Gå til innhold
Hundesonen.no

Kattetråden!

Recommended Posts

Det gikk seg egentlig til av seg selv. Etter at hun har gått sett hundene en del når jeg har åpnet døren inn til dem, og sett at kattungene hennes kommer seg helskinnet tilbake hver gang de har vært ute med hundene, så gikk hun i går frivillig ut av rommet sitt og inn til hundene. Hun gikk rett bort og hilste på Tidi veldig fint. Det gikk greit helt til Tidi skulle inn på rommet hvor kattene bor for å se etter mat, da ble mamsen litt beskyttende igjen. Hun var ute i går i hele leiligheten med Blondie tilstede, og det gikk helt fint 😀 Jeg tenkte å kanskje ta henne ut i kveld alene med hundene ute og se hvordan det går. Tror hun nå er klar for litt barnefri. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 14.5.2018 at 11:00 AM, Wilhelmina skrev:

Min erfaring er at EverClean er den eneste som er bortimot luktfri, men billig er den jo ikke... Husker heller ikke hvilken type det var jeg brukte, men jeg hadde fem katter og null lukt. 

Vitakraft fra zoopermarked.no ble en billigvinner her etter mange mnd med everclean. 

Med canada sanda fra felleskjøpet lukta det fjøs fra dag 1. Så de sekkene gikk i søpla.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Synes at det kryr av miniatyrhunder. Kanskje det er hva folk kjøper istedenfor store hunder?  
    • Jeg tror BC har tatt over for mye av det de andre rasene tradisjonelt ble brukt til ja. Det er BC for alle penga i både LP og AG hvert fall, evt. sheltie i de mindre klassene. Kanskje hakket mer variert i bruks? I IPO er nok de mer "vanlige" brukshundene fortsatt gjeldende. Det er vel i hovedsak schäfer og malle, en del rottiser og en og annen dobermann. 
    • Ja, men nå klipper jeg ikke over nerven da. Og det blør ikke fra mine hunders klør. Nå finnes det veldig lite belegg for å tro at hunder med korte klør har smerter. Det du presenterer er ren synsing. Det som derimot ikke er synsing er at FOR lange klør kan gi smerter, være direkte skadelig og til sjenanse for hunden.  Jeg starter fra jeg får valpen i hus med å holde klørne korte, så korte som mulig. Og ja, jeg legger "æren" min i det, for jeg har sett hvor plagsomt og sjenerende lange klør kan være. Men nei, jeg klipper ikke så blodet spruter, allikevel klarer jeg å holde klørne korte med gode klipperutiner fra dag én. Verre er det ikke. Hadde klørne på mine hunder vært dritlange, så hadde jeg naturligvis ikke klippet dem like korte som på bildet, hvis det innebar at jeg måtte kutte nerver og blodårer.  Jeg kan ikke ta utgangspunkt i det jeg ikke vet noe om. Men jeg kan ta et utgangspunkt i det som faktisk er et kjent problem for mange, svært mange, hunder. 
    • Malle er stabil, schæfer har sunket, rottis har sunket. Hva kjøper folk i stedet for? Bc?  Det samme med golden og lab - kanskje de har gått over til bc og doodle? 
    • Vi bruker Agria. 

Hos Minion er det ikke sjangs til å legge på trykkbandasje eller noe som helst trykk på blødningen. Legger man trykk på albuen så tømmer albuen seg ned i resten av foten, også blør det mer i albuen. (men nå vet jo vi ikke spesifikt hvor det blør)

Men spørsmålet er jo, hva gjorde de? Minion kan ikke få nsaids o.l. pga kortisonbruk. 
      Blodprosenten hennes er fin, ingen feber etc. Så foreløpig ingen indikasjon på at hun har blodmangel.
      Hva spesifikt stopper blødningen hos Valpis utover trykk?

Veterinær har foreløpig ikke nevnt noe om medisiner som stopper blødning, kun operasjon. 
      Ultralyd ble tatt i dag for å finne kulen inni hevelsen i albuen. Men ble ikke noe klokere egentlig.

• Nylig opprettede emner