Gå til innhold
Hundesonen.no

Noortje fan 't Suydevelt "Nora" (Drentsche patrijshond)


Irenen
 Share

Recommended Posts

Jeg gikk ut en tur for at Nora skulle tisse for natta, og oppdaget til mine store glede at det snødde! :D Nora syntes da også dette nye hvite laget var vanvittig morsomt, og feiret med å ha raptus utendørs. Prøvde å legge meg etter turen, men hun var så vanvittig gira at det kunne jeg jo bare glemme. Så nå stod vi opp igjen, mens jeg venter på at hun skal roe seg (for hun er egentlig overtrøtt..), mens det hun gjør er å rive ned klesstativ og krabbe inn i en hylle.. :blink:

Noen ganger altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 654
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Møt min lille nederlender! (Vel, hun er ikke min helt enda, men om to uker og fem dager er hun det) Noortje fan't Suydevelt, til daglig Nora, er en Drentsche patrijshond som skal reise hele veien

Vi er vel hjemme fra Nederland igjen, og familien har økt Jeg trodde jeg var supergodt forberedt med alt i forhold til reisen, men det skulle det nå vise seg at jeg ikke var. Eller forberedt var j

*smelt*

Posted Images

Har vært på jobb idag, så Nora har ikke hatt så veldig mye tid til å utforske dette nye, hvite fenomenet. Men litt utforsking har det blitt, og hun har konkludert med at snø er dritkult! :D Til tross for at det i starten var litt vanskelig å finne seg et passende sted å tisse :P

21893_10152273483810145_1402467585_n.jpg

396282_10152273484040145_305059024_n.jpg

481058_10152273484245145_1349172375_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økt med 150 gram til idag også :D

Noen bilder tatt utenfor klinikken idag:

23948_10152275849705145_1264708794_n.jpg

76595_10152275849975145_1039183027_n.jpg

28765_10152275850110145_1900572849_n.jpg

644092_10152275850205145_1186800216_n.jpg

76288_10152275850460145_765209423_n.jpg

406908_10152275850620145_1877879245_n.jpg

197276_10152275850815145_399505221_n.jpg

527523_10152275851120145_1003460652_n.jpg

403481_10152275851325145_1691804617_n.jpg

Hun er en fantastisk valp, er så utrolig fornøyd med henne :wub: Når frøkna hopper inn på plass og setter seg på på min venstre side helt av seg selv mens vi går tur, da blir mor stolt :D Eneste er at hun de siste par dagene har oppført seg litt som en unge i trassalderen når vi skal sove, men ikveld skal jeg trene litt triks og targettrening rett før leggetid, så får vi ser om det hjelper på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige frøkna!

Jeg blir så ufattelig valpesyk av denne tråden, håper virkelig ikke det er lenge til jeg sitter med en lignende frøken i fanget :)

Og jeg håper virkelig du fortsetter å være flink på å ta masse bilder av henne, du kommer nok til å være kjempetakknemlig når hun er godt voksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tnååå, søte Nora med smiley i pelsen :D:wub:

Hihi, det har jeg ikke tenkt på en gang :P Litt sånn "overrasket-smiley" :D

Herlige frøkna!

Jeg blir så ufattelig valpesyk av denne tråden, håper virkelig ikke det er lenge til jeg sitter med en lignende frøken i fanget :)

Og jeg håper virkelig du fortsetter å være flink på å ta masse bilder av henne, du kommer nok til å være kjempetakknemlig når hun er godt voksen!

Jeg føler jeg spammer både dere, facebook og bloggen med altfor masse bilder jeg, hehe. Men det er jo så hyggelig å se tilbake på :D

Kanskje du ender opp med en drent selv, etter å ha møtt Nora i mai :D (psst! Vet det planlegges kull i Sverige til våren etter en utrolig fin tispe! :whistle: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du ender opp med en drent selv, etter å ha møtt Nora i mai :D (psst! Vet det planlegges kull i Sverige til våren etter en utrolig fin tispe! :whistle: )

I første omgang tror jeg det blir en munster om alt går etter planen. Men jeg har et øye til drenten så hvem vet :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i tredje etasje, og Nora begynner å bli litt småtung å bære opp trappa (6.5kg idag). Både idag og igår fikk hun for seg at hun var stor nok jente til å løpe trappa på egenhånd, og buste inn utgangsdøra og opp to trapper i full fart før jeg rakk å få tak i henne. Tullejente.. :P Men jeg skal selvfølgelig fortsette å bære henne opp så lenge jeg klarer, til tross for at hun har egne tanker om saken ;)

Idag fant jeg endelig igjen den eksterne blitsen til kameraet mitt :D Midt i bildetagningen, slutta autofokusen å fungere, men heldigvis var det bare noe innstillinger jeg hadde vært borti. Får se om det kanskje blir en ny fotosession senere ikveld :)

545292_10152278726800145_376355668_n.jpg

559380_10152278727350145_1096983353_n.jpg

59474_10152278727685145_288712607_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er så søøøt :D :D Blir ikke bare LITT valpesyk :angel:

Har du spesielle planer med frøkenen? Noe spesielt du vil bruke henne til?

Hun er ikke like søt når jeg går barbent og hun henger i føttene mine med de skarpe valpetenna sine :P men stort sett er hun rimelig søt :D

Har ingen spesifikk plan. Det blir etterhvert mye tur, men jeg har også planer om å delta på fuglehundtreninger og trene spor og søk med henne. Helt sikkert litt lydighet også, men konkurranser blir det nok ikke i den grenen. (Ellers har jeg tenkt å stille henne ut, men det er jo ikke derfor jeg har kjøpt henne :) ) Vi får se litt hva hun trives med - uansett skal hun få bruke kroppen og innstinktene sine etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke like søt når jeg går barbent og hun henger i føttene mine med de skarpe valpetenna sine :P men stort sett er hun rimelig søt :D

Har ingen spesifikk plan. Det blir etterhvert mye tur, men jeg har også planer om å delta på fuglehundtreninger og trene spor og søk med henne. Helt sikkert litt lydighet også, men konkurranser blir det nok ikke i den grenen. (Ellers har jeg tenkt å stille henne ut, men det er jo ikke derfor jeg har kjøpt henne :) ) Vi får se litt hva hun trives med - uansett skal hun få bruke kroppen og innstinktene sine etterhvert :)

Jeg anbefaler deg absolutt å kikke på apportprøver!

Der har du blant annet også en spordel der de skal spore en "skadeskutt fugl" som liksom har løpt 200m inn i skogen, og ved sporslutt skal de apportere fuglen inn til deg. Kjempemorro!

Det er også en vanlig søkapport og en vannapportdel i prøven. Helt fantastisk å se hunden bruke både hodet og instinker sammen på en sånn måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg absolutt å kikke på apportprøver!

Der har du blant annet også en spordel der de skal spore en "skadeskutt fugl" som liksom har løpt 200m inn i skogen, og ved sporslutt skal de apportere fuglen inn til deg. Kjempemorro!

Det er også en vanlig søkapport og en vannapportdel i prøven. Helt fantastisk å se hunden bruke både hodet og instinker sammen på en sånn måte.

Høres veldig bra ut :D Jeg gleder meg skikkelig til å starte å trene med henne utover triks og små øvelser på stuegulvet!

Hvilke muligheter er det for kurs/treninger i Oslo-området, vet du det? Det eneste jeg vet er at det går an å delta på treninger med münsterlenderklubben, så det har jeg planer om å sjekke ut når hun blir littegrann eldre.

(Edit: Altså kurs/treninger i forhold til apporttrening osv) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig bra ut :D Jeg gleder meg skikkelig til å starte å trene med henne utover triks og små øvelser på stuegulvet!

Hvilke muligheter er det for kurs/treninger i Oslo-området, vet du det? Det eneste jeg vet er at det går an å delta på treninger med münsterlenderklubben, så det har jeg planer om å sjekke ut når hun blir littegrann eldre.

(Edit: Altså kurs/treninger i forhold til apporttrening osv) :)

Tanten min arrangerer fellestreninger for fuglehunder her i Bærum på tirsdager året rundt, av og til byttet med onsdager. Treningene starter med vanlig grunnlydighet, lineføring, sitt og bli, innkalling osv. Og når man er ferdig med det så trener man apport, enten egentrening (tante har med fugler, dummyer osv) eller sammen med en annen og da er det mange erfarne hundeeiere som kan hjelpe. Jeg kan gjerne be henne sette deg på mailinglista. Treningen er forøvrig helt gratis :)

Det samme gjelder vel egentlig for münsterklubben sine treninger, men de er som oftest i Asker eller Drammensområde. Det er vel også noe utover mot Østfold tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanten min arrangerer fellestreninger for fuglehunder her i Bærum på tirsdager året rundt, av og til byttet med onsdager. Treningene starter med vanlig grunnlydighet, lineføring, sitt og bli, innkalling osv. Og når man er ferdig med det så trener man apport, enten egentrening (tante har med fugler, dummyer osv) eller sammen med en annen og da er det mange erfarne hundeeiere som kan hjelpe. Jeg kan gjerne be henne sette deg på mailinglista. Treningen er forøvrig helt gratis :)

Det samme gjelder vel egentlig for münsterklubben sine treninger, men de er som oftest i Asker eller Drammensområde. Det er vel også noe utover mot Østfold tror jeg.

Ja, sett meg på mailingliste :D (irene(a)irenen.com) Vi kan uansett ta en tur og titte på en trening om ikke altfor lenge.

Asker blir jo nærmest. Er det noe mailingliste eller informasjon som går an å få angående treningene der også? :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sett meg på mailingliste :D (irene(a)irenen.com) Vi kan uansett ta en tur og titte på en trening om ikke altfor lenge.

Asker blir jo nærmest. Er det noe mailingliste eller informasjon som går an å få angående treningene der også? :)

Ah, så bare at det sto Oslo i profilen din nemlig. Så jeg gikk utifra at du bodde der, men hvor holder du til?

Da ber jeg henne sette deg på liste, og ang. munstertrening så kommer det informasjon inne på Diskusjonsforumet på munsterlender.org. Nettsiden er litt uoversiktelig, og det er forumet også, tar gjerne et minutt ekstra og laste opp denne siden, men vel inne så går det raskt. Treningene pleier å starte opp i feb/mars/april ca. og har vært utenfor en hall ved Asker de gangene jeg har vært der (før det flyttes til Hokksund for vannapport). Ca 5min kjøring fra Asker sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, så bare at det sto Oslo i profilen din nemlig. Så jeg gikk utifra at du bodde der, men hvor holder du til?

Da ber jeg henne sette deg på liste, og ang. munstertrening så kommer det informasjon inne på Diskusjonsforumet på munsterlender.org. Nettsiden er litt uoversiktelig, og det er forumet også, tar gjerne et minutt ekstra og laste opp denne siden, men vel inne så går det raskt. Treningene pleier å starte opp i feb/mars/april ca. og har vært utenfor en hall ved Asker de gangene jeg har vært der (før det flyttes til Hokksund for vannapport). Ca 5min kjøring fra Asker sentrum.

Bor i Oslo, men Asker er nærmere Oslo enn Drammen mente jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Oslo, men Asker er nærmere Oslo enn Drammen mente jeg :)

Aha sånn ja, for tantes treninger er ihvertfall på Sauejordet på Hosle i Bærum nå om vinteren.

Mens det er munstertreningene som flyttes til Hokksund for vannapport. Men tante har også vannapport her i Bærum (når temperatur tillater det :P)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha sånn ja, for tantes treninger er ihvertfall på Sauejordet på Hosle i Bærum nå om vinteren.

Mens det er munstertreningene som flyttes til Hokksund for vannapport. Men tante har også vannapport her i Bærum (når temperatur tillater det :P)

Jeg gleder meg, blir spennende :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora er jo med meg på jobb (jeg fikk fast stilling litt raskere enn planlagt etter ferdig dyrepleier-utdannelse), og da spør naturligvis kunder hva slags rase hun er. De fleste spør om det er en springer eller kleiner münsterlender, og når jeg forklarer at det er en drentsche patrijshond, er den vanligste reaksjonen jeg får "såpass ja!" :P Men idag var det faktisk en person som hadde hørt om rasen, for hun hadde selv en stabyhoun :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora er jo med meg på jobb (jeg fikk fast stilling litt raskere enn planlagt etter ferdig dyrepleier-utdannelse), og da spør naturligvis kunder hva slags rase hun er. De fleste spør om det er en springer eller kleiner münsterlender, og når jeg forklarer at det er en drentsche patrijshond, er den vanligste reaksjonen jeg får "såpass ja!" :P Men idag var det faktisk en person som hadde hørt om rasen, for hun hadde selv en stabyhoun :D

HVEM VAR DET? :D

Endret av Jankaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVEM VAR DET? :D

Jeg vet ikke, husker ikke hva han het :icon_confused: Men han var ett år og hadde svensk eier, og var veldig fin :D

Den valpen er bare så søøøøøøøøøøøøøøøøøt :wub:

Jaaa, søteste valpen min :wub: (som akkurat nå sover, så da skal jeg benytte muligheten til å sløve på sofaen selv :P )

Edit: Var en selvskapssyk valpis som var enig i at sofaen var en fin plass å sløve, så hun la seg i armkroken min med hodet sitt i ansiktet mitt :heart:

Endret av IreneN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...