Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund i senga


bianka
 Share

Recommended Posts

Jeg har to hunder i senga. Ene hunden er 3,5 år og den andre hunden 1,5 år. Hundene ligger først i senga og blir der mens jeg ordner meg for å sove så jeg legger meg i senga etter begge hundene ligger der. De ligger rett ut og jeg sier ordet "passe seg" og hun yngste passer seg og er så samarbeidsvillig. Men eldstemann derimot grynter "la meg være i fred" og lager grinete lyder mot meg. Da sier jeg "Nei" og hun fortsetter så da dytter jeg henne ned fra senga. Da blir hun værende der og sover på gulvet istedenfor. Hva burde jeg heller gjort? Bedre ideér på hva som er best å gjøre og å trene på? Er det "greit" at hunder er grinete på mennesker? Eller er det bare jeg som er altfor streng? Jeg liker ikke at hun lager grinete og sure grynter mot meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekt hun å være i sengen i det hele tatt da, om du synes det er et problem.

Jeg ser ikke problemet med at en hund uttrykker misnøye med å forstyrret/dyttet på når den sover/har lagt seg for å sove, så fremt det begrenser seg til litt lyder og ikke snapping e.l, men om du synes det er et problem, så er det jo det for deg. Så da er jo det greieste å ike la hun legge seg til rette i sengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke hørt din hund, men det jeg har opplevd med mine er mer kose gryntelyder og litt sånn demonstrativt "jeg ligger godt så jeg vil ikke flytte på meg", da får de beskjed om å flytte seg, gjør de det ikke så får de gå ned, de får dog komme opp igjen når jeg har lagt meg tilrette, når de går ned så hører de jo tross alt etter. Akkurat nå har jeg bare en hund så det er ingen krig om plassen, så hun bare ler jeg av fordi hun er søt der hun ligger og koser seg/slumrer. Mitt eneste problem med at de ikke flytter seg er at de ikke flytter seg, ikke at de koser seg eller ligger godt, derfor får de fortsette å ligge i sengen når de bare har flyttet seg nok til at jeg kommer meg oppi, enten de gjør det ved å gå ned eller ved å flytte seg når jeg sier ifra at det må de faktisk, det er ikke et spm.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min lager også "klagelyder" om jeg prøver å flytte på han etter at han har lagt seg, jeg bare dytter han unna. Og ler godt av lydene hans :teehe: Vil han finne seg en ny plass i senga får han gjøre det, hvis ikke får han hoppe ned. Jeg gjør ikke noe større deal ut av det en det. Jeg skjønner jo at det er irriterende å måtte flytte på seg når man har sovna, men hvis han skal ligge i senga vår (istedet for sin egen som står rett ved) får han finne seg i det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Min drev en periode å knurret litt hvis jeg snudde meg om natta, og han lå oppå dyna. Jeg brydde meg ikke om det, tolket det egentlig bare som at han ble forstyrret, og ikke synes noe om å måtte flytte på seg når han sov godt.

Lenge siden han har gjort det nå, nå ligger han mest under dyna istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sure hunder får ikke sove i senga mi. Jeg flytter meg ekstremt mye i løpet av en natt så det må de tåle eller ligge et annet sted.
Jeg ville latt hun sove et annet sted.

Av mine bytter de på, stort sett ligger ingen der :P Kua ligger der mest, men hun flytter like mye på seg som meg så det er litt plagsomt til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...