Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater Kongsberg HK 12. og 13. november


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

Noen flere soniser som har resultater fra i dag?

Jeg er strålende fornøyd :D 
Beringia som fortsatt er junior fikk Excellent

Stjerne som er i unghundklassen fikk Excellent med CK, ble beste tispe med CERT og slo til slutt hannen og ble BIR!
Det hadde jeg aldri trodd! Det var FLOTTE hunder der i dag. 9 er kanskje ikke så imponerende i antall, men kvaliteten var helt klart der. Samtlige fikk Excellent, og kun 3 av de 7 tispene ble uten CK.

Har dessverre ikke bilder fra i dag, men noen eldre bilder ligger blogposten om resultatene her: http://snofrost.blogspot.no/2016/11/utstilling-pa-kongsberg-hundeklubb.html

 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foenix har gått sitt første innendørs LP-stevne, og jeg var spent på om det ville dempe henne eller komplisere ting for oss. Jeg slet litt med å høre dommerens kommandoer over terriergneldringen i naboringen, men ellers virket det ikke som om dette var noe å bekymre seg for. Tvert imot gikk vi til vårt beste stevne noensinne, og en førerfeil ga oss den eneste nullen vi fikk. I morgen skal jeg huske å gjøre som jeg gjør på trening, så kanskje hunden skjønner hva vi skal. Det er rart, i dag forsvant alle ambisjoner og mål fordi jeg trodde det kunne være vanskelig, og da klaffet så mye mer. Jeg var så avslappet i ringen, og under oppvarmingen og ventingen bare koste vi oss - det var for trangt til å få gått så mye, men vi jobbet mye kontakt, og ellers bare sang jeg på Cheap Thrills og dansefjaset med Foenix som om vi var hjemme alene på stuegulvet. Besynderlig, men vi prøver igjen i morgen. Veldig morsomt at vi fikk 8 på hinderet som Foenix *alltid* har løpt forbi på stevner - treningen har fungert. Og når vi avslutter programmet med en 9 på avstanden beviser det at det er kapasitet i hunden. Hun var så godt som like rask og elektrisk som hun er på trening i den øvelsen, og virket alt annet enn sliten. Jeg DIGGER den hunden!

Glam fikk løpe venstresvinger, fikk en *meget* sjelden very good, og jeg sliter med å svelge dommers begrunnelse. 

Nye lydighetssjanser i morgen, spent på å se hvor sliten Foenix virker etter dagen i dag, hun er så urutinert som konkurransehund at vi må teste slike ting også.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bjornal skrev:

Una fikk excellent og ck, selv om jeg på forhånd hadde hørt at det var veldig streng dommer og var forberedt på en blå. Kjempefornøyd til å være første gang i junior for henne :)

 

Ånei, jeg visste ikke at det var sonenwhippetfolk der! Eh, hei! :D

Stilte Skip i junior, han fikk VG, som forventa. Jeg syns det er kjeeeeeeeheheheheeeedelig å trene på utstilling, så det har vi gjort minimalt (men ikke si det til Krutsi, jeg pleier å si til henne at vi har trent), og han går jo aldri i halsbånd, han går i sele og flexi, så han tror han kan være tulling i halsbånd også, helt til han nesten har drept seg selv, høhø. MEN han fikk veldig fin kritikk, så jeg er fornøyd allikevel! :D 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SoppenCamilla skrev:

Ånei, jeg visste ikke at det var sonenwhippetfolk der! Eh, hei! :D

Stilte Skip i junior, han fikk VG, som forventa. Jeg syns det er kjeeeeeeeheheheheeeedelig å trene på utstilling, så det har vi gjort minimalt (men ikke si det til Krutsi, jeg pleier å si til henne at vi har trent), og han går jo aldri i halsbånd, han går i sele og flexi, så han tror han kan være tulling i halsbånd også, helt til han nesten har drept seg selv, høhø. MEN han fikk veldig fin kritikk, så jeg er fornøyd allikevel! :D 

Nei, for Krutsi er jo ikke på sonen og leser liksom :whistle::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Bjornal skrev:


Var du der og? Tydelig at en må melde hvor man går hen, blir jo rene utstillingsvettreglene dette emoji23.png

Nope, er jeg på utstilling og har noen å snakke med, så får du garantert det med deg som oftest :lol: 

men ja, meldeplikt er helt obligatorisk. Fordi man får alltids med seg hva som skjer :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lita gikk lp1 i går, og jeg er veldig fornøyd, til tross for at vi samlet en haug 5ere! :D

Fikk 10 på tannvisning og 8 på fellesdekk(hvor en hund brøyt), så da var jeg så fornøyd at alt annet ikke var så viktig :P

Null på innkalling og lineføring - jeg aner ikke hva som skjedde...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vg fra championklasse , surt men jeg har hatt en lengre krangel med dama så det var vel som forventet - sett det værste i myndeklubben  :/  Ingen ck utover BIR og BIM  Jeg blir litt deprimert over at formann i myndeklubben ikke setter seg bedre inn i rasene hun forvalter og skriver kritikker som en allround dommer , vinkler og pels :/  Snodig dømming på greyhound også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatmessig gikk det helt elendig med oss. Ikke ck til hverken Jäger, Sanna eller Nora :lol:  Men er likevel kjempefornøyd med dagen! Det var første gangen til Sanna inne i en hall og jeg har vært så spent på hvordan hun ville reagere, det var veldig trangt rundt ringen vår og det lå sånne blikkplater rundt omkring på gulvet som flere hunder reagerte på. Men hun var så flink, bare logret og var kjempeglad og syntes det var stas med så mye folk og hunder :heart: Så nå puster jeg litt lettere ut til Dogs4All neste helg :P 

Dette var juniordebuten hennes, 9 mnd og 5 dager gammel, og hun fikk excellent og ble nr 2 av 5 i klassen :) Tre stk i klassen fikk very good og bare 7 av over 30 bernere fikk ck, så det var en streng (og superkjapp) dommer.

Hun fikk en fin kritikk, om enn ikke så veldig utfyllende.. Dommeren var som sagt veeeldig kjapp.

"Korrekt hode. Bra pigment. Sterk kropp. Gode vinkler. Bra temperament."

Jeg stilte også kullbroren hennes Oskar, og han vant juniorklassen (av tre) med ck og ble tredje beste hannhund med cert :D

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilte bare valpen, som ble BIR av 4 stilte i rasen. BIM ble kullbroren Toffee :) Siden gikk seg til nr.3 i gruppa. Bilde fra Jeanette: 
15003353_10157708493690641_4899414042376

Fikk også satt ansikt på en "ny" sonis (for meg). Det fikk meg til å tenke på hvor mange folk jeg egentlig har truffet og blitt kjent med IRL etter å ha "møtt" dem her inne. Det er ikke få i løpet av over 11 år her! 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinner slo til i bebis debyen sin med BIR valp, mot to eldre hannhunder. Så faktisk konkurranse også. :D 

Skessa og Talli ikke de store resultatene: Skessa VG for det var for lite av henne, og Talli "bare" excellent for hun var for stor, men BIR veteran (hun er det og ble målt ;) ) 

Ikke i Kongsberg, men Talli debuterte i Rally Elite i Drammen i går med 187 poeng. Og gikk også i dag, men da disket vi da hun (se jeg) sliter litt med det å snurre fra hverandre :P 

15036434_10157754011780072_8304637644782

Sinner sitt øre sto hele tiden i valperingen, men så ble han trøtt og det falt ned. Var kjempe flink i BIG også, men som akkurat 4 mnd slask så skal det litt til mot de som har kommet i 6-9 mnd klassen av motstanderne. Men kjempe flink, brydde seg ikke noe særlig om ting rundt (utenom normal "den knurrer det er ekkelt" og normal overlevelse taktikk) bråk, smell, bjeffing, håndtering, høyttalere osv var ikke noe problem :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foenix og jeg gikk LP1 på søndag også, og jeg er så fornøyd med henne! Hun har så god arbeidsmoral, jobber så godt hun kan, og jeg merker at vi har så mye bedre flyt og samarbeid enn jeg noen gang fikk med mora hennes. Folk som kjenner meg sier det også, at jeg virker så mye mer avslappet i ringen, det ser ut som om vi koser oss og har det moro. Jeg kan stole 110 prosent på at Foenix ikke finner på noe tull, og at hun helt oppriktig vil få det til. Hun gjør feil, men det er ikke på dævelskap, det er på manglende rutine og for lite trening. Mens mora - med all sin sjarm og fandenivoldske elskverdighet/elskverdige fandenivoldskhet, og den hunden har for alltid en stor plass i hjertet mitt, ikke tro noe annet - men jeg trodde hun var en bra hund å jobbe lydighet med til jeg fikk Foenix, hu hei så forskjellige de er!

Foenix vil og vil, og vi blir stadig et bedre team. Det var flere store seire i går - som at hun ble liggende i fellesdekken selv om nabohunden reiste seg opp for å snuse litt, og at vi fikk poeng på vent under marsj for første gang. Så kan jeg slå meg selv i hodet med en kraftig vedkubbe for at førerfeil førte til en enslig null og at sølvmerket brast når vi for en gangs skyld fikk til alt annet. Det sureste er at jeg tenkte at dette blir feil (jeg satte henne ved kjeglen lengst fra hinderet, men skulle satt henne ved den nærmeste - for stor avstand til hinderet gjør at hun løper rundt), og jeg kunne korrigert plasseringen hennes før øvelsen begynte, men jeg var litt for amatør og litt for snill pike til å kreve de 10 sekundene ekstra, så jeg skyndtet meg, og da ble det feil utgangspunkt for Foenix, hun ble usikker, og vi fikk en null. Drittfører :P 

Jeg skal forsøke å lytte til min egen magefølelse neste gang. 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...