Gå til innhold
Hundesonen.no

Trekksele sydd på mål. Hvem?

Recommended Posts

Skal kjøpe ny trekksele da bikkja har vokst utav sin. Liker å få de sydd på mål da det er vanskelig å få prøvd de på rundt om her da det er nærmest umulig å spore opp butikker med trekkseler her i området. 

Så det jeg lurer på. Vet dere hvem som syr på mål? 

Vet om seleverkstedet og minipina.

Er greit fornøyd med seleverkstedet men følte sømmen til ringen bak rakna og vrengte seg fort. 

Minipina har pene seler men vet ikke noe om kvalitet og om de evt i det hele er gode seler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 minutter siden, Stine skrev:

Jeg digger Minipinaselene mine :) Veldig god kvalitet.

Hvordan tror du de blir på hund med en god del pels? :) og hva er polstringa av? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 minutter siden, Wildlife skrev:

Hvordan tror du de blir på hund med en god del pels? :) og hva er polstringa av? :)

Jeg veit om flere pelshunder som den funker fint på, polstringa er softshell :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Jeg har trekksele til min som er selvsydd, men samme konstruksjon som Minipina sin trekksele. Veldig fornøyd med den Den ligger veldig stødig og fint på hunden med løpende ring bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med seleverkstedet sine. Ikke fullt så fornøyd med Björkis. Nå har jeg bestilt sele fra en annen svenske så blir artig å se hva jeg synes om den etter en tids bruk :) 
ellers har jeg en Manmat som er helt grei (ikke sydd på mål) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Elsker Keos fra MR-koppel, relativt økonomisk ifht mange andre også :)

Hadde til Bonnie fra Sundpro, også meget fornøyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har minipina sin sele(tursele), og kvaliteten på min er i alle fall veldig god. Har plutselig fått en hund som trekker litt etter hun fikk den, så skulle visst kjøpt trekkselen i stedet for :lol: med vanlig nomesele trakk hun ikke i det hele tatt.

Også veldig fornøyd med kundeservicen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger minipina selen litt "fastere" bak enn vanlig nome sele? Skjønner jo de skal være løse altså om hunden ikke trekker men min mann synes dette er irriterende😅 han vil dog ha seleverkstedet sin mens jeg kunne tenkt meg minipina😆

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ligger minipina selen litt "fastere" bak enn vanlig nome sele? Skjønner jo de skal være løse altså om hunden ikke trekker men min mann synes dette er irriterende han vil dog ha seleverkstedet sin mens jeg kunne tenkt meg minipina

Det vil jeg ikke tro, da de ikke er fóret i reima bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har hatt: Chivas, Asteriqz, Mio og Bonnie (ingen jeg har bestemt) Har nå: Keo, Lyn, Floss Keo var tilfeldig. Vi var på Kypros når jeg fikk beskjed at den ene ølfargede/gule ble min, på bordet sto en flaske Keo (cypriotisk øl). Så fikk det bli sånn! Han er i tillegg fra et K-kull med Meeko og Leeloo som søsken   Lyn var navngitt når jeg fikk henne. I min rase er det tradisjonelt bare brukt enstavelsesnavn, og de samme navnene går ofte igjen. Når jeg da produserte eget kull hengte jeg meg opp i at de skulle ha enstavelsesnavn, så Lyns datter Floss fikk da navnet sitt hentet fra baki stamtavla, et navn jeg lenge har likt - hun lever også opp til det   For fremtiden har jeg mange tanker, men til syvende og sist må jo hund og navn passe overens. Det blir flere bordere med enstavelsesnavn, har lyst på en Sif og en Moss en gang. Eneste jeg vet er at jeg som ‘pensjonist’ skal ha en blue roan cocker spaniel med navn Ofelia!
    • Har hatt Uno og Brownie. Det fineste navnet jeg vet på tibbe ihvertfall er Samdup (Sam til vanlig) som betyr "fullfillment of one´s wishes". 
    • Har hatt en Rocky. 
      Når vi hentet ham vurderte vi også Rambo. 

Har noen potensielle navn på liste for nestemann, men må nesten se hvilket hun passer.  Akkurat nå er hun bare tiltenkt og sterkt ønsket så tiden vil vise når det måtte bli. 
      I nær omkrets akkurat nå har jeg en Scotty og Blekk. (Også kjent som blekkie/blackie, blekkulf, snottleif, scott, langbein, fjertleif, grisen osv   ) 
      Jeg driver med foto og kunne tenkt meg en hund hetende Iso, men det er en schäfer hannhund i mitt hode.  Og det har jeg ikke planer om.  
    • Mener det ligger en lignende (samme?) dokumentar på youtube. Fant den ikke igjen nå i farten.
    • Har nå: Jatzy Kommende: Rick/Rikk Har hatt: Yoshi, Misty og Geisha 
  • Nylig opprettede emner