Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund som griner mye


SynneWoll
 Share

Recommended Posts

Frem til nå så har jeg kjeftet når han piper, men det hjelper ikke, og nå overser jeg han totalt til han slutter. Hører forskjell på pipingen om det er noe han er lei seg for, feks når det er en annen hund ute han ikke får leke med, men den daglige pipingen er annerledes. Vurderte å finne antidepresiva til han(tull), han virket jo så deppet heheh

Igjen, han er ikke "lei seg" fordi han vil ut til den andre hunden, han sutrer fordi han er utålmodig og vil ha oppmerksomhet, har forventninger til ting. :) Dette er i mine øyne et godt eksempel på en atferd det virkelig ikke nytter å ignorere i håp om at det skal gå over, for høyst sannsynlig veit han jo ikke at han gjør det sjøl, sant. Som @Mud har jeg også med hell herma etter den yngste tispa mi da hun var valp, for hun var sånn som kunne ligge og kose seg med et tyggebein og gnåle lystig i vei. :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keiron har også litt sånne pip/grining av og til. Funker gull å be han legge seg, eller sette han i timeout, han er jo i værste unghund perioden så han er tidvis 100% døv for tida, så da er det best å bare ta en liten 5 minutters, da har han roet seg og kommer inn i stua igjen og legger seg gjerne ned å slapper av. Han var verre før. Sutring takler jeg ikke, det er så irriterende å høre på og han går jo bare vile løst rundt da.

Kose lyder og prating er jeg enig i at er bare kjempesøtt, men det er jo noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Pappa har en tibbe som har veldig høye forventninger til tur, å komme ut, få mat, leke, hilse osv. Så hvis vi feks kommer på besøk og kommer inn døra er hun så glad at hun nesten logrer av seg halen og lager sånne pipelyder, bare at det er lyder som høres ut som "glad-lyder". Det samme skjer når hun vet at hun skal ut på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke det det står, Malamuten, det står at for hvert eneste pip som kommer ut av hunden blir hunden låst inne på et rom og i tillegg at man er "nazi" på nettopp piping (nulltoleranse), så skjønner ikke hvor du får noe annet fra.

La til: Piping kan være så mangt, fra små pip til veldig høye lyder, og at man skal begrense det er jeg enig i, men at det er synd på en hund som har mye lyd og piper litt ser jeg virkelig ikke altså. Har aldri sagt at man ikke skal jobbe med å få ned forventningene til en hund som har mye av det, men det motsatte, mener bare at det ikke er den rette veien å gå, og ikke minst er det med nulltoleransen hovedproblemet mitt som tidligere sagt.

Og lijenta, vi er jo enige der.

Lenge siden, men svarer lell. Nei, piping i denne sammenhengen er som jeg oppfatter det piping, ikke "hver eneste lyd", altså en konkret type lyd. Ikke hyl, ikke murring eller snakking, men pip pip pip, den der spesielle lyden som ofte kommer når hunden maser litt, kjeder seg, nabotispa har løpetid etc.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er ganske stor forskjell på piping/skravling hos hunder, så jeg ser de an litt. Santo vet feks ikke at han piper så mye som han gjør (virker det som), mens Stella er veldig klar over skravlingen sin. Hun skravler når hun er glad, fornærma etc. Da kan jeg be henne kutte ut rimelig kjapt hvis jeg ikke orker mer skravling. På tur derimot, kommer gneldrebikkja i henne frem, så da nytter det ikke å be henne kutte ut. Dersom det skjer på trening, så setter jeg henne i bilen til hun har roet seg, men om det er når vi går tur så snur vi bare og går motsatt vei av dit hun så veldig gjerne vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...