Gå til innhold
Hundesonen.no

Dommer-erfaringer?

Recommended Posts

Vet det var en tråd om erfaringer om dommere men jeg finner den ikke igjen noe sted? :/ noen som kan linke meg dit?

Er forøvrig dommer eli-marie klepp jeg lurer på. Dere som har stillt for henne. Sjekker hun bitt selv eller ber hun handler gjøre det?

Jeg foretrekker nemlig at dommer gjør det da han står som et lys da. Jeg får sjekka han fint hjemme uten problem men tror han merker jeg er litt stressa å brå i ringen kanskje (jobber med saken) og blir litt gira selv😅

Andre tips og erfaringer om henne som dommer? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, men den ble slettet, fordi ikke alt som ble skrevet var ok i forhold til hvordan man snakker om tredjeperson som ikke kan komme med sin side av saken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
29 minutter siden, Line skrev:

Jo, men den ble slettet, fordi ikke alt som ble skrevet var ok i forhold til hvordan man snakker om tredjeperson som ikke kan komme med sin side av saken.

Aha. Daså☺

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Line skrev:

Jeg har lett etter den jeg også fordi jeg ville se hva andre har erfart med dommeren jeg skal stille for til helga. 
Men skjønner godt at det blir fjernet om det blir skikkelig drittslenging om dommer i full åpenhet. Det er bedre å ta på PM om det er noe som er virkelig negativt. 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
13 minutter siden, *Kat84* skrev:

Jeg har lett etter den jeg også fordi jeg ville se hva andre har erfart med dommeren jeg skal stille for til helga. 
Men skjønner godt at det blir fjernet om det blir skikkelig drittslenging om dommer i full åpenhet. Det er bedre å ta på PM om det er noe som er virkelig negativt. 

Enig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eli-Marie synes jeg er en veldig god dommer å stille for, hun er hyggelig og kan sine saker på min rase i alle fall. Hun sjekker tennene selv når jeg har stilt for henne :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
43 minutter siden, Snøfrost skrev:

Eli-Marie synes jeg er en veldig god dommer å stille for, hun er hyggelig og kan sine saker på min rase i alle fall. Hun sjekker tennene selv når jeg har stilt for henne :)

Takk for svar😊 har ikke mere håp enn blå slik han ser ut på albuer og de lange unghund beina og store ørene men har lyst å høre kritikk om resten og så gjør vi det for erfaringa. Når vi meldte på var ikke albuene så stygge som nå.

20160818_202850.jpg

20160818_202808.jpg

20160818_202734.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stilte min voksne CH hann med slike albuer i går, han ble BIR :) Normalt sett virker dommere overhodet ikke å bry seg om det, ikke på min rase i alle fall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
14 timer siden, Wildlife skrev:

Takk for svar😊 har ikke mere håp enn blå slik han ser ut på albuer og de lange unghund beina og store ørene men har lyst å høre kritikk om resten og så gjør vi det for erfaringa. Når vi meldte på var ikke albuene så stygge som nå.

20160818_202850.jpg

20160818_202808.jpg

20160818_202734.jpg

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for albuene - de så da ikke så ille ut. Jeg har en stor, korthåret rase - og han har "liggesår/hard hud" på både albuer og haser (han liker å ligge på flisegulvet, idioten). Han er champion - og jeg har aldri fått kommentarer om det. Store hunder får merker på albuer/haser, det er omtrent umulig å unngå  - og det vet dommerne :) ,

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
28 minutter siden, Alvira skrev:

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for albuene - de så da ikke så ille ut. Jeg har en stor, korthåret rase - og han har "liggesår/hard hud" på både albuer og haser (han liker å ligge på flisegulvet, idioten). Han er champion - og jeg har aldri fått kommentarer om det. Store hunder får merker på albuer/haser, det er omtrent umulig å unngå  - og det vet dommerne :) ,

Takk for det😊😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Wildlife skrev:

Takk for det😊😊

Bare hyggelig! :) Han ser helt herlig ut :wub: Masse lykke til, oppdater oss gjerne! :) Er det NKK Rogaland du skal stille på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 timer siden, Snøfrost skrev:

Jeg stilte min voksne CH hann med slike albuer i går, han ble BIR :) Normalt sett virker dommere overhodet ikke å bry seg om det, ikke på min rase i alle fall.

Har ikke opplevd det på malamute heller, mine hadde alltid sånn i en eller annen grad.

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Alvira skrev:

Bare hyggelig! :) Han ser helt herlig ut :wub: Masse lykke til, oppdater oss gjerne! :) Er det NKK Rogaland du skal stille på?

Ja det stemmer😊 tenker mer på den rosa pelsen rundt den hårløse flekken. Men uansett. Gleder oss til endelig å få stillt for norsk dommer☺ han er stilt 4 ganger totalt som junior. 2 exc og 2 blå. Derav 2 ck og 1 cert ☺ men har ikke store forventinger denne gang da det er 9 stk i rasen, dermed mere konkurranse og han er tydelig unghund enda☺ men vi trenger erfaringa og siden det er den nærmeste utstillinga hvor vi bor og nkk sin så var fristelsen for stor😅

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
37 minutter siden, Wildlife skrev:

Ja det stemmer😊 tenker mer på den rosa pelsen rundt den hårløse flekken. Men uansett. Gleder oss til endelig å få stillt for norsk dommer☺ han er stilt 4 ganger totalt som junior. 2 exc og 2 blå. Derav 2 ck og 1 cert ☺ men har ikke store forventinger denne gang da det er 9 stk i rasen, dermed mere konkurranse og han er tydelig unghund enda☺ men vi trenger erfaringa og siden det er den nærmeste utstillinga hvor vi bor og nkk sin så var fristelsen for stor😅

Du trenger nok ikke bekymre deg om det! Ja, uferdige unghunder kan være litt "sjansespill" å stille :) Men man vinner aldri hvis man ikke prøver :) Lykke til! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Du klarer garantert å slutte når du har holdt deg så lenge før sprekk  
      Bare let frem ny motivasjon, og legg vekk tanker om ingen viljestyrke og alt som følger med.
      Det tar den tiden det tar. 
      Jeg har lagt på meg durabelig etter røykeslutt, så selv om det er digg å ha fått det til, så hadde det føltes enda bedre om jeg ikke så ut som ei vandrende juleribbe  
      Menmen. Man kan ikke få alt her i livet (jeg eier visst ikke viljestyrke jeg heller, siden jeg bytta ut røyk med mat  ). Sko er en nødvendighet, uansett grunn for å kjøpe dem! 
    • Noen som har erfaring med hundegitter i bagasjerommet? Har lite bagasjerom i bilen, og ved bruk av hundegitter ville jeg fått utnyttet plassen mye mer, og hunden hadde fått større plass. Men finner lite informasjon på nett om sikkerheten o.l.
    • Takk for gode tips @lillesmula! Skal definitivt ta med meg det du sier om rotrening. Har også oppdaget at hun leker mye «roligere» ute enn inne, og hun kan enklere finne en pinne som hun tygger på og koser seg med. Inne er hun veldig opptatt av klær og fingre/tær. Har prøvd litt i dag å ha henne i time out i valpegrinda si til hun roet seg. Det funket sånn nogenlunde, men hun var veldig misfornøyd med å bli forlatt der (jeg satt like utenfor og klappet henne gjennom gjerdet).  I tillegg prøvde vi å ha henne i bur i natt på soveromsgulvet, mens jeg lå inntil henne på madrass på gulvet. Det gikk veldig bra! Hun klynket kanskje et lite minutt før hun la seg til rette og sov godt. Hun har et relativt stort stoffbur med masse leker og myke tepper. Hun gav da beskjed to ganger om at hun måtte ut, og tenker det kan være fint at hun må øve seg på å si fra når hun skal tisse, og ikke bare sette seg rett ned uten noe varsel. En annen ting jeg har blitt litt usikker på er hvor mye aktivitet valpen trenger/bør få. Det jeg har lest er jo at valpen ikke skal ha særlig mye tur og for mye som skjer, og at de trenger mye ro og søvn. Men samtidig føler jeg ikke at Ceres finner ordentlig roen før hun er sliten, og da må hun liksom ha gjort mer enn å springe litt etter ball ute og gå noen runder på plenen utenfor blokka. Så vi har prøvd å gå noen turer med henne, kanskje to 10-15 min lange med litt lek på endedestinasjonen, eller leke en del med andre hunder, eller som i dag når hun var med på t-banetur til sentrum. Vet ikke om dette er for mye, men føler på signalene hennes at hun trenger en del stimuli. Og om hun er sliten, så sier hun fra og får bli bært. Noen erfaringer for dette? Hva er for mye aktivitet for valpen (8 uker) og hvordan merker jeg det på henne?
    • Uke 25: 18/6 - 

19/6 - @Paranomia

20/6 - @maysofie

21/6 - @MegaMarie

22/6 - @Poter

23/6 - @laikamor

24/6 - @tmp uke 26: 25/6 26/6 27/6 28/6 29/6 30/6 1/7 - @Tine Kristine Lindbeck uke 27: 2/7 3/7 4/7 5/7 6/7 7/7 8/7 uke 28: 9/7 10/7 11/7 12/7 13/7 14/7 15/7 uke 29: 16/7 17/7 18/7 19/7 20/7 21/7 22/7 uke 30: 23/7 24/7 25/7 26/7 27/7 28/7 29/7
    • Det er vel det de vil, så de kan utrydde ulven. Og bjørnen. Og gaupa. Og ørna...
  • Nylig opprettede emner