Gå til innhold
Hundesonen.no

Noortje fan 't Suydevelt "Nora" (Drentsche patrijshond)


Irenen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 654
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Møt min lille nederlender! (Vel, hun er ikke min helt enda, men om to uker og fem dager er hun det) Noortje fan't Suydevelt, til daglig Nora, er en Drentsche patrijshond som skal reise hele veien

Vi er vel hjemme fra Nederland igjen, og familien har økt Jeg trodde jeg var supergodt forberedt med alt i forhold til reisen, men det skulle det nå vise seg at jeg ikke var. Eller forberedt var j

*smelt*

Posted Images

Treningsfilm! :)

Jeg begynte for et par uker siden å skulle lære inn utgangsstilling ved hjelp av kassemetoden, men da fikk jeg henne ikke til å forstå at hun skulle bevege bakbena i det hele tatt. Tenkte at jeg skulle legge det til side og prøve ved en senere anledning, så igår tok jeg frem kassa igjen. Plutselig knakk hun koden og forstod at det var bakbena jeg ville ha bevegelse på! :D Idag tok vi en liten økt igjen.

Må bare beklage filmferdighetene mine. Hadde kanskje vært litt vesentlig å få med boksen/kassa og bakbena hennes, men istedet får dere se litt Harry Potter samtidig :P

Vi fortsetter imorgen :D

Edit: Også er det litt dumt at dere ikke ser halen heller da, for den går som bare det :)

Endret av IreneN
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste par dagene har jeg vært ekstremt treig til å komme meg opp på morran, og derfor hatt utrolig dårlig tid til bussen. Dette kombinert med regn er en dårlig kombinasjon. Nora som skal bli stor og sterk fuglehund og være med meg ut i all slags vær, hun liker ikke å bli våt på potene hun :huh:

Idag ble jeg dermed nødt til å ta henne på armen mens jeg løp til bussen, og da jeg igjen skulle gå fra bussstoppet og til jobben, nektet hun å bevege seg et skritt da også.

Neste ukes prosjekt; stå opp tidlig og beregne GOD tid til bussen, så får det ta så lang tid det bare tar. Kan ikke ha en hund som nekter å bevege seg selv om det er litt vått på bakken, hehe :P

Så søt! :D Siste bilde er jo til å smelte av.

Flinke dere er å trene. Har også brukt kassemetoden på mine, men har jo dvergpinscher, så har bare brukt en tykk bok. hehe :D

Hun brukte litt tid på å forstå at hun skulle bevege på bakbena, men nå går det fort fremover :D Jeg prøvde med en tykk bok også, siden den kassa (eller oppnedskuffen) som jeg bruker er litt for høy, men det fungerte dårlig her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fort hu lærer!

Men tror lyden hos meg ble litt feil, for da ser/høres det ut som om du klikker nesten to sekunder før hun har satt seg :P

Ja, hun lærer kjempefort :)

Det kan hende lyden er litt usynkronisert, men samtidig så klikker jeg ikke fordi eller når hun setter seg, men jeg klikker bare hun kommer inntil benet mitt med bakparten og kommer på plass sånn nogenlunde rett. Sitten kommer egentlig automatisk etterpå. Idag var første gangen uten kasse, så jeg kommer til å øke kravene etterhvert med at hun skal sitte før klikk og i tillegg sitte helt rett hver gang :)

Edit: Også ser jeg på filmen nå at det er enkelte steder jeg klikker bare hun starter med riktig bevegelse. Måtte lette litt på kravene da kassen forsvant :)

Endret av IreneN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe flinke:D så må jeg skryte litt av Taxi da, som står å ser på uten å klage, det er flinken sin det! Så lo jeg da taxi la seg i bakgrunnen der, sakte ned, og strekke frembeina så langt frem som over hodet mulig. De ser så pussige ut når de ligger sånn, ser så anstrengt ut :P Sånn ligger søsterns kooiker også, jeg synes det ser så rart ut :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fort hu lærer!

Men tror lyden hos meg ble litt feil, for da ser/høres det ut som om du klikker nesten to sekunder før hun har satt seg :P

Jeg driver og skal lage en ny film nå, og da ser jeg veldig tydelig at lyden er usynkronisert i forhold til når jeg ser på filmene på telefonen. Lyden kommer faktisk for tidlig ja. Utrolig irriterende :( Oppdaga det ikke selv før jeg skulle se gjennom den jeg lagde nå.

Ny film på vei da, men denne gangen uten lyd fra klikkeren (bedre å ikke ha lyd, enn usynkronisert lyd..) :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt hun er når hun bommer! Tar liksom en ekstra runde!

Men fytti, man ser virkelig at hun har bakbenskontroll, veldig fokusert på at det er en rumpe der :P

Ja, så jeg tenker at sålenge hun har bakpartskontroll, så gjør det ingen verdens ting med ekstra runder og litt bom så tidlig i innlæringen :) Merker stor forskjell fra de andre to som ikke har lært utgangsstilling med denne metoden, for de har IKKE bakpartskontroll :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamuflasje-drent!

IMG_5399.jpg

Ser ikke ut som om det teppet var feil, nei :) Søte valpejenten :wub:

Hun likte teppet ja :D Selv om hun ofte velger å sove rett på det harde gulvet.

hun er så nydelig. måtte vise samboeren min (han drømmer om fugelhund)

Ååhh, koselig at du synes det. Hun er ganske søt altså :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora er så søt :D Hun har jo lært seg å sette seg i utgangsstilling, og dette vil hun gjerne vise frem.

Så nå når vi venter på bussen eller av en eller annen grunn står i ro (f. eks. stopper og prater med noen) - da hopper hun inn på plass uten at jeg sier eller gjør noenting :P Dette gjør hun til tross for at det er mennesker, hunder, busser og biler rett inærheten. Må bare skryte litt, for hun er bare så herlig :wub:

65180_425529704169278_1140489545_n.jpg

69421_425529820835933_959433313_n.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...