Jump to content
Hundesonen.no

Hva har du gjort sammen med hunden din i dag?

Recommended Posts

I dag har vi trent rundering, og Alvin var superflink! Jeg må nødt til gå videre med treninga, men er litt usikker på om jeg skal ha halsmelding eller bringkobbel på han.. heller litt mot bringkobbel... Må ihvertfall få det så og si i boks innen høsten er her.

Nå ligger det en fornøyd hund i sofaen og snorker mens jeg ser på Netflix med god samvittighet :) 

7.8 km roleg sykkeltur med bikkjene i dag. Tenker det blir fart når gråtassane får opp kondisen litt, kun bruningen som har sånn evigvarande kondis 0c022a3669871531eec289af05907db3.jpg

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

• Like 1

5 timers sosing på travbanen. Mira har hilst på masse folk, sett på hest og stjålet pølserester fra bakken. Bra dag for en golden!

Ca ingenting. Hun har fått kong, masse kos og fått lekt store deler av dagen. Må hvile litt før dyrlege i morgen :|

Forumet fortsetter under annonsen

Våknet av en lys våken kjæledegge som for en gangs skyld fikk lov til å hoppe opp i sengen - var rett og slett for kosesyk. Endte opp med at jeg kom 5 minutter for sent på jobb ;)

Her har det heller ikke skjedd stort i dag. Kom hjem fra jobb i 18-tida og da var samboer ute en tur med hundene. Det har kommet heftige regnbyger av og på i hele dag så vi tar det kuli inne. De har fått søke etter pølsebiter rundt om i huset og nå skal pelsen til Blaze få litt care and love.

I dag har vi vært på vanlig tur med bittelitt trekk, og søkt etter mesteparten av dagens matrasjon på turen.

Trent apport! Gleder meg til jeg kan bruke det i skauen og runderinga! Nå ligger det en happy bulldog og snorker i stua her <3 

Tirsdag og onsdag:

Morgenlufting og avislesing i nabolaget. Tur i skogen på ettermiddagen, en i trekk og en med med kløv hver sin dag. Nattevakt uke på den tobeinte så litt begrenset aktivitet. 

• Like 2

På morgenen trente vi agility i sola :D

På ettermiddagen trente vi spor før vi ruslet en liten tur! 

Deli går fine spor. GPS'n følger heller ikke helt med, hun var mer rett på sporet enn bildet viser.

1498164758907.thumb.jpg.5634df0577f83fd2a2d5999be6c58e8d.jpg

Milla derimot, går fint når hun vil. Hun hadde en fin start der hun durra avgårde med meg på slep. Så måtte hun pisse, så hun falt LITT av hva vi holdte på med :lol:

1498164816500.thumb.jpg.d3b6fd71284cfaaa47908a16adc20ce0.jpg

..snakk om å utnytte den ene dagen med sommer i Trøndelag :ahappy:

• Like 1

Guest

Smellertrening. Lotta skuffer ikke :heart::heart::heart: Først to lange id-søk, uten godbiter og med 3 - 4 vinkler. Tredje økten ble romsøk - da var hun egentlig litt sliten, men motivasjonen var på topp :)

Nova ble med for miljøtrening og lek. Hun imponerer stadig så miljøsterk og samla som hun er. Ikke redd, ikke engstelig, sjekker ut alt etter  ha tenkt litt først. Buser ikke ukritisk frem. TENKER. Fikk kraftig korreks i dag av hannhund, etter at jeg hadde glippet kobbelet ut av hendene og hun løp etter eier av hannhunden. (som er favoritt-leke-tanta i verden :heart: , I:heart:Y)

La seg på rygg mens hannhund "kjefta", skrek ett sekund , og var så på bena igjen interessert i godbiter  :D  og tante. Ikke noe som blir sittende som "negativ opplevelse" i hvert fall. Superstødig valp som leser andre hunder godt.

45 min tur i dag tidlig, ettermiddags turen utgikk pga sykt barn så litt pusling innendørs, søk etter godbiter osv og litt lek og søk ute etter at mini la seg. 

Forumet fortsetter under annonsen