Gå til innhold
Hundesonen.no

Student 2016-2017


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 491
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da er jeg lektor...  

Da har jeg forsvart bacheloroppgaven. Gikk inn med en (sterk) B, kom ut med en A  Og nå er det sommerferie! 

Fikk A på ped. muntlig! 

Jeg :lol: litt...

Hver gang det er noe, blir vi henvist til fagplanen - som forsåvidt ligger tilgjengelig på nett. Jeg kjøpte pensum som stod, men det har kommet nye versjoner som læreren har gått over på, og det er ikke kommet så langt at det har blitt oppdatert på nett. 

Lærer hadde lagt ut et dokument med oversikt over hvilke oppgaver fra boken som var relevante, men siden jeg hadde eldre utgave var det langt færre oppgaver, og nummereringen var da feil. Spurte om hun kunne lage en oversikt som stemte med den eldre versjonen også (siden flertallet av de andre foreleserne har gjort dette på forhånd i andre fag), og det sa hun ja til. Ser nå, at ikke har hun bare ikke gjort denne ekstra lille jobben, hun har også fjernet det hun allerede hadde ute :lol: Vi har noen andre oppgavesamlinger hun har lagt ut, men ser at i det minste jeg hadde hatt bedre utbytte av å gjøre de i boken, og ikke "fyll inn ordet som mangler"-oppgavene som er alternativet. Jeg er faktisk litt oppgitt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde en sammenfatting av det som er gjort til nå, og jammen går det da fremover, selv om det føles som at det går fryktelig tregt! Men nå har jeg en innledende del på plass, metodekapitlet er hovedsaklig på plass, teorien er som den er for øyeblikket men det blir jo ikke helt ferdig før jeg vet hva jeg skal bruke av det jeg har skrevet, og drøftingen er godt på vei. Resten av uka skal brukes til drøfting, så får vi se hvor langt jeg kommer i løpet av ferien :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå vært på andre samling på videreutdanninga, og jeg er får et par aha-opplevelser, men lærer egentlig ingenting nytt. Heldigvis er gjengen på "basisgruppa" (morsomt med høyskolespråk! :lol: ) kjempeflott, så jeg håper vi kan bruke hverandre som ressurser i større grad etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Én dag før sensurfristen kom dommen på vår aller siste eksamen på vernepleiestudiet. Oppgaven var å skrive en fagartikkel under emnet "kritisk refleksjon". Skikkelig hat-oppgave for meg da vi kun har skrevet én artikkel tidligere i studiet. Artikkelen handlet om hvordan faglig skjønn kan påvirke det målrettede miljøarbeidet. Begrenset med muligheter til å finne litteratur som passet problemstillingen (vi fikk velge mellom to læringsutbytter) stresset med veldig da vi kun hadde noen få dager på oss.

Jeg hadde skikkelig meltdown første dagen da jeg sleit veldig med å komme i gang. Jeg hadde på forhånd bestemt meg for at alt over E var bra nok, jeg ville virkelig ikke bli hengende etter nå som vi blir ferdige til våren. Jeg fikk C, og er fornøyd! Vil jo alltid ha A eller B, men jeg skreiv bare for å gjennomføre.

 

Nå er det bare siste praksis og bacheloroppgave igjen :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hadde eksamen i går, og føler den gikk greit. Tør ikke gjette på karakter, men ganske trygg på at jeg består hvertfall :)

Mandag er det ut i praksis igjen. Veldig spent og litt nervøs, men jeg tror det blir bra. Radiologisk praksis denne gang, og jeg skal på Ct, så skal jeg på vanlig røntgen i Stavanger etter jul. Så det er ingen vanlig skole på oss før i februar! :)

Synes tiden går kjempefort (sånn etter sykepleiepraksisen ble gjennomført),  og nå er jeg omtrent halvveis i utdanningen! 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk A på muntlig eksamen om prosjektplanen vi leverte inn, og alt teori omkring prosjektplanlegging, planlegging for grupper, helsefremming, etikk innen dette osv :D . Strålende fornøyd! Spørs om vi klarer å gjenta suksessen nå til torsdag, da er det praksisrapporten for det samme prosjektet som skal i ilden.. føler et visst press med A på eksamen i vår, A på bachelor og A forrige uke.. :ermm: Krysser fingrene for en B hvertfall, og A er et pluss bare i min bok :) . 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Elisabeth00 skrev:

Noen som vet noe om eksamenslokalene på ullern? Sal D? Hvor store er de?

Skal ha mindre rom på eksamen, og ser de har satt meg opp der. Finner ikke noe særlig info annet enn at det virker som salene er store... Så lurer på om det har blitt gjort en feil eller noe :hmm: 

Hvis du har søkt om og fått innvilga tilrettelegging under eksamen, og du er usikker på om ting har blitt registrert riktig basert på informasjonen som kommer i StudentWeb, så håper jeg virkelig at du skjønner at dette må du spørre studiestedet ditt om, og ikke folk på et hundeforum. :kiss: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte å spesifisere at jeg også selvfølgelig har tatt kontakt med studiestedet, men droppet det siden det var såpass åpenbart..

Har elendig erfaring med uio og deres evne til å ordne opp når de har gjort feil, ting tar ekstremt med tid, osv. Håpet noen her inne kanskje hadde vært på samme lokale, og kanskje fortalt meg at de også har små rom der eller noe. På nettet står det bare at salene er store, 200 studenter. Så virker rart å plassere en liten gruppe, <20 stud, på en slik sal.

Jeg er veldig spent på hvordan uio skal klare å fikse dette på under en uke, dersom de har gjort en feil.... Kommer ikke til å ta eksamen om det ikke blir fikset opp i (dersom det er gjort en feil).

Videresendingen av eposter har begynt. 3 personer som ikke aner noe, men som har videresendt til andre... I morgen har jeg tid til å dra innom, men regner med at ingen vet hvor de skal sende meg da heller. Fryktelig surt å måtte brukte tid på dette i eksamenstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Elisabeth00 skrev:

Vurderte å spesifisere at jeg også selvfølgelig har tatt kontakt med studiestedet, men droppet det siden det var såpass åpenbart..

Beklager, men det var ikke så åpenbart for meg. ;) 

Har sjekka opp lokalene i Silurveien: Salene er store, men det er nok riktig at du skal sitte der. De kjører nemlig tilrettelagt i den ene enden. :) De få som får plass der blir skjerma fra de andre både ved at de sitter med ryggen til og at det er vegg i mellom. 

Om du vil kan du ringe meg i morgen (jeg har telefonvakt på HF-studieinfo da), sånn at jeg kan sjekke opp litt mer formelt for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerming med å sitte med ryggen til er jo bare latterlig...Hva skal det hjelpe for da? Dem som blir distrahert med øynene? Jeg ser for meg lydnivået og lydforurensning fra stor sal med tynne vegger som skal skjerme special needs kidsa.. Jeg har gått tidlig fra flere eksamener på lite rom fordi jeg ikke har klart å kunne konse fordi folk bråker.. Og folk som skriver på pc er **** det som forstyrrer meg mest, og det står at disse lokalene er tilrettelagt for pc-eksamen... Har lyst til å slutte på alt nå, min reaksjon på uforutsette problemer, lol... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Elisabeth00 skrev:

Ikke meningen å svare ampert, jeg er bare superstressa...

Vet du hva slags vegg? Skillevegg, eller ordentlig vegg, altså separat rom?

Har sendt mail til 3 avdelinger på MN, skjønner ikke at ingen ikke kan vite noe som helst...

Her et bilde av et ordinær eksamenslokale: 14495457_1203658776363441_21995644902446

Nå har jeg snakka med leder for eksamenskontoret her hos oss på HF. De andre fakultetene ønsker ikke enerom, så måten de løser det på, er å sette opp skjermbrett rundt plassene i det området som er holdt av til tilrettelagt eksamen. Det bør være en smal sak å finne ut av OM du har fått tilrettelegging, det skal registreres i systemet som kommer ut som StudentWeb i deres ende. Som sagt, ring meg gjerne i morgen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Elisabeth00, når det gjelder støy og forstyrrelser, så er disse salene virkelig state of the art, altså! Studentene våre (herunder også min egen samboer) er strålende fornøyde, det er helt dempa og rolig overalt, helt annerledes enn på en vanlig lesesal. De eksamene som ligger i Silurveien ER digitale eksamener, det er hele poenget med lokalet. Sitter du der med skjerming vil du neppe få med deg mye av andres støy. Om et av behovene dine for tilrettelegging er grunna støy og forstyrrelser, har du forhåpentligvis søkt nettopp om det? 

Og du, ikke slutt, a. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tilrettelegging pga det ja. Tilretteleggingen er oppført i studentweb (mindre rom), slik den alltid er. Så er bare lokalet jeg stusser på.

Vi skal ikke ha digital eksamen. Så jeg vet ikke hvorfor de har plassert oss der. Hele klassen er på samme lokale, har sjekket.

Skjermbrett fungerer ikke. Og jeg kommer garantert til å bli forstyrret av å sitte i et slikt lokale. Er de bildene jeg har sett, og det er kanskje den verste eksamenssituasjonen jeg kan tenke meg. Utenom tilsvarende mengde pcer i en gymsal. Når jeg sier forstyrret, så blir jeg forstyrret til det nivået at jeg ikke klarer å konsentrere meg i det hele tatt og ikke orker å sitte der. Og tastaturskriving er blant det som plager meg aller mest. 

Kommer ikke til å møte på denne eksamen om det er slik de har tilrettelagt. Det er så åpenbart at det er folk uten problemer som har tilrettelagt når de tror skjermbrett fungerer. Skjermbrett er ikke mindre rom.

 

Ringer kanskje i morgen om jeg ikke får svar av noen, skal stikke innom å snakke med folk også. Tusen takk for at du har sjekket ut av ting for meg, setter veldig pris på det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Elisabeth00 skrev:

Ringer kanskje i morgen om jeg ikke får svar av noen, skal stikke innom å snakke med folk også. Tusen takk for at du har sjekket ut av ting for meg, setter veldig pris på det.

Jeg får ikke gjort så mye for deg er jeg redd, men jeg kan i det minste hjelpe deg med å finne ut av hvem som kan svare på ting knytta til ditt program, sånn at du slipper å bruke masse tid på å finne ut av det midt i en periode du heller bør bruke på å forberede deg. 

Ikke ta sorgene på forskudd, ofte er permanent tilrettelegging lagt inn i StudentWeb, mens stedet en skal møte kommer opp svært kort tid i forveien. Så det kan fortsatt hende at du ikke skal sitte i Silurveien (for det er det som sagt digital eksamen som foregår). :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Elisabeth00: Da jeg gikk på UiB fikk jeg alenerom og måtte ha med egen PC. Der var det digital eksamen i mine fag. På UiO satt jeg på et PC-rom med rundt 10-15 stk (husker ikke, jeg satt fremst). Det var egentlig skriftlig eksamen i det faget, men jeg fikk tilrettelagt å skrive på PC (samme som de andre som satt på PC-rommet).

Men jeg vet om noen som fikk enerom på UiO fordi h*n har ticks, som gjerne kan være forstyrrende for andre studenter og den personen. Men jeg vet ikke helt hvordan tilretteleggingen fungerer på den måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sittet på lite rom på eksamen i 6 semestre nå, dette blir 7. semester. Har fungert varierende, ettersom hvem som jeg har delt rom med, men som oftest har det gått greit. Jeg har vært heldig og aldri delt rom med noen som har brukt pc. Fikk alenerom i bergen, men uio hadde ikke muligheter for det, fikk jeg beskjed om. 

 

1 minutt siden, SandyEyeCandy skrev:

Jeg får ikke gjort så mye for deg er jeg redd, men jeg kan i det minste hjelpe deg med å finne ut av hvem som kan svare på ting knytta til ditt program, sånn at du slipper å bruke masse tid på å finne ut av det midt i en periode du heller bør bruke på å forberede deg. 

Ikke ta sorgene på forskudd, ofte er permanent tilrettelegging lagt inn i StudentWeb, mens stedet en skal møte kommer opp svært kort tid i forveien. Så det kan fortsatt hende at du ikke skal sitte i Silurveien (for det er det som sagt digital eksamen som foregår). :) 

Neida, vet det er mitt fakultet som må fikse ting. Men du har gitt meg mer info enn noen andre har klart, det var det jeg tenkte på. 

 

Føler ikke det er å ta sorger på forskudd, mer å være realistisk til hva som venter meg. Og hele klassen er som nevnt satt opp der, og ingen av oss skal ha digital eksamen, så jeg antar at det er der det er tenkt jeg skal sitte også.

Kan gjerne være positiv å si at det sikkert kommer til å gå fint for meg denne gangen, nye lokaler, mindre støy enn gymsal, osv, men så lenge jeg deler lokale med mange folk og det ikke er mindre rom, og folk skriver på pc, så kommer det ikke til å gå. Jeg kan gjerne levere en eksamen, men jeg har ikke så lyst til å levere en eksamen der jeg gjør det rævva fordi jeg ikke klarer å konse. 

Eller kanskje jeg er sykt negativ nå, vet ikke.. Tok jo en eksamen i fjor der jeg ikke hadde sovet på 26 timer da eksamen startet, og fikk topp karakter. Så vet jo aldri. Påtvunget positivitet. De sier jo at det skal fungere. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg kan sitte med bose hodetelefoner. Har fått brukt det av og til på andre eksamener, litt avhengig av hvem som har vært vakt.. Er sånne støydempende hotedelefoner. De er ikke trådløse, så er bare å dra ut ledningen så får de ikke noe input fra noen steder. 

EDIT: De ringte meg nå. Er skilleveggsituasjonen som er aktuell ja. De prøvde å overtale meg til at den var veldig bra og at jeg burde gi det et forsøk. Men jeg sa at jeg hadde fått krav på mindre rom, og at skillevegg ikke var mindre rom. Så de skulle sjekke om de fant en annen løsning. De virket litt oppgitt, men altså, jeg har ikke så lyst til å sjanse på at det går bra. Det er ikke konteeksamen i emnet, så jeg har en sjanse. Hadde det vært mulighet for konteeksamen, så hadde jeg vært mer positiv. Da kunne jeg prøvd, og levert blankt om jeg merket det ikke gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Hadde jeg visst at man kunne få krav på alt sånt... Kunne jeg sikkert fått bedre karakterer jeg og :P Men men. Rævva grades or not, life goes on! 

Ved UiO får alle informasjon om rettigheten sine ved oppstart, både ved at studentene signerer på at de har satt seg inn i dette ved å huke av for det i StudentWeb, i tillegg til at det skal nevnes på informasjonsmøter. :) 

16 timer siden, Elisabeth00 skrev:

EDIT: De ringte meg nå. Er skilleveggsituasjonen som er aktuell ja. De prøvde å overtale meg til at den var veldig bra og at jeg burde gi det et forsøk. Men jeg sa at jeg hadde fått krav på mindre rom, og at skillevegg ikke var mindre rom. Så de skulle sjekke om de fant en annen løsning. De virket litt oppgitt, men altså, jeg har ikke så lyst til å sjanse på at det går bra. Det er ikke konteeksamen i emnet, så jeg har en sjanse. Hadde det vært mulighet for konteeksamen, så hadde jeg vært mer positiv. Da kunne jeg prøvd, og levert blankt om jeg merket det ikke gikk.

Synes det er helt fair at du får det du har fått innvilga, det er jo ikke opp til eksamenskontoret å vurdere hva som er egna for akkurat deg, det er det legeerklæringa som avgjør. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...