Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!

Recommended Posts

Akkurat nå, Sona skrev:

WOW! Så fin! :D Hva slags garn brukte du?

Takk :) Brukte drops paris. Ikke det beste å hekle med, men det gikk greit.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 25.3.2018 at 10:09 PM, Snoffe skrev:

Sydde halsbånd til Melvin (dvergpuddelen) i dag :)

Ble veldig fornøyd med dem :ahappy: neste gang jeg er på andre siden av byen skal jeg kjøpe litt nye stoffer så jeg kan lage flere til han. Har lyst å lage i rødt og lyseblått i tillegg :)

IMG_20180325_180117602_HDR.thumb.jpg.3c052c3327e881e352191265d0350ca0.jpg

Nydelige!
Hvordan fikk du festet "blinget"? Jeg har prøvd flere ganger, men det ender bare med stygg språkbruk:aww::icon_redface:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 27.1.2018 at 6:20 PM, Rocket skrev:

Noen som aner hvilken mm størrelse paracord har? Eller hvordan jeg måler dette? Helt vanlig type som brukes til overlevelsesarmbånd, utstyr til hund/hest osv.
Kan det stemme med 4mm? 

Fant du ut av dette? Har kjøpt noe paracord som er supertynt! Vil ha noe enklere å jobbe med. Hva søker jeg etter på ebay liksom...

Endret av mushi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
13 timer siden, mushi skrev:

Fant du ut av dette? Har kjøpt noe paracord som er supertynt! Vil ha noe enklere å jobbe med. Hva søker jeg etter på ebay liksom...

Mål bredden på det og se om det stemmer med det du bestilte, så får du kanskje et utgangspunkt på hva supertynt vil si i mm og hvor mye du bør opp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
23 hours ago, mushi said:

Nei, fant vel i grunn aldri utav det der. Men jeg bruker typen som heter 550. Eller 550 type 3. :) 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig ferdig med et sikksakkteppe som jeg begynte på for 2-3år siden. Har blitt glemt, men nå fikk jeg endelig surra meg til å gjøre det ferdig. Veldig enkelt og greit mønster. Tror det blir et digg sommerteppe, til sene kvelder ute. Veldig lett og luftig!

DSC_0069.JPG

• Like 8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, laikamor skrev:

Endelig ferdig med et sikksakkteppe som jeg begynte på for 2-3år siden. Har blitt glemt, men nå fikk jeg endelig surra meg til å gjøre det ferdig. Veldig enkelt og greit mønster. Tror det blir et digg sommerteppe, til sene kvelder ute. Veldig lett og luftig!

DSC_0069.JPG

lekkert!! Nydelig pledd, du kan være så stolt av deg selv! Jeg vet hvor lett det er å la ting bli liggende. Kudos til deg for at du tok tak i det igjen.

• Thanks 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet en oppskrift på noe jeg vil hekle, men skjønner ingenting. Vet dere om en side med veldig for-dummies forklaring på engelsk? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 15.6.2018 at 7:22 PM, mushi skrev:

Har funnet en oppskrift på noe jeg vil hekle, men skjønner ingenting. Vet dere om en side med veldig for-dummies forklaring på engelsk? 

Hva slags forkortelser er i oppskriften din da? Det beste er å google frem og skrive ned akkurat de du trenger, som i starten med strikking :) . Sikkert mye av de samme som går igjen? Hvilken oppskrift er det?

Denne var kanskje litt i overkant:
https://www.free-crochet.com/pages/crochet_glossary.html

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...og vær obs på om hekleoppskriften er på britisk eller amerikansk engelsk. Er noen forskjeller mellom de to. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gav vel egentlig opp. Synes hekling er ufattelig vanskelig. Får heller bruke garnet til strikking. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
33 minutter siden, mushi skrev:

Jeg gav vel egentlig opp. Synes hekling er ufattelig vanskelig. Får heller bruke garnet til strikking. 

så synd at du syns det. Det er jo egentlig superenkelt.  Et tips er å se på drops sine heklevideoer, først på norsk, og sjekke den ut i engelsk utgave

Endret av Nemi1
fikset noe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker best å strikke gensere nedenfra og opp fordi jeg da får strikket ferdig ermene først, og de synes jeg er litt drepen.Bruker da magic loop og strikker begge ermer samtidig på samme pinne.  Finnes det en god måte å montere armer på gensere som er strikket ovenfra og ned som ser bra ut? Da kunne jeg fortsatt å strikke de slik jeg liker og bare feste de på når bol og bærestykke er ferdig strikket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 11.7.2018 at 10:15 AM, Mari skrev:

Jeg liker best å strikke gensere nedenfra og opp fordi jeg da får strikket ferdig ermene først, og de synes jeg er litt drepen.Bruker da magic loop og strikker begge ermer samtidig på samme pinne.  Finnes det en god måte å montere armer på gensere som er strikket ovenfra og ned som ser bra ut? Da kunne jeg fortsatt å strikke de slik jeg liker og bare feste de på når bol og bærestykke er ferdig strikket.

Det kan du nok gjøre med vanlig raglanøking. Eller, du må strikke ovenfra og ned til der ermene starter, og så strikker du ermene videre istedet for å fortsette med bolen først.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg bestilt garn til villmarksgenseren :) Det blir nok høstens prosjekt.

Så vil jeg strikke en genser til gubben senere, kanskje til jul? Mamma skal på garnutsalg i Oltedal, så tenkte å høre om hun kan kjøpe med noe garn derfra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, laikamor skrev:

Da har jeg bestilt garn til villmarksgenseren :) Det blir nok høstens prosjekt.

Så vil jeg strikke en genser til gubben senere, kanskje til jul? Mamma skal på garnutsalg i Oltedal, så tenkte å høre om hun kan kjøpe med noe garn derfra.

Hvilket garn gikk du for? Og farger! Strikket den i fjor 😁

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, mushi skrev:

Hvilket garn gikk du for? Og farger! Strikket den i fjor 😁

Bestilte alafoss lopi, som står i oppskriften :) Fant ut at jeg ikke orker å regne om eller noe med et annet garn.. Bestilte de fargene som står i oppskriften også, med brent oransje på potene, og grå som bunnfarge. Syntes den var fin! Men mye mulig jeg strikker en til senere, for jeg kunne tenkt meg en med blått i også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minutt siden, laikamor skrev:

Bestilte alafoss lopi, som står i oppskriften :) Fant ut at jeg ikke orker å regne om eller noe med et annet garn.. Bestilte de fargene som står i oppskriften også, med brent oransje på potene, og grå som bunnfarge. Syntes den var fin! Men mye mulig jeg strikker en til senere, for jeg kunne tenkt meg en med blått i også :)

Kult. Jeg fikk igjen nok garn til en lue. Laget oppskrift selv. Pm meg om du vil ha den. Genseren blir ekstremt varm og garnet klør bittelitt. Men har brukt den mye på kurs og hundetrening. 😇

Jeg har lys grå, sjokoladebrune poter og røde detaljer. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minutt siden, mushi skrev:

Kult. Jeg fikk igjen nok garn til en lue. Laget oppskrift selv. Pm meg om du vil ha den. Genseren blir ekstremt varm og garnet klør bittelitt. Men har brukt den mye på kurs og hundetrening. 😇

Jeg har lys grå, sjokoladebrune poter og røde detaljer. 

Litt redd for at garnet skal klø, ja, men har hørt fra flere at det ikke er så ille. Håper jeg tåler det greit, og at den ikke blir for varm :)

Tar gjerne mot lueoppskrift! Skal du ha noe for den? 

Har du bilde av din? Mulig jeg har sett den, om du har delt det her? Var her inne jeg fikk sett den genseren frøste gang hvertfall, men jeg husker ikke av hvem :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
24 minutter siden, laikamor skrev:

Har du bilde av din? Mulig jeg har sett den, om du har delt det her? Var her inne jeg fikk sett den genseren frøste gang hvertfall, men jeg husker ikke av hvem :)

Sikkert min du har sett før. Her er den :)

IMG_20180729_154530.jpg

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ååh, bildet av Marvin på bar 😍
    • Trøster meg med det! At det tross alt er en god deal. Under halve prisen for kvalitetsprodukter er ingenting å gråte for. Så får det bare være at jeg egentlig nettopp hadde lovet meg selv å ikke handle noe mer de neste månedene Og - kjenner meg igjen når det kommer til konsentrasjonsevner! I perioder, når det blir altfor ille, så må jeg bare tvinge meg selv til å bruke Pomodoro. Funker sånn, helt passe!
    • Er ikke noe utpreget vintermenneske, kanskje det er derfor det passer meg så fint nå  Å, fy! Kommer nok til å sette hjertet i halsen, ja. Har vært i et par situasjoner hvor jeg må bruke alt jeg har av viljestyrke for å ikke løfte han opp. Selv om hundene da har vært lagt unna og gjerne i treningssituasjon. Er ikke så lett! Men ja, små er bra! Jeg er jo nå på randen av å skaffe meg 10 små til og drive oppdrett så jeg kan ha minivalper rundt meg for alltid. Neida (joda), men en dag må jeg nok legge en tispe til i flokken. Er litt lei meg for at Tinka tilbragte dagene alene med meg, tror hun hadde likt å ha "småsøsken" om hun ikke hadde blitt syk. Så når Marvin er voksen, trygg og krever litt mindre oppmerksomhet tenker jeg at en liten Phaléne eller Chi-frøken er på sin plass.  Men først skal han få alt han kan ønske seg en stund!
    • Drømmer om noe smått noe når jeg blir gammel og grå og ikke orker å være ute om vintern i særlig grad. 

Godt det ikke har skjedd, skjedde ikke oss mange ganger heller, og de få gangene så var det snille hunder. Men glemmer aldri når en diiiiger curly hanne kom stormende i hundreoghelvete. Da tror jeg at jeg mista ti år av livet mitt. Han var bare søt og snill altså.  (Haha, ja stemmer, jeg bare måtte.   Håper du ikke får noia )  
    • I morra skal en bekjent se på bil for meg! Det er skikkelig skummelt, og jeg dør litt innvendig av å tenke på at jeg sannsynligvis skal bruke et fem-sifret beløp på EN ting i løpet av denne uka
  • Nylig opprettede emner