskifte.
Ny eier får ganske kjapt en mail fra NKK om at eierskiftet er foretatt :)
Enklere, og trolig billigere, enn å gjøre det manuelt (som i tillegg tar lengre tid).
Usikker på om det er automatikk i endring av eier hos Dyreidentitet (det skjer automatisk på valp hvertfall), men det kan sikkert sjekkes pr. mail. 
 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke husker feil, så blir eierskiftet dobbelt så dyrt om eier ikke er medlem, mens det koster halvparten om du er medlem og betaler det.

Du trenger ikke å melde noen endringer til Dyreidentitet, da deres database er koblet opp til NKKs database, så informasjon om chipnummer følger hunden, ikke eier. Og når eier endres hos NKK, vil Dyreidentitet få samme eieropplysninger i sin database.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, SandyEyeCandy skrev:

"Prøve", du liksom. :aww: 

:lol:

7 timer siden, SFX skrev:

Om jeg ikke husker feil, så blir eierskiftet dobbelt så dyrt om eier ikke er medlem, mens det koster halvparten om du er medlem og betaler det.

Du trenger ikke å melde noen endringer til Dyreidentitet, da deres database er koblet opp til NKKs database, så informasjon om chipnummer følger hunden, ikke eier. Og når eier endres hos NKK, vil Dyreidentitet få samme eieropplysninger i sin database.

Takk for svar! :) Er ikke sikker på dette med medlemsskap, men kan ikke tenke meg at gamle eier betaler for 2017 når de ikke skal ha hund. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...