Jump to content
Hundesonen.no

Utstillingstrening, Tønsberg

Recommended Posts

Jeg får vel bare si i fra her og; Kuma har fått lus. Jeg aner ikke hvor hun har fått det fra, så det er godt mulig hun hadde det da vi hadde utstillingstrening. Jeg håper ikke noen av deres hunder ble smittet.

Oi, skummelt! Satser på det går fint. :)

Hvilke symptomer er det? Kun kløing?

Jepp! Spesielt rundt ører og i nakken. Det så mest ut som møkk når jeg pellte det av. Beige/brun og litt gummiaktig konsistens.

• Like 1

På 2.11.2011 at 3:23 PM, Hønemor skrev:

lfeelJa, siden jeg startet denne tråden må jeg jo følge opp! Responsen var ikke så stor, så regner ikke med at det blir noe treff i morgen. Eller?

Jeg følger tråden, og er det noen i Vestfold som tar iniativ til et treff der vi trener på utstilling - så kommer jeg gjerne :yes:

Jeg blir veldig gjerne med og perfekt mellom 19 og 21. Ble dere enig om noen dag ?

Edited by Margunn
Feil skriving

34 minutter siden, Margunn skrev:

Jeg blir veldig gjerne med og perfekt mellom 19 og 21. Ble dere enig om noen dag ?

De ble nok enige om noe... For 7 år siden. :P 

Forumet fortsetter under annonsen
7 timer siden, Margunn skrev:

Ha ha - stadig aktuelt :-) 

Sandefjord hundeklubb har utstillingstreninger på onsdager fra 1930-21. :) Koster 150 eller 250 kr gangen og vi har som regel en person som fungerer som dommer.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Jeg er nok også typen som nok ikke klarer å holde meg til en rase 😊 Jeg har hatt Airedale terrier og har veldig lyst på en Airedale terrier med tider og stunder. Men det er også mange andre raser jeg kunne tenke meg å bli kjent med 😊 Jeg er veldig glad i terrierne, så jeg er f.eks ganske nysgjerrig på f.eks Welsh terrier eller Kerry blue terrier eller kanskje noe helt annet 😁 
    • Tenker det viktigste er å ikke tenke at det er noe stress. Som nevnt er han jo i en alder hvor ting kan være skummelt, det er ikke helt uvanlig at sånne ting plutselig blir enklere også. Men hvis du i tillegg da har gjort det der med busstoppet til en ganske normal ting, som det da tydeligvis fortsatt er (og ikke noe han etter hvert forbinder med å bli presset på en buss) så er det et bra utgangspunkt. 
    • Han er ikke redd for bussene i seg selv og er rolig når vi går forbi dem eller sitter på busstoppet. Det er fra å sitte der og gå inn på bussen som jeg ser blir trøbbelet. Han er 30 kg og liker ikke bli løftet, så jeg ser liksom ingen enkel måte å få ham til å hoppe inn frivillig. Men vi skal øve masse mer. Vi er ikke avhengig av å komme oss noe sted, annet enn at det hadde vært gøy å gå andre steder og fortsette miljøtrening. 
    • Enig med Marianne her. Vær litt på busstoppet minst annenhver dag og jobb på komfortabel avstand (men ikke overdriv heller). Hvis du ikke MÅ ta buss med ham så ville jeg droppet det for en god stund. Sitt ved busstoppet og belønn hver gang han ser mot bussen, selv om det er pga. frykt/uro. Ville også hatt god avstand, og så belønne all eventuell bevegelse i retning buss eller busstoppet.
    • Jeg tror jeg ville brukt mye tid på det busstoppet, bare sittet der liksom. Gått dit mange ganger. Latt bussen passere. Men også prøve å ikke stresse med det, gjort det til en naturlig ting. Med min hund ville jeg nok bare tatt tak i selen, tatt henne med inn på bussen, foret på med godbiter og kos, sittet på et stopp og gått tilbake for eksempel (golden retriever tispe). Men hun stoler stort sett på meg, og gjør som jeg sier, og når hun skjønner at ting er greit likevel, så er det det. Og jeg skjønner at det kan være praktiske utfordringer med den taktikken hvis hunden slår seg vrang. Man kan liksom ikke bakse alt for mye inne på en buss. Seks måneder er jo typisk en periode hvor ting kan være litt skummelt. Min var plutselig redd for lastebiler og store busser som kjørte forbi i den alderen. Så da gikk jeg masse langs hovedveien. Uten å gjøre det til en stor greie, men lot henne gå med litt avstand til veien og med sånn passe slakt bånd, få lov til å reagere men også avreagere og forstå at det skjedde ikke noe galt.
  • Nylig opprettede emner