Paranomia Skrevet 1. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 1. Februar 2014 Startet natten ved å ligge i sengen og spille noe så spennende som Tap-To-Cook... Pluto og Bjørn lekesloss i 1-tiden Sto opp ca 12 timer senere. Sunn frokost, som vanlig. Neidajoda. Utskeielser på en lørdag. Gutta lekesloss IGJEN. Avgårde for å grille kroppen. Ferdig å grille, og ikke solbrent! Vasker bilen på statoil. I 4-5 tiden. kl 5: Ute å kikker over dyra og smelter litt av fuglene som sitter og nusser på hverandre. Kl 17.30: Ser på Weeds og drikker et glass varm cola. Hallo sonen! Hei fra en vimsete Pluto som ikke har tid til å bli tatt bilde av. 18.30: Ute og går tur med bikkjene, typen, og Virus (katta). Pluto trekte et akebrett med en bæsjepose og et tau oppi. 19.00: Ute og har gitt marsvina pellets. Bingen må jo også få. Like morsomt hver gang at alle skal dele på en eller to, fremfor å bruke de 6 andre de har. 20.30: Lille Bjørn sovna visst sånn han. 21.00: Støvsuger med den nye støvsugeren. 21.30 ish: Har kuttet opp grønnsaker, og til forandring: litt frukt. Hadde noe som holdt på å bli dårlig. 22.00: Noen som ble glade! 22.30: ChihulaBjørn 23.30: Snart senga, så da sier vi natta fra hele Sandefjord Dyrepark. 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 1. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 1. Februar 2014 Haha, for et syn å se hundene leke så bra sammen tiltroen for den størrelsesforskjellen! Pluto (om det var den store) må være en tålmodig og god hund. Utrolig tøft med de nakenmarsvinene! Er veldig fascinert av nakendyr generelt, skulle likt å sett flere bilder og litt info om dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paranomia Skrevet 2. Februar 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2014 Kan sende deg en gruppe på face for skinnymarsvin og skinnybærere på PM i morgen :-) De er skikkelig kule, og sånn egentlig er de veldig like marsvin med pels. Det sies at de kan være mer nysgjerrige og lettere å ha med å gjøre adferdsmessig, men den påstanden kan ikke jeg stå inne for, for her merker jeg ikke det. De trenger vanligvis å bli smurt regelmessig med kremer/aloe vera, mens noen klarer seg med smøring veldig sjeldent. De trenger minimum 21grader, så hos meg er det stabilt 22grader. Ellers er de akkurat som vanlige marsvin :-) jeg forer vanligvis med Oxbow, men de nakne får Oxbow og Bello som da er kraftigere. Dette for at de skal holde vekta, de fungerer ikke like godt med rasjonert pellets som de andre gjør :-) mulig jeg skal ha et kull ganske snart, må bare finne ut hvilken kombinasjon det skal være. Så er du interessert er det bare å si ifra :-)Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100020 Skrevet 2. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2014 22.30: ChihulaBjørn Han så happy ut!! :lol: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fillerya Skrevet 2. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2014 Ser ut som en koselig dag! Så moro å se Bjørn og Pluto lekesloss! Skjønne alle sammen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Castella Skrevet 2. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2014 Wow! Mange marsvin! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 2. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2014 Kan sende deg en gruppe på face for skinnymarsvin og skinnybærere på PM i morgen :-) De er skikkelig kule, og sånn egentlig er de veldig like marsvin med pels. Det sies at de kan være mer nysgjerrige og lettere å ha med å gjøre adferdsmessig, men den påstanden kan ikke jeg stå inne for, for her merker jeg ikke det. De trenger vanligvis å bli smurt regelmessig med kremer/aloe vera, mens noen klarer seg med smøring veldig sjeldent. De trenger minimum 21grader, så hos meg er det stabilt 22grader. Ellers er de akkurat som vanlige marsvin :-) jeg forer vanligvis med Oxbow, men de nakne får Oxbow og Bello som da er kraftigere. Dette for at de skal holde vekta, de fungerer ikke like godt med rasjonert pellets som de andre gjør :-) mulig jeg skal ha et kull ganske snart, må bare finne ut hvilken kombinasjon det skal være. Så er du interessert er det bare å si ifra :-)Sent from my iPhone using Tapatalk Ja, send det, aldri sett pelsløse marsvin før og bare såvidt hørt om, så hadde vært morsomt å kikke litt nærmere på. Kunne du ikke ha startet en marsvintråd, da, om du ikke alt har? Er jo en kanintråd her inne allerede. Skulle jeg hatt marsvin igjen så måtte det vel ha blitt noen sånne her, tenker også på at det også måtte ha blitt nakis det om jeg skulle hatt rotter igjen eller en katt, hehe, men tror nok det bare går i hund fremover her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vimsan Skrevet 2. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2014 Så härligt å se stor och liten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 2. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2014 Åh som jeg lo av Chihulabjørn Sååå søtsur da! Herlige dyr har du Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 2. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2014 Naw! Kule ChihulaBjørn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paranomia Skrevet 2. Februar 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2014 Kan ikke annet enn å si meg fornøyd, jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 2. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2014 Wow, for en størrelsesforskjell! Det ble så tydelig på de bildene. Herlige gutter. da. Og naken-marsvin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lunatic Skrevet 2. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2014 Å, så skjønne de er! Utrolig at de går så godt sammen. Lille Chien er jo på størrelse med hodet til størsten! Og alle marsvinene nakensvin har jeg ikke sett før. Reagerte akkurat som @Tabris : Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 2. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2014 Herlighet så søte Pluto og Bjørn er sammen da Og Bjørn var jo bare kuleste navnet på småen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 2. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2014 Hvor mange marsvin har du egentlig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ozzy Skrevet 2. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2014 Så ut som en koselig dag da. Må le litt av marsvina dine, de er rare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paranomia Skrevet 2. Februar 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2014 Jeg ler også av marsvina, flere ganger daglig. Herlige små kropper med masse osende personlighet. Har 29. Pluss en som kommer fra Jæren i Rogaland neste helg Mulig han blir far til nakenmarsvinkullet, må se an hvordan han er i kroppen først. Tror han muligens har litt spiss snute, så da utgår det. Men da har jeg en høyt premiert på 2.valg, så 2.valg gjør meg heller ingenting I starten var vi livredde de gangene vi så halve Bjørn inni munnen til Pluto, men det er Pluto som er den mest voksne. Får han nok bare slenger han labben oppå Bjørn, og Bjørn kommer seg ikke en millimeter, så da begynner han å gnage på beinet til Pluto istedet. Det som derimot er veldig fascinerende, er at hver gang de er ute og lufter seg på egenhånd, så er Bjørn pissa på 90% av gangene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LØJ Skrevet 3. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 3. Februar 2014 Naw! Kule ChihulaBjørn. +1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 7. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2014 Har 29. Pluss en som kommer fra Jæren i Rogaland neste helg 29? Oi oi, syns det var nok med de 2 vi hadde jeg haha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paranomia Skrevet 7. Februar 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2014 Hver sin lyst! Skal nok være i overkant interessert for å ha så mange, men de er jo så fine I morgen (evt i kveld) kommer det 4 til! Gleder meg masse, fine svin som kan gjøre det godt i avl. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cavalierflat Skrevet 2. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 2. Mars 2014 Så mange fine dyr du har! Også må jeg le litt av hodet til Chien inni munnen på den store Ser du spiser Soya yoghurt du også! (Veldig viktig å kommentere ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paranomia Skrevet 2. Mars 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Mars 2014 Ja, jeg spiser soyayoughurt og elsker det Liker den med blåbær bare. Prøver å spise noe vegansk, og siden jeg liker den youghurten så tenker jeg at jeg like gjerne kan kjøpe og spise den som ikke har trengt dyr for å bli til 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 2. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 2. Mars 2014 Kom forøvrig på at jeg har delt gårstun med noen som drev med marsvin, han hadde dem i uthuset i oppvarmet rom og hadde sikkert rundt 30 stykker. Var ikke så mye jobb synes jeg å huske, og marsvinene var skikkelig trivelige. Er jo mange som ikke skjønner hvorfor man gidder å drive aktivt med hund, så er jo som man sier, alle har jo sin lidenskap Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paranomia Skrevet 2. Mars 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Mars 2014 Nope, det er ikke så mye jobb. Noe er det selvfølgelig og man har dager man lurer på hvorfor i alle dager man orker, men de er heldigvis få. På vanlige dager får de pellets, høy, vann og kos. Andre dager klipper jeg klør, møkker osv. Det er heller ikke så mye styr bare man først kommer i gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts