Gå til innhold
Hundesonen.no

Fototur til Afrika høsten 2013!


Evelzz
 Share

Recommended Posts

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vel, de fleste av dere vet jo at jeg reiser en god del frem og tilbake til Afrika? Det dere kanskje ikke vet, er at vi i en god del år har drevet reiseselskap der borte, og arrangert turer for folk fr

Så det er sånn at man bør sende inn søknad for å se om man blir likt på forumet først? Wow, utrolig! Der mistet du respekten min, og lysta til å bli med nettopp dere på tur. Det er greit å kunne skill

Jeg håper du tar et realt depositum og skriver kontrakter med dem som melder seg på som interessenter her, Europia! Det er et supert initiativ, men erfaringsmessig er soneninnbyggerne veldig lette å f

Kom igjen folkens, det hadde vært skikkelig rått med en svær, kul sonentur :D

Altså, det er hvertfall noe man ikke angrer på så lenge man har klart å skrape sammen pengene - det garanteres! You can do it girls :jump:

Og Putti - vi har ikke laget noen liste-liste enda. Det er evt. snakk om vinteren 2013 nå, sånn at flest mulig skal klare å skrape sammen nok cash. Jeg reiser selv ned i februar eller noe, og ca. da drar vi til med en helt-sikker og en kanskje-liste, sånn at små forberedelser kan settes i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET skal være mulig å få til, i alle fall økonomisk. Da må jeg bare krysse fingrene for at det ikke kræsjer altfor mye med studiene... Men om man vil nok, så får man det jo til. Eller?

Vært i Afrika før, beste to ukene jeg har hatt hele livet og savnet er STORT. Så stort at jeg har prøvd å ignorere det, men det funka dårlig da jeg kom over denne tråden. Jeg har så lyst at det gjør vondt i kroppen.

Edit: mener du vinteren som nå om et halvt år, eller om halvannet? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Men definer vinteren 2013? Vil det si sånn november/desemberish (synes det er seint og litt dum tid på året for meg som er Manpower vikar og da kanskje akkurat har begynt i nytt oppdrag, eventuelt har fått meg ny jobb)...........

Hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes fantastisk ut! :D Jeg sparer penger hele tiden, men de er egentlig øremerket mye rart :lol: Så vi får se hva som skjer, men jeg vil veldig gjerne! Afrika er drømmen min :ahappy: Men tanken er jo å begynne å studere til neste år, så det spørs jo helt hva man har muligheten til også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Det kommer litt an på dere når det passer best og sånt, men jeg er veldig glad for å komme meg vekk når været snur :lol: September/oktober er det tidligste som er aktuelt for min del tror jeg, spesielt siden det er litt kjølig ("bare" 25 grader el noe :lol: ) midt på vår sommer.

Ellers synes jeg vi skal få med flest mulig, og lage en knalltur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil absolutt anbefale høst! På våren kan du lett rote deg opp i regntiden, og det er ikke noen kjempejubel sånn egentlig. September er min favorittperiode der nede - i tillegg til November-mars :) Årstidene er motsatt av her, men sant... På deres vinter er det 23 grader istedenfor 27 liksom, sååå... :lol:

...og fotolisten? Den er kort og grei - du trenger ALT! Haha! Jeg føler alltid jeg mangler noe når jeg sitter der, såå... Kjøp i vei! ;)

En god zoom-linse MÅ du hvertfall ha på safari!

Hei

Vi er en jentegjeng som skal reise 2014/2015

Så da håper jeg du er klar for å booke tur for oss :)

Du anbefaler høsten?

Det blir nok mest sannsynlig høsten 2015, jeg tror 2014 kan bli litt kort

Vi sparer jevnt og trutt, så vi SKAL på tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar opp denne igjen, fordi jeg hele tiden drømmer og håper den vil komme i oppfyllelse! :D

Når blir det sånn ca? November er vel eksamenstid for studenter, eller kommer det helt an på hva man studerer? Jeg føler ihvertfall at September hadde passet bedre :)

Jeg var i Sør-Afrika i februar ifjor, altså deres sommer. Da var det et problem at det var veldig mye undervegetasjon (gress), slik at det ble vanskelig å oppdage løver o.l. som slappet av på dagtid. Vi fikk se en løve som prøvde å ta en bøffel, men som ble stanget halvt ihjel, men den var jo i masse bevegelse. Det var mye løver i område, men de fikk vi altså ikke sett pga alt gresset. Derfor anbefaler jeg også å reise på høsten en gang, før regntiden. Men vi så uansett alle de dyreartene som området er kjent for (elefanter, løve, leoparder, hyener, bøfler, sebra, nesehorn, gnu, aper, vortesvin, bavianer, impala, giraff og masse fugler), men ikke gepard og hyenehund. Her er noen få av bildene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en turbeskrivelse fra Sør-Afrika, og ble litt skuffa da min visjon om at safari er å kjøre på støvete sand-veger i en loslitt jeep ble knust av dette bildet fra Kruger national park:

334188_4098413426031_1549952152_o.jpg

Vi har penger og kunne godt tenkt oss å være med! Men jeg og samboern har jo ID-billetter samt ID-rates på hotell så da blir det evt kun selve safari-turen vi er interessert i å hive oss med på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Sør-Afrika i februar ifjor, altså deres sommer. Da var det et problem at det var veldig mye undervegetasjon (gress), slik at det ble vanskelig å oppdage løver o.l. som slappet av på dagtid. Vi fikk se en løve som prøvde å ta en bøffel, men som ble stanget halvt ihjel, men den var jo i masse bevegelse. Det var mye løver i område, men de fikk vi altså ikke sett pga alt gresset. Derfor anbefaler jeg også å reise på høsten en gang, før regntiden. Men vi så uansett alle de dyreartene som området er kjent for (elefanter, løve, leoparder, hyener, bøfler, sebra, nesehorn, gnu, aper, vortesvin, bavianer, impala, giraff og masse fugler), men ikke gepard og hyenehund. Her er noen få av bildene.

Du har så rett så rett, det er så absolutt et problem midt på vår vinter ja. Er mye gress i parkene, og veldig lite dyr ettersom de migrerer til Tanzania når det nærmer seg tidlig vinter. August-september-oktober er de beste månedene å dra på safari i synes jeg.

Jeg så en turbeskrivelse fra Sør-Afrika, og ble litt skuffa da min visjon om at safari er å kjøre på støvete sand-veger i en loslitt jeep ble knust av dette bildet fra Kruger national park:

334188_4098413426031_1549952152_o.jpg

Vi har penger og kunne godt tenkt oss å være med! Men jeg og samboern har jo ID-billetter samt ID-rates på hotell så da blir det evt kun selve safari-turen vi er interessert i å hive oss med på :)

Man kjører hovedsakelig i gamle jeeper i Mara, men det er lov for privatpersoner å bruke egen bil også. Man kan med andre ord møte på hva som helst, og det er logisk nok steder med "trafikk-kork" her og der - spesielt på de få strekkene hvor man kan finne nettopp asfalt (som gjerne er i nærheten av flystriper og/eller bensin).

Helt ærlig så tror dere skal organisere deres egen tur jeg. Jeg er supergiret på denne turen og er bare ute etter å ha mest mulig gøy med kjekke hundefolk! Med det i bakhodet forbeholder jeg meg retten til å velge hvem jeg gidder å bruke tid og krefter på å organisere en såpass stor tur for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...