Gå til innhold
Hundesonen.no

Treningssamling Oslo vest/bærum området - faste treninger

Recommended Posts

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ikke rømt noen fra Ila?? Var da en som hoppet på ei venninne av meg som hadde rømt derfra Men ikke forandre noe på plassen, dersom det ikke er langt å gå fra t-banen så er det jo veldig bra

Er det i orden om jeg kommer og ser på mens jeg øver valpen på å være alene i bilen? Jeg kan ta med sjokoladekakerester og kaffe på termos om det hjelper

http://www.doodle.com/qtpc42bvsetiugfn#table Doodle for å se når folk kan samles nestegang. Huk av på ja/nei/kanskje på de dagene som passer deg

Skrevet

Jeg må rett og slett se an, har veldig lyst, men har muligens lovet meg som sjåfør til typen. Gir beskjed dersom jeg får tid, når klokkeslett er det snakk om forresten?

Skrevet

Har ikke noe hund for hånden for tiden, dessverre :P

Jeg har aldri vært så ofte på hundetrening som det året jeg bodde i Oslo uten hund. Soniser er hyggelige liksom, og setter alltid pris på å få en hundeløs med på trening som kan ta bilder, holde hunder, kaste ball, kommandere eller bare skravle. :)

• Like 1
Skrevet

Er ikke ved klubbhuset Siri, men rett ved Griniveien og Lyaskerelven. Heter Barketomta. :)

Så ikke innlegget ditt før nå, det er altså den store fotballbanen man kjører forbi om man kjører opp til deg da. For der spilte jeg endel fotball da jeg var liten :P

Skrevet

Så ikke innlegget ditt før nå, det er altså den store fotballbanen man kjører forbi om man kjører opp til deg da. For der spilte jeg endel fotball da jeg var liten :P

er kart i post 1 :aww:

Skrevet

Jeg vil gjerne være med, men er ikke ferdig på jobb før litt over 18 i morgen, og det tar litt tid å busse og bane fram og tilbake for å hente hunder :hmm:

Skrevet

Jeg vil gjerne være med, men er ikke ferdig på jobb før litt over 18 i morgen, og det tar litt tid å busse og bane fram og tilbake for å hente hunder :hmm:

Men du bor fremdeles på Hosle? For da kan jeg bare svippe innom å hente deg på vei opp :)

• Like 1
Skrevet

Men du bor fremdeles på Hosle? For da kan jeg bare svippe innom å hente deg på vei opp :)

Selvom vi er der til 18 og begynner så er vi ofte der lenge så gjør jo ingenting om du henter henne og kommer litt over :D

Har ofte trent til det var mørkt og man ikke ser noe :icon_redface:

• Like 1
Skrevet

Selvom vi er der til 18 og begynner så er vi ofte der lenge så gjør jo ingenting om du henter henne og kommer litt over :D

Har ofte trent til det var mørkt og man ikke ser noe :icon_redface:

Er der til 18? Håper ikke jeg venter feil sted :P

Skrevet

Er der til 18? Håper ikke jeg venter feil sted :P

jeg var der 18:09 faktisk :lol:

Super trening :D

Vi holdt jo på i 3 timer :icon_redface: Bilder kommer i egen tråd, må bare sortere blandt de 800 bildene som ble tatt :P

Skrevet

jeg var der 18:09 faktisk :lol:

Super trening :D

Vi holdt jo på i 3 timer :icon_redface: Bilder kommer i egen tråd, må bare sortere blandt de 800 bildene som ble tatt :P

Hihi ja jeg så deg omtrent like etter jeg skrev innlegget :P

Det var en knall trening, jeg fikk mye motivasjon og vi kommer garantert til å dukke opp fremover! :D

• Like 1
Skrevet

Jeg kan ikke før lørdag og da er det jo sonentreff, menne hva sier dere til neste uke?

Jeg kan tirsdag,torsdag,fredag. Hadde helst likt torsdag :)

Skrevet

Jeg kan ikke før lørdag og da er det jo sonentreff, menne hva sier dere til neste uke?

Jeg kan tirsdag,torsdag,fredag. Hadde helst likt torsdag :)

Når/hvor sonentreff? Hvilken tråd?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...