Fjør-tråden :D

194 innlegg i emnet

Tråden for alle befjærede og bevingede dyr. Bilder er påkrevd. :lol: 

Lillemor fikk 1,4 (en han, fire hunner) av moskusender i bursdagsgave. Fikk med to hanner til da, så foreløpig har vi hele 7 moskusender. To av dem blir middag i høst da, siden vi bare skal beholde en hanne. De er noen helt fantastiske skapninger- jeg er så forelska at det nesten gjør vondt. :wub: 

Jeg fikk bestemme navn, og den store hvite damen døpte jeg Lily, bare fordi jeg syntes hun ser ut som en Lily. Dermed ble det HP-navn på hele gjengen. 

Lily og to av hennes undersåtter:

28125376583_f1e20ba784_b.jpg

De tre minste tester badetemp:
28123241134_e514349a07_b.jpg

Godkjent!

28740788055_5e46cba642_b.jpg

11 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her står det litt mellom moskusender eller pekingender, klarer ikke helt å bestemme meg. Synes pekin er penere :P 

Vi har nå 4 RIR høner, og neste uke (litt utsatt) så kommer det 2 welsumer og 3 Brahma og 3 bronsjekalkunkyllinger.  Er litt spent på hvordan hønsehuset da blir :)

Forresten. Vi har nå halm i hønsehuset. Vurderer å bytte det ut med flis. Synes det er fryktelig vanskelig å holde det rent og pent der inne, blir så fort rotete :P De skal få ha halm i verpekassene da. Skal ut og begynne å male der nå, gleder meg til å se hvordan det er ferdig :D

Ingen her har navn, alle skal bli mat en eller annen gang. 

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått vaska alle badebaljane til grise-endene mine. Trur dei vart fornøgde, spesielt sidan dei fikk litt salatrestar og eit brød til kveldskosen 😊

654408eaf6e5545f978ed4dc878df52f.jpg

188c06d7a7dd97c1d785a1b2999d0532.jpg

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

4 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Perfect Image Ingenting er finere enn moskuser vel? :o:cry:  Okda :lol:  

@Bellare Har du dine frittgående? Håper mine kan bli det etterhvert, foreløpig er det litt tidlig og de er ikke tamme nok syns jeg. De yngste er faktisk de som er tammest. :D

Lily er litt overlegen :lol::wub: Hun kommer ut når jeg og lillemor har gått ut av innhegningen. 

28125470063_f210dc856c_b.jpg

De andre heter James 1, 2 og 3. Tonks, Hermine og Luna. Men siden jeg ikke vet hvem som er vet enda, så får vi vente med å definere hvem som er hvem andre en Lily. 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
@Perfect Image Ingenting er finere enn moskuser vel? :cry:  Okda   

@Bellare Har du dine frittgående? Håper mine kan bli det etterhvert, foreløpig er det litt tidlig og de er ikke tamme nok syns jeg. De yngste er faktisk de som er tammest.

Lily er litt overlegen :lol::wub: Hun kommer ut når jeg og lillemor har gått ut av innhegningen. 

28125470063_f210dc856c_b.jpg

De andre heter James 1, 2 og 3. Tonks, Hermine og Luna. Men siden jeg ikke vet hvem som er vet enda, så får vi vente med å definere hvem som er hvem andre en Lily. 

Nei, Bur så nærme veien, så er redd dei kan finne på å gå seg ut dit og bli påkjørt. Folk kjører som nokre svin forbi her...

Så dei har ein passe stor utegård, som eg ønsker å gjere enda større etterkvart 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Moro tråd! Fine ender :)

Vi har høner. To sussex og 7 dvergsilke. Skal få tatt noen bilder :)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 timer siden, Bellare skrev:

Nei, Bur så nærme veien, så er redd dei kan finne på å gå seg ut dit og bli påkjørt. Folk kjører som nokre svin forbi her...

Så dei har ein passe stor utegård, som eg ønsker å gjere enda større etterkvart 😊

Åh skjønner. Det kan jo forsåvidt skje her og, men vi har litt avstand til veien. og får henge opp skilt på gårdsveien om patroling duck eller noe *snoke på ebay* 

@Perfect Image Tenker flis i bunn og halm oppå hos endene om vintern, er det jeg har fått anbefalt siden ender søler og halm holder på varmen enn flis. 

@Lillekrapyl jaa bilder! :D

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sagflis og høy inne i burene og rugekassene. Bilder kommer :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ta ut all halmen nå etterpå siden det skal males der inne, men tenker da jeg tar flis i bunn og halm over det da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si hallo til James: 

28660890702_57e9b9efc7_b.jpg

6 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint og jobbe på matbutikk, får med meg masse "gammalt" brød, samt frukt og grønt som skal kastast, til gakkisane 😄

bafc35b743b9a317b467cd2b17fa075c.jpg

Så for dei som vil ha brød til endene eller hønene sine, er det ein fordel og høre om man kan få frå dagligvarebutikkar. Det blir jo kasta uansett. Frukt også.

4 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 minutter siden, Bellare skrev:

Så for dei som vil ha brød til endene eller hønene sine, er det ein fordel og høre om man kan få frå dagligvarebutikkar. Det blir jo kasta uansett. Frukt også.

Noteres :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ender er artige dyr altså, var innom for fôring og skifting av vatn i baljane (syns dei kan slutte å drite i vannbaljane sine...) så måtte knipse litt bildet 😆😂

9908618fcbc16efa28c48fddb8e82828.jpg

ce9c3cd448e377d55421f53c6cb9430d.jpg

Kva er det du glor på då? 😂

866fc4309b81abd50495607b46b3a799.jpg

8 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 minutter siden, Bellare skrev:

Ender er artige dyr altså, var innom for fôring og skifting av vatn i baljane (syns dei kan slutte å drite i vannbaljane sine...) så måtte knipse litt bildet 😆😂

:lol::wub:  Vi er helt forelska alle her og. Dronning Lily bestemte at de skulle bli frittgående, så da er de det da. Stenger dem inne om natta da.  

Er det mye lyd i pekingen? Moskusen bare kvitrer og hveser litt - hører ikke noe til dem omtrent. Mye mindre lyd enn høns tilogmed :o Jeg som har ønska meg høns i 4 år har helt slutta, jeg tro jeg er moskusfrelst :wub: 

28166575833_c4ea817f77_b.jpg

6 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 minutter siden, Bellare skrev: Ender er artige dyr altså, var innom for fôring og skifting av vatn i baljane (syns dei kan slutte å drite i vannbaljane sine...) så måtte knipse litt bildet 😆😂

:lol::wub:  Vi er helt forelska alle her og. Dronning Lily bestemte at de skulle bli frittgående, så da er de det da. Stenger dem inne om natta da.  

Er det mye lyd i pekingen? Moskusen bare kvitrer og hveser litt - hører ikke noe til dem omtrent. Mye mindre lyd enn høns tilogmed  Jeg som har ønska meg høns i 4 år har helt slutta, jeg tro jeg er moskusfrelst :wub: 

28166575833_c4ea817f77_b.jpg

Lite lyd i Peking. stort sett kun når vi er ute med dei, men då kvakkar eg vel like mykje tilbake 😂

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åh, jeg gleder meg til jeg bor sånn at jeg kan ha ender og høns og kanskje kaniner. Søte, gøyale og fin fin mat. :) 

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg rådigger disse gakkene altså :D:wub:  

I dag kom Lily og James og tok brødbit fra hendene mine for første gang. :D Kasko syns disse gakkene er litt ekle, så de snakker vi ikke så mye med - kan lukte litt og går vekk om de freser. Hottie sier "gakk? hæ? hvor? Meg ikke forstå" de er fullstendig usynlige for henne :lol: Lupin har fryktelig lyst til å trimme dem litt og helst smake litt på dem, men det går seg til :D

Dronning Lily:

13924987_10157368645655171_3968304307747

8 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen av våre dvergsilke og sussex. En av dvergsilkene er hane og lever på lånt tid ;), ellers bare høner. afdadd15f81e132aac142e00b3980cfe.jpg

ff3327c0e03ebbad22d222611ccb4e3c.jpg

18bfff22ea272496d545e04f254a2b06.jpg

5 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Lillekrapyl Fiiine! :wub:  Mye lyd i hanen eller skal dere bare ha høner sånn generelt? 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
@Lillekrapyl Fiiine! :wub:  Mye lyd i hanen eller skal dere bare ha høner sånn generelt? 

Mye lyd (til feil tid, gjerne midt på natta) og har de ikke ved siden av vårt hus (vi bor i rekkehus), men ved siden av mine foreldre som bor like i nærheten. Så tar litt hensyn til de. Nå har de vært på ferie en mnd, så derfor han får leve enn så lenge :)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

008330b97dd54a42111675a324674d05.jpg

Koselig å hente egg :)

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
:( :( En høne mangler og de andre har ikke halefjær. Har vel vært noe å forsynt seg mens vi var borte igår.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 timer siden, Perfect Image skrev:

:(:( En høne mangler og de andre har ikke halefjær. Har vel vært noe å forsynt seg mens vi var borte igår.

Ååh så kjipt :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er vel hvor går grensene for hva som er ekstremt og hva er psykisk og hva er noe som vil gavne den som legger seg under kniven. Det som er ekstremt for den ene kan være en nødvendighet for den andre til å komme igang igjen med livet. Så ja jeg syntes det er vanskelig å si hvor grensa går. Jeg vet i hvertfall at de ekstreme som ei som hadde opperert seg 200 ganger  og var i 20 årene ja da lurer jeg på hvor dem får pengene og ja hva er grunnen til at dem oppererer seg. 
    • Hva er forskjellen? Med mindre det er snakk om helseskadelige misdannelser er det jo kosmetisk det og, og handler i bunn og grunn også om "forskjønning' ut i fra et skapt ideal. Hvor stygg/annerledes/whatever må man føle seg før plastisk kirurgi er greit?
    • I dag var hele Trondheim og gikk tur på Ladestien. Det er bittelitt irriterende  
    • På gutta ja.  De hadde sendt seg selv i posen kl 20:30. Da var de slitne og trøtte 😂 De hadde -utrolig nok- pakket alt de hadde ned i plast og lagt det under tarpen .  På eget initiativ.  Ask husket å ta av seg halssmykket sitt (Tors Hammer seff)helt selv og å skifte til ny tørr ull.  De var de tørreste ungene på hele turen tror jeg 😂 Noen av de andre gjorde en nyttig erfaring rundt hvordan man setter opp tarp. Greit å ha litt helling på den så ikke vannet samler seg oppå og den til slutt ryker og sånt Jeg er dyktig imponert over de faktisk. I følge de andre voksne hadde de ikke trengt på passe på eller veiledes overhodet.  Hva barn ikke klarer når foreldrene ikke går to skritt bak hele tiden:D  
  • Nylig opprettede emner