Gå til innhold
Hundesonen.no

Erfaring med DAP eller iHarmoni?

Recommended Posts

Jeg flytter med hunden min om noen dager, og tenkte kanskje et av disse produktene kunne være til hjelp i starten. Hun er vandt til å være alene, men ikke så flink på nye steder...

Funker det?

Noen bivirkninger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukt DAP når vi flyttet for å lette på nervøsiteten til Issi. Er ingen bivirkninger. Fungerte fint her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en DAP stående i veggen her, etter nyhunden kom. Han er fortsatt litt urolig på dagen, så vi ser ikke veldig effekt av det (vet ikke hvordan det hadde vært uten). Jeg snakket litt med en veterinærvenn, og hun anbefalte å bruke DAP og iHarmoni sammen, men jeg droppet sistnevnte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd DAP, både sånn for stikkontakt og spray. Min erfaring er at det fungerer utmerket på usikre/stressa hunder, og gir ingen utslag hos trygge hunder. Ingen bivirkninger (annet enn at hunder det fungerer på, kan gni seg inntil steder hvor man har brukt spray, og forsvare stedet mot andre hunder - har ikke opplevd det med bruk av stikkontakt-DAP).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Prøvde Adaptil (som er det nye navnet) halsbånd på knertis i sommer, fordi hun hater å kjøre bil, og vi skulle kjøre langt og masse. Overhodet ingen effekt, snarere tvert imot.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest 2ne

Prøvde DAP og iHarmoni til Dina, kan ikke si at jeg så noen effekt. Om det var, så var det i så fall at det bremset nervøsiteten hun vokste på seg, liksom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker iHarmoni på Ganzie, merker at hun kommer mye lettere "ned" igjen ved stressede situasjoner, hun avreagerer lettere og blir ikke fullt så "gal" som hun kunne bli ved enkelte situasjoner.

Brukte iHarmoni på Misty ved båtkjøring, og merker enorm forskjell. Før travet hun rundt og rundt og prøvde å hoppe av båten, nå ligger hun avslappet på teppet sitt eller sitter i fanget og "nyter utsikten".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte DAP i stikkontakten når vi flyttet og hunden var litt urolig og rar. Det funket supert, og han roset seg fort ned :)

Har også prøvd iharmoni og det har funket i visse omgivelser. Men funket ikke hos veterinæren hun er livredd for f.eks.

Men det er absolutt verdt å prøve :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gode erfaringer med DAP, har brukt både halsbåndet og stikkontakten. Vi brukte det pga nyttårsaften og hundene ble roligere enn det de har brukt å være tidligere år :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hjelpen, dere:D nå skal jeg bestille begge, i håp om å få det før jeg flytter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd DAP spray, merket ingen effekt på hunden. Kunne tenkte meg å teste ut iHarmoni mtp nyttårsaften, det er helt krise her når det står på som vaerst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan får man tak i iHarmoni? Hunden min går på RC Calm nå (DAP-fõr på en måte) og jeg er usikker på om det egentlig har en effekt. Foret er dyrt og jeg lurer på om pengene er bedre brukt på andre ting. Finnes det alternativer til iHarmoni?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd iHarmoni og Adaptil halsbånd på Bris i forhold til hjemmealenetrening. Etter 1-2 uker med iHarmoni ble han roligere (ikke heeelt bra, men rolig nok til at han klarer å fokusere på Kongen han får med godbiter inni. Halsbåndet skal ha mistet sin effekt nå, så da virker det som det er iHarmoni som har virket og at halsbåndet egentlig var bortkastet. Vurderer å prøve diffuser i stikkontakt bare for å se om det er noen forskjell :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett på Seren-UM (selger på Canis), men siden iHarmoni var litt billigere, har jeg nå bestilt de mtp nyttårsaften.

Fjotten er 32 kg, noen som har en formening om hvor mange tabletter han skal ha i døgnet... Vil gjerne prøve de ut i noen dager på forhånd, og ha nok til å gi han i hvert fall fra morgenen av på nyttårsaften og ut hele første nyttårsdag, iom at det er så innmari vanskelig for folk å forhold seg til reglene om når det er lov til å skyte opp fyrverkeri...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Varer Såpas kort at eg ikkje klare å registrere det. Mellom 5 og 10 sekunder. Piper ikkje og . Rolig og i fin for ellers. Kan sende deg videoen privat til deg om du vil det?
    • Jeg fikk til svar fra dyrlegen min nå i høst om at chippen må ha gått ut før man kunne gjøre en kirurgisk kastrering.
    • Jeg har blitt anbefalt riesen og dalmatiner til sånn jobb.   Ikke noe for meg men kanskje noe for andre å sjekke ut?
    • Spørsmålet er jo hva som er viktigst for deg? Som regel finnes ikke den hunden som er perfekt på alle punkter, så da blir det ofte et spørsmål om hva man er villig til å sjanse på av egenskaper og hva man ikke vil sjanse på.  Vet av noen som er mye ute på ski og spark med sine korthårs collies, det får du jo mest sannsynlig en hund som er grei å ha løs, men vet ikke hvor sikkert valg det er mtp trekk. Evt så er det jo flere av retrieverne som også kan passe til begge deler, men igjen, ikke like sikkert ifht trekk som feks en AH. Også vil det jo være forskjeller på hvor godt de trekker, hvor langt de orker og hvor fort de løper. De stående fuglehundene er jo og gode trekkhunder ofte, de trekker gjerne både fort og langt og jobber bra. De har jo selvsagt jaktinnstinkt, men ikke på samme måte som polarhunder, ofte. Men man må jo være komfortabel med hunder som løper seg noen runder i skogen, ute av syne. Springerspaniel kan og være et alternativ, men da likt som med retrieverne og collie så vil det nok være litt variabelt hvor interessant den trekkinga er. Mange belgere er glade i å trekke, iallefall de fra linjer med litt fokus på brukshunder. De fleste belgere er og greie å ha løse, men de er jo ikke helt blottet for jaktinnstinkt da.
    • Når man har cavalier får man høre mye rart fra mennesker som kanskje ikke vet annet om rasen enn fra en dokumentar eller to, så jeg ville ikke brydd meg så mye om hva "vanlige folk" måtte mene om helsa til hunden din. Skal man høre på alt man leser og alt folk sier blir man fort hypokonder på hundens vegne. Pust med magen og prøv å ikke tenk så mye på det, og la veterinæren gjøre en vurdering  Hvis noe er galt får du vite det da, og får komme igang med behandling. Det løser ingenting å ta sorgene på forskudd
  • Nylig opprettede emner