Gå til innhold
Hundesonen.no

Kennel eller annen pass?


Wildlife
 Share

Recommended Posts

Hei dere. Vi skal til syden i slutten av august og da må vi ordne pass av seeko. Jeg er usikker på om vi skal bruke kennel eller om vi skal prøve å finne noen privat. Jeg kjenner jeg sliter med å la noen jeg ikke kjenner passe han. Vi har ingen vi kjenner som jeg ønsker å overlate han til. Tenker kennel kanskje er det beste i vår situasjon da de ofte har god erfaring med hunder. Han er jo en ung stor hannhund som kanskje vil være på sitt værste i puberteten da han er rundt 13 mnd når vi reiser. Å så er han jo vandt til å bo ute og er jo ikke så mange som har hundegård han kan bo i foruten om kennler.

Hva bør jeg se etter hos en kennel? Noen som har kennel i rogaland å anbefale? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt hunden på hundens vertshus to ganger og hadde brukt de igjen om jeg måtte ha henne på kennel :) Det er en veldig liten kennel, så jeg tror den fort blir full i sommermånedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Wildlife skrev:

Hei dere. Vi skal til syden i slutten av august og da må vi ordne pass av seeko. Jeg er usikker på om vi skal bruke kennel eller om vi skal prøve å finne noen privat. Jeg kjenner jeg sliter med å la noen jeg ikke kjenner passe han. Vi har ingen vi kjenner som jeg ønsker å overlate han til. Tenker kennel kanskje er det beste i vår situasjon da de ofte har god erfaring med hunder. Han er jo en ung stor hannhund som kanskje vil være på sitt værste i puberteten da han er rundt 13 mnd når vi reiser. Å så er han jo vandt til å bo ute og er jo ikke så mange som har hundegård han kan bo i foruten om kennler.

Hva bør jeg se etter hos en kennel? Noen som har kennel i rogaland å anbefale? 

 

Kennelopphold har jo sine baksider (mindre mosjon ofte, stå i gård alene etc), men det har absolutt sine fordeler også og absolutt noe jeg ville vurdert fremfor å la hunden min passes av noen jeg ikke kjenner eller noen jeg kjenner som kanskje ikke er helt egnet. Og spesielt for en malamute da, er det en rase som ikke lider så stor nød av å stå oppstallet litt så er det jo gjerne de, selvstendige som de er. Ofte trygge greie forhold, enkelt og greit rett og slett og hos rett kennel så trenger det ikke å skorte på trimmen heller.. Ikke peiling på pensjonater i ditt område dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har undersøkt litt og de fleste her virker jo bra. Tilbyr ekstra tur mot betaling men får være å løpe i inngjerdet området og gjerne med andre hunder.

Nå er det i august så er ikke sikkert det er så kaldt og da krever han jo ikke så mye om det er litt varmt. 

2 timer siden, Malamuten skrev:

Kennelopphold har jo sine baksider (mindre mosjon ofte, stå i gård alene etc), men det har absolutt sine fordeler også og absolutt noe jeg ville vurdert fremfor å la hunden min passes av noen jeg ikke kjenner eller noen jeg kjenner som kanskje ikke er helt egnet. Og spesielt for en malamute da, er det en rase som ikke lider så stor nød av å stå oppstallet litt så er det jo gjerne de, selvstendige som de er. Ofte trygge greie forhold, enkelt og greit rett og slett og hos rett kennel så trenger det ikke å skorte på trimmen heller.. Ikke peiling på pensjonater i ditt område dessverre. 

Som du sier er dette en rase jeg kanskje føler passer best å plassere i kennel. Han er jo egentlig vandt til dette på en måte men med litt mer sosialt med mennesker kanskje. Men blir nok å gå for kennel kjenner jeg på. Selv om han er veldig snill så må en være bestemt pg ikke la seg kødde med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Wildlife skrev:

Hei dere. Vi skal til syden i slutten av august og da må vi ordne pass av seeko. Jeg er usikker på om vi skal bruke kennel eller om vi skal prøve å finne noen privat. Jeg kjenner jeg sliter med å la noen jeg ikke kjenner passe han. Vi har ingen vi kjenner som jeg ønsker å overlate han til. Tenker kennel kanskje er det beste i vår situasjon da de ofte har god erfaring med hunder. Han er jo en ung stor hannhund som kanskje vil være på sitt værste i puberteten da han er rundt 13 mnd når vi reiser. Å så er han jo vandt til å bo ute og er jo ikke så mange som har hundegård han kan bo i foruten om kennler.

Hva bør jeg se etter hos en kennel? Noen som har kennel i rogaland å anbefale? 

 



Jeg har hatt min en gang på kennel i Rogaland, da i 3 uker midt i verste pubertetsperioden. Han var kjempestressa, var ikke seg selv før etter flere dager hjemme. Kenneleier hadde filma han jukkende på ei plastkanne, han kunne ikke gå med de minste hundene pga jukking på dem og ble derfor satt sammen med hundene til han som drev kennelen. (typ golden og den størrelsen) Han mente vi kom til å ha kjempetrøbbel med ham og at den måtte vi kastrere med en gang. (Han er i dag 9år og ballene har ikke vært et problem) 
Har ikke brukt den kennelen igjen, på tross av mye utetid på store områder. Vet ikke om de eksisterer lenger en gang, er tross alt 7-8år siden nå. Var på klepp/bryne, i området der en plass.

Har derimot hatt kjempegod erfaring med en kennel litt utenfor Ålesund, helt fantastiske folk som går langt utover hva man forventer! Rocky fikk f.eks lange fjellturer når han var der. For det var jo jakthundrase! (Det som brant for flere år siden i engesethdalen, de startet vel opp på ny. Solhaug? Kan det stemme?) 

Her i området hadde jeg glatt gått for Hundens Vertshus, har et utrolig bra inntrykk av dem, men det blir nok fort fult der. Fikk også et veldig ok inntrykk av Zarstø i sin tid, og angrer på at vi ikke valgte dem istedenfor. Selvom det var mer innetid hos dem den gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...