Gå til innhold
Hundesonen.no

Vips og Rusk


Garp
 Share

Recommended Posts

  • Svar 167
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Og så litt skrytebilder 

Ja her skjer det ting for å si det mildt. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Men vi begynner med det siste. Sesongen fikk hva man kaller en brå avslutning. Men jeg kan se tilbake til ett "debutantår

Noen flere bilder Hehe  også her er foto tatt av Caroline Winge, Kristin Høyem og meg selv

Posted Images

Jeg synes vips har lite lyd. (Men er enda ung) ikke at hun er helt lydløs, men det er såpass sjeldent at jeg skvetter når det kommer en lyd. Typisk bjeffetilfelle er feks at vi går tur i skogen, og det dukker opp ett menneske helt plutselig. Da kan hun varsle. Men hun er lett å bryte og hun er også lett å forebygge om jeg er forberedt og har godbitene klare. Jeg bruker mye sladretrening og belønner alltid alle passeringer uten lyd i håp om å forebygge mest mulig.

Så litt lyd på typiske vokterting må man nok regne med.

Men i bur under trening har hun aldri sagt ett pip, heller ikke i bilburet, hjemme alene eller generelt under trening. Inne er hun stort sett lydløs også, unntatt når hun bøller og vil leke med Garp og han ikke vil.

Konklusjon: litt lyd. ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden du skrev lyd så kan jeg kanksje presisere at hun aldri piper. Jeg synes piping er mye verre enn bjeffing, så er helt allergisk mot stresspiping eller enda verre, en nese som piper bare for å pipe..

Eneste gangen vips knurrer er under lek/kamping.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jaggu jenta blitt 11 mnd. Hvor har tida blitt av? 9 mnd sammen godjenta har fløyet som vinden og jeg kan nesten ikke huske livet uten henne.

Hun er nå definitivt ferdig med løpetid og innbildt. Og frem kom jaggu den Vipsete Vips. Den rolige kosejenta er nå en toillat, tøff, gal og sosial jente. Alle skal hilses på igjen, alle skal få en liten smak av Vips. Hun har begynt å spise godt, og VOH sklir rett ned og tørrforet går det an å spise igjen. Luksus!

Jeg kjenner at det klør i agilitynerven og har meldt oss på to store agilitykurs i sommer. Så får vi trene mye på egenhånd i mellom helgene. Så det er bare å brette opp armene og jobbe på.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

I helga var vi og konkurrerte igjen i rallylydighet. Dette har jeg kun tatt som konkurransetrening, men jaggu greide vi ikke klore til oss en 1.premie og napp på søndag! For en deilig følelse. <3 Vi har masse igjen å jobbe med, men synes vi klarte oss ok og over all forventning faktisk. Hadde aldri drømt om ett napp.

Det vi har slitt med er at Vips har ikke synes at lange kjeder har vært noe stas. Så jeg har slitt med å finne balansegangen mellom å pushe på lengde av kjeder uten belønning og holde på treningsgleden. Men den fant vi mirakuløst nok på søndagen. Plutselig midt i banen kom hun på og jeg kjente bare at hun smatt på plass. Holdt på å sprekke av stolthet etter målgang og tror Vips skvatt en smule, men hun hev seg raskt på jubelen og vi løp ut for å leke.

Ellers er alt stort sett superdupergøy for tiden. Hun er en herlig, herlig glad hund. Full av fart og masse action. Ganske behagelig innendørs, men elsker kos og oppmerksomhet. Hvis hun ikke får oppmerksomhet så er hun flink og aktiviserer seg selv.

Hun har begynt å skjønne mye og tar kommandoer veldig bra nå. Føler det er utrolig mye modning som skjer i hodet hennes for tida.

Og så elsker hun å løpe. Løpe, fart, målløs løping, løpe alene på jorde bare for å løpe. Alt er deilig. Og hun har en syk fart og en vanvittig liten svingradius.

Ellers røyter hun så mye pels, at jeg ikke kan skjønne at hun har igjen noe som helst. Hun som ikke akkurat kan skryte på seg å være godt pelset, har plutselig uante mengder med pels. :icon_confused: Og ikke ser jeg nødvendigvis at hun har sluppet så mye heller. Men om en liten uke skal jeg ta 1 årsbildet og da ser jeg kanksje forskjellen bedre.

Tenk at snart er Vips 1 år allerede! Hvor ble det siste halve året av??

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

I dag har Vipsen vært hos meg i 1 år. Tiden har gått skrekkelig fort og det føles som om hun alltid har vært her. Ofte glemmer jeg hvor liten/ung hun faktisk er.

Siste to månedene har hun lagt seg ut og blitt mer voksen i kroppen. Hun er nå 42,5 cm og 12 kg! Blitt tung sånn helt plutselig :P

Vi har begynt å trene mye agility den siste måneden. Noe vi begge er så glade i. Det er der vi begge trives best og føler oss mest komfortable med. Går ett kurs som er 4 helger fordelt fra mai til oktober og ett kurs som er leir i 4 dager. Gleder meg vilt!

Hun har masse fart, følger meg bedre enn jeg hadde drømt om, og er generelt seg selv! ❤️❤️❤️

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har Vipsen vært hos meg i 1 år. Tiden har gått skrekkelig fort og det føles som om hun alltid har vært her. Ofte glemmer jeg hvor liten/ung hun faktisk er.

Siste to månedene har hun lagt seg ut og blitt mer voksen i kroppen. Hun er nå 42,5 cm og 12 kg! Blitt tung sånn helt plutselig :P

Vi har begynt å trene mye agility den siste måneden. Noe vi begge er så glade i. Det er der vi begge trives best og føler oss mest komfortable med. Går ett kurs som er 4 helger fordelt fra mai til oktober og ett kurs som er leir i 4 dager. Gleder meg vilt!

Hun har masse fart, følger meg bedre enn jeg hadde drømt om, og er generelt seg selv! ❤️❤️❤️

Så kjekt med oppdatering fra dere :ahappy: Godt at alt går bra :) Jeg håper vi får se noen bilder eller film fra trening fremover! 12 kg allerede :o ? Hun veier jo like mye som Tidi da ca. Tenker alltid at kelpier er større enn pyrrer, men de er vel ca like stor som face race. Får krysse fingrene for at Vips holder seg i mellomklassen. Hun er vel ferdig utvokst nå?

Agility er så moro, jeg gleder meg sånn til å komme opp på et høyere nivå med Tidi. Det er så rart med Blondie som jeg har trent med i så mange år som jeg vet akkurat hvor jeg har, vs ferske Tidi som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal gå med, ikke helt vet hvor jeg har osv. Det er ikke bare bare med ny hund! Misunnelig på agilitykurset! Vi og vil på kurs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja plutselig ble hun 12 kg! Fr er jo litt større enn pl. Men synes kelpie er kraftigere bygd enn pyrre. Men hvor Vips har gjemt kiloene sine er jeg litt usikker på. Haha.

Ja tror hun er ferdig utvokst. Så håper vi at dommeren er enig i målingene mine og lar oss få bli i medium.

Sånn er det med meg og vips også, Garp kjenner jeg jo inn og ut. Men hjelper mye å gå kurs! Får masse tilbakemeldinger og gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj er hun 2 kg tyngre? Jøss. Det skulle man ikke tro :)

Ja tenk ett helt år!

Nico spiser ikke .. Fjortis gjeterhund *sukk*

Hun er undervektig, men ikke kritisk.

Du har jo fått gjort mye på det året! Her har vi ikke lært så mye :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vips er det innimellom, men stort sett spiser hun ok. Heldigvis.

Vi har fått til en del da, men skulle gjerne trent enda mer. Men vi hr fått med oss en del rallykonkurranser og faktisk klort med oss ett napp. Helt fortjent var det ikke, men vi takker og bukker for det.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Ups så ikke denne før nå. Haha.

Nå er Vips gjennom sommerens runde med løpetid, litt innbildt og fjortisgrøt i hjernen. Hva som var hva aner jeg ikke. Haha. Men det var både frustrerende og ikke minst en tålmodighetsprøve. Men heldigvis er hun verdens herligste alikevel, og vi kom oss igjennom virker det som. Og på veien har vi fått med oss mye bra viser det seg.

Akkurat nå er hun full av energi og glede igjen. Vi kan trene mye og lenge og hun har enda mer å gi. Mye å gi. Nevnte jeg at hun har mye energi?? :P

Vi har trent mye slalom i sommer. Så den begynner bli ganske ok. Må bare generalisere den litt mer.

Vi har trent mye på det samme, for å holde fokuset litt på noen hun vet hva er. For innimellom visste hun ikke hva noe var. Hun gikk bla fra 6 nesten rette pinner til å ikke skjønne noe. Måtte helt ned på fremadsending på 2 pinner. Og neste økt kunne hun heldigvis 6 igjen. Og sånn holdt hun på.. :icon_confused: Kunne bli frustrert av mindre gitt. Haha.

I helga var vi på hytta. Der var frøkna i sitt ess. HUn storkoser seg og ville være ute hele tiden. Hun er en veldig enkel sjel å ha rundt seg tross at hun er veldig aktiv. Hun finner seg en pinne og kaster den rundt om kring, hiver den i vannet for så å jage etter den. Finner seg en jordbit som blir levende, eller hun bare løper for å løpe. Fort fort. Hun løper ned skrenter og opp skrenter, hun hiver seg i myrpytter og graver så myra står rundt ørene hennes. Hun spiser blåbær og løper litt til. Sånn holder hun på. Men lite mas og stress og inne så sover hun eller koser like intenst som hun løper ute. Alt gjøres med en egen intensitet. :drool: All in or nothing!

Jeg har brukt opp bildemengden min her inne desverre. Det er veldig synd for hun er penere enn pen. :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...