Kom i form 2017!

483 innlegg i emnet

3 km på mølla pluss styrketrening gjennomført. I morgen blir det pause, dobbelt skift på jobb, pluss at jeg tror kroppen trenger litt treningsfri *sliten* 

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Klematis skrev:

Jeg skal ned 7 kg har jeg tenkt.:) Så jeg har nok spist for store porsjoner kanskje (middag) og for mye godteri ved siden av. Men nuh er det andre boller.

Men da er det jo riktig å ligge i underskudd, så får du bare finne ut hvilket underskudd som passer best for deg og din kropp. Men en estimert vektnedgang på 0.5kg i uken er ganske greit :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, SiriEveline skrev:

Men da er det jo riktig å ligge i underskudd, så får du bare finne ut hvilket underskudd som passer best for deg og din kropp. Men en estimert vektnedgang på 0.5kg i uken er ganske greit :)

Skulle tro det, ja. Vi får se hva vekta sier.:)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært på 45 min sykling i dag på Sats. Hadde såååå ikke lyst til å dra. Sliten og giddalaus, men jeg tvang meg avgårde likevel, og det føles jo veldig godt ut nå :) På lørdag blir det yoga før jeg skal på jobb, så da har jeg fylt denne ukens mål om to treninger hvert fall.

4 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag er søtsuget litt slitsomt. Det hjelper ikke at det er en mil til butikken når skapet er fullt av både sjokoladekjeks og den sjokoladen jeg har spart som jeg ikke liker.

Men, jeg åpna skapet og kikket på sjokoladen før i dag. Så klarte jeg faktisk å lukke skapet igjen og gå derfra.

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
Akkurat nå, Klematis skrev:

I dag er søtsuget litt slitsomt. Det hjelper ikke at det er en mil til butikken når skapet er fullt av både sjokoladekjeks og den sjokoladen jeg har spart som jeg ikke liker.

Men, jeg åpna skapet og kikket på sjokoladen før i dag. Så klarte jeg faktisk å lukke skapet igjen og gå derfra.

Det har jeg kjent på i dag jeg også. Hadde sååå lyst på godteri. Tok til takke med et eple...det var ikke i nærheten av like tilfredsstillende :P Søtsuget gav seg etter trening da! Det siste jeg pleier å ha lyst på etter trening er godteri faktisk.

Edit: Hjalp ikke på søtsuget å kjøpe 3 sjokoladeappelsiner på tilbud heller i dag, som jeg ikke får lov å røre på noen dager enda :P 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er så sinnsykt sulten idag, aner ikke hvorfor. Har spist mer enn nok allerede, men sulten river i meg :o
Har lyst på mat og ikke sukker da, det er hvertfall noe. *Vurderer å spise to knekkebrød til* 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg våkna av min egen smatting i natt. Hadde sikla ned puta og hadde fortsatt smaken av lakris i munnen da jeg våkna. Innsikten om at det fortsatt er mange måneder til jeg kan etse hull i gommen frivillig pga kaskader av salt lakris, svei (no pun intended). Noen dager, ass...

4 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok meg sammen etter overtid på jobb, og tok mila i mørket, mutters alene på en grusvei (med hunder, da). Litt innlagte intervaller i bakkene, toppfart på 20 km/t og gjennomsnitt på nærmere 12,5, måtte nesten roe ned nedover igjen for å spare litt på alle leddene i beina. Nå har jeg god samvittighet igjen :)

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 timer siden, Klematis skrev:

Jeg kastet alt snopet for å unngå at det skulle være lett å gå i skaper. Hadde forberedt gubben, så han var med på det(ikke at han hadde noe valg) :P  syntes det er veldig greit at vi ikke har noe i skapene som vil gjøre at jeg sprekker :) selvdisiplinen min er høyere på butikken enn hjemme når ingen ser :aww::lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, puddellover skrev:

Angående søtsuger det lurt å lese dette. Et mål når en skal gå ned i vekt må jo være å kunne spise mest mulig, og gå sakte nedover. :)

Den likte jeg godt!

For min del går ofte mye av søtsuget over ved å holde meg ganske langt unna over lengre tid, og skal jeg unne meg noe, så unner jeg meg litt bare. 
Jeg syntes nesten det er verst å holde seg unna når jeg syntes synd på meg selv (= er litt deppa) for da føler jeg at jeg må trøste meg selv med noe godt. Men det går heldigvis fort over hvis jeg klarer å bare holde meg unna.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg klarte å si nei til kake i dag og er veldig fornøyd med viljestyrken!

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 timer siden, Snoffe skrev:

Jeg kastet alt snopet for å unngå at det skulle være lett å gå i skaper. Hadde forberedt gubben, så han var med på det(ikke at han hadde noe valg) :P  syntes det er veldig greit at vi ikke har noe i skapene som vil gjøre at jeg sprekker :) selvdisiplinen min er høyere på butikken enn hjemme når ingen ser :aww::lol:

Jeg liker å kunne ha noe i skapet uten å spise det😀

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 minutter siden, Klematis skrev:

Jeg liker å kunne ha noe i skapet uten å spise det😀

Jeg også, men helt i starten syntes jeg det er vanskelig å kontrollere akkurat det så da kvitter jeg meg med det som kan trigge :P Også når det har gått litt tid så kan jeg igjen ha noe godt i skapene uten å spise det :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag har jeg klatra opp en bratt skråning, vasset rundt i nysnø og jogget 1km hjem. I dag var det fordi bikkja forsvant, men den bratte skråningen der tenker jeg at jeg blir å klatre iflere ganger. Mye morsommere enn å jogge, også må man bruke hodet litt. Ble i alle fall mer sliten nå enn da jeg jogge-gikk rundt vannet. 

4 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag har jeg tatt meg en planlagt tur i sjokoladeskapet, og det var en fin tur. Det ble noen få biter, og det smakte fortsatt ikke godt. Synes det fungerer mye bedre enn å havne på butikken og handle halve godterihylla i desperasjon.:)

4 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt hviledag ble det ikke, siden jeg plutselig jobber dobbelt i morgen og lørdag. Klatring :heart:

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løpetreninga i går var drøøøøøøøy! Først oppvarming, så trappeintervaller! Åherrejemini! Vi måtte opp en trapp som er i 4 nivåer, for så å løpe opp en veldig kort, men bratt bakke og ta 5 knebøy på toppen. Dette skulle vi gjøre 6 ganger. Etter første gangen trodde jeg virkelig ikke at jeg skulle klare å gjennomføre alle 6 rundene.. Men det klarte jeg! Men det var bare takket være at det var andre mennesker der, hadde jeg vært alene tror jeg ikke jeg hadde klart å presse meg selv til å gjøre det... Jeg var helt skjelven i lårene under styrkeøkten etterpå... Stølheten kommer snikende nå... Det lover egentlig ikke så godt for helgens agilitykonkurranser :P

4 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag har jeg innvilget meg et pizzastykke og en vaffel på jobb. Fordi det er fredag og fordi jeg fortjener det. Men jeg var flink og hoppet over is,nøtter og nonstop.

og, jeg gikk 60 trappetrinn på jobb i dag,da. Var litt flink,liksom.:P

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Inatt var jeg superfysen, tok en liten sjokolade men så var jeg så "fornuftig" at istede for å spise mer av den så lagde jeg meg et rundstykke med nøkkelost og agurk på ene delen og remulade med sprøløk på den andre, fint rundstykke itilegg så ikke supersunt :lol: Men det er ihvertfall mat og ikke snop :lol:

Også kom jeg meg ut på 6,5 km tur etter å ha sovet 4 t. Skikkelig drittdag igår hvor jeg nesten ikke sov noenting etter nattevakt, og en stri natt inatt med også lite søvn etterpå, så fornøyd med at jeg kom meg ut og ikke bare grodde fast i sofaen :)

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne uken har gått som forventet, jeg koste meg litt for mye på hytteturen med god mat. :P Det ble en styrkeøkt på mandagen, og i dag var jeg også med på håndball-trening for første gang på en del år, og det kjennes godt i kroppen nå! Det ser ut til å bli håndball-trening hver søndag fremover, og det er jo så gøy og få aktivisert seg på andre måter innimellom, så dette blir bra. :) Jeg er ihvertfall fornøyd med å ha kommet i gang med treningen, og neste uke skal jeg være flink med kostholdet. 

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha begynt med tilskudd etter å ha gått rundt med veldig lave verdier lenge er jeg nå sånn - :drool:. (Bare uten sikling da). For å si det sånn - det føles helt sinnsykt deilig ut å ha energi til tross for en dag på jobb, eller en ski/joggetur! Tidligere ble jeg sofaliggende etter bare noen timer på jobb fordi kroppen var helt tom, men nå kan jeg faktisk jogge etter jobb og fremdeles ha energi når jeg kommer inn! Legen hadde rett i at jeg kom til å føle meg som et nytt menneske :lol:

6 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har så smått begynt å innvilge meg selv litt godis. Litt, innimellom. På restaurant i går valgte jeg vann til maten, og selv om det var litt stusselig, så gav det en bedre følelse etterpå.

Og, det er en herlig følelse når man igjen får på seg undertøy som for litt siden var for lite.:)

4 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
19 minutter siden, Klematis skrev:

Jeg har så smått begynt å innvilge meg selv litt godis. Litt, innimellom. På restaurant i går valgte jeg vann til maten, og selv om det var litt stusselig, så gav det en bedre følelse etterpå.

Og, det er en herlig følelse når man igjen får på seg undertøy som for litt siden var for lite.:)

Føler meg litt rar med vann på restaurant selv, men nå har det blitt en vane. Men jeg er en vannelsker da :P

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg la inn et innlegg om å få søndag, men om jeg ikke fikk det, tar jeg gjerne lørdag 5
    • Når min ble kastrert (litt ++ med jur, svulster mm.), fikk hun med antibiotika, smertestillende og sterke smertestillende ved behov. Kjenner desverre ikke igjen noe av det du beskriver.. Såret var tørt, fint og ingen direkte smerte der såret var. Hun var "på føttene", glad og fornøyd en dag eller to etter. Forøvrig har hun fått antibiotikakur og smertestillende hver gang hun har blitt skjært i. For å unngå infeksjon og lindre smerte. Katten fikk akkurat det samme.  
    • Haha! Vi har ikke frosk her, men Grimm jakter på veps og humle. Så jeg må jakte på bikkja så han ikke utrydder humlebestanden her. Det er bare han hører bzzz lyden av ei så ser en bare hele ansikte på bikkja går fra "w00t" til "KILL"  
    • @Mira2.0 Nei vi har ikke vært på kurs. Har en bekjent som har utdannelse innfor dyrevelferd og adferd. Er jo ikke spes på hund da, men hun sier at han er helt klart usikker, en mental brist/frynsete nerver kan det virke som (siden Vet sier bikkja er frisk - HD da), og som ikke har blitt bedre med kastrering (som kan gjøre usikre hannhunder mer usikker) og angrep fra annen hund. Smerter kan også være inne i bildet.  @KaisenTusen takk, varmer et slitent hjerteFint å vite at jeg ikke er alene, selv om det ikke gjør ting noe bedre for noen av oss da, *snort* misery loves company, eh?  @WelshenNemiJa er nok noe der, tusen takk for  @MalamutenNår det står på som værst er jeg veldig rådvill og har mest lyst til å grave meg ned. Kurs er ikke noe som kjøres så ofte her, for det meste valpekurs . Er ikke med i klubben fordi det blir rett og slett for langt unna  Han er værst når vi er i hjemmemiljøet, om vi er på ukjent plass så har han det så travelt med å lukte og komme seg fremover at han har ikke mye tid til å følge opp folk og dyr. Vi bor på en liten plass i ødemarka, der mange har hund, enten liten gneldresak el jakthund av et slag. Mange av disse går ikke overens med hverandre (litt som eierne, når jeg tenker meg om)
    • For meg kommer det helt an på, jeg tilpasser så langt det er mulig og kan godt ha en hund til, til feks trening og konkurranse om den første ikke ble som jeg har, så lenge den passer inn ellers. Jeg strekker meg vell generelt langt ifht adferdsproblemer osv også så lenge jeg har mulighet, selv om jeg i teorien er helt for at det er lov å omplassere eller avlive en sånn hund. Jeg blir fryktelig glad i hundene mine og å kvitte seg med dem på det ene eller det andre viset er såpass vondt at jeg er villig til å ofre mye før det skjer. Når det derimot går utover hunden på noe vis er det selvsagt på tide å ta affære uansett. Jeg synes man skal ta lærdom av sine feil valg så lenge det er det det går på så man ikke går i samme fella mange ganger og må bytte hund igjen og igjen av den grunn at den ikke passer, men at man får et sykt/dårlig individ av en ellers passende rase får man liksom ikke gjort så mye med. Og det er selvsagt greit å få seg en ny hund selv om man kvitter seg med en.
  • Nylig opprettede emner