Gå til innhold
Hundesonen.no

Furry Paws - hundeoppdrett- og treningsspill


Tabris
 Share

Recommended Posts

Antall kull mener du? Jeg tror det, men er ikke sikker på hva grensen er. Når du er breeder får du iallefall mulighet til å ha flere kull på dem etterhvert som du får sånne bonuspoeng.

Min eldste hund er 84 dager gammel, er parret 10 ganger og kan parres 12 ganger til står det. De får vel en parring hver dag tror jeg, men vet ikke hvor mange de kan samle opp.

Ja, mente kull. :P Den ene hannhunden min har stått på 0 breedings per dag nå et par dager. :lol: Kan være for at han er en skikkelig matadorhannhund da. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, eller du kan evnt. få mamman din hekta på spillet...Herrefred, moren min tar helt av, ringer meg stadig vekk, her om dagen kom hun for sent på jobb. Fått et kull, jo!

Skal jeg lage en sonenguild der?

Vi er sjette største guilden der nå.

Posted Images

Jeg klarer ikke la vær med å kjøpe hunder :S I går kjøpte jeg seks... i dag har jeg kjøpt en. Skikkelig dårlige gener, men bra levlet og gammel, og har bare hatt ett kull, så da blir det et ok kull med en gammel 24HH salukihann.

Ellers er det kjedelig å vente på at hunder skal levle... er minst en uke til jeg kan ha kull igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg begynt å avle på en tredje rase - Border Collie. Skulle jo holde meg til schäfer og japanere, men... måtte bare ha et kull på maskoten min Vinnie, selv om hun ikke er det beste avlsmaterialet. Så fant jeg en pen sjokolade og hvit hann til henne. De fikk ni valper!!! Beholdt en ok sjokolade hann der - og da måtte jeg jo finne en sjokolade/rød tispe til henne... og der var ballen i gang, gitt.

Så har en 10HH svart/hvit BC-valp til salgs hvis noen er interessert. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke, hvorfor ble ikke dette kullet bedre? http://www.furry-paws.com/litter/view/181064 Tispa er level 20, hannen er level 40, jeg mener bestemt at jeg har fått bedre kull med yngre og lavere levlede foreldre??? Tispas første kull og...

Mor har under 1 i comp exp, og det er veldig stor forskjell i level på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor har under 1 i comp exp, og det er veldig stor forskjell i level på de.

Så comp exp spiller inn på selve kullet? Jeg trodde det bare gjaldt for selve hunden jeg, at da levler hunden saktere? Så hvis jeg har to tisper da, en med 0.993x og en med 1.059x, så vil sistenevnte få bedre kull, om de er på samme level og parres med samme hannhund`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så comp exp spiller inn på selve kullet? Jeg trodde det bare gjaldt for selve hunden jeg, at da levler hunden saktere? Så hvis jeg har to tisper da, en med 0.993x og en med 1.059x, så vil sistenevnte få bedre kull, om de er på samme level og parres med samme hannhund`?

Jepp, det har mye å si for kvaliteten! Det er jo med på å gi valpene sin core, og har en foreldrer dårlig score blir det jo med på lasset. sjekk bare dine egne kull, du har hatt flere foreldre med 1 i comp exp, mens valpene har fått under det, fordi foreldrene ikke var høyt nok levlet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det noen trille? Om det er stor levelforskjell?

Ja, man kan maks få poengene fra den som har lavest level. Dette igjen for å oppmuntre folk til å levle høyest mulig før avl.

I tillegg teller det hvilke stats som er høyest. På mange 24HH GD er str den høyeste statsen, og det er ikke en rasestats. Den vil derfor gi lavere poeng enn en 24HH med feks cha som høyeste stats.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whippet kullet mitt fikk 200 i kval på dag 1 :jump:

Mor var 88 når hun ble parret. Valpene fikk slik puppy raising pamphlet og de vil bli foret med Stamina mat. Hvis det høres interessant ut så er hundene opp til reservering (utenom hun jeg skal ha :) )

http://www.furry-paws.com/litter/view/182604

edit: hva ville dere ha satt som minstepris på en slik valp?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minst 100 000 for lalavalpene. De fleste setter pris etter høyeste stats når valpen er 5 dgr gml om de er 24HH og lala, og + på om det er sjelden farge el.

Takk for svar! Så hvis jeg har ei lala tispe som får 120 (ish) is stm. Ville jeg ha tatt 120 000 for henne da?

Tror det er normale farger på hele gjengen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Så hvis jeg har ei lala tispe som får 120 (ish) is stm. Ville jeg ha tatt 120 000 for henne da?

Tror det er normale farger på hele gjengen

Jepp, det høres riktig ut. Om den har flere stmstats, kan man legge på noen tusen, om den feks er 4xstm hadde jeg glatt tatt 150-180k for den.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en valp med 190 i speed stat på dag 10,lønner det seg å bruke boostere tidlig,de kan jo bare få 5 hver? De levler fortest i starten,gjør de ikke? Er det noen som levler helt til 5 første gangen?

De fleste valpene mine har levlet til 5 første dagen i det siste. (Men når det kommer til boostere aner jeg faktisk ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...