Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips til skummel film?


Wednesday
 Share

Recommended Posts

Gammel film, men "Villmark" er noe av det aller ekleste jeg har sett noen gang. Jeg kan fremdeles få flashback fra den filmen. Det er vel muligens noe blod og gørr når jeg tenker meg om, men stemningen var det som gjorde aller mest inntrykk på meg. Det, og slutten (ikke blod og gørr) *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eeeeelsker skrekkfilmer og grøssere, men syns aldri de er skumle så vet ikke om disse kommer i den kategorien, men her er noen forslag til skrekkfilmer som ikke er blant de blodigste:

- The shining. (Ok, litt blod med tanke på blodbadet i heisen og litt sånt, men den er en klassiker, da!)

- Psycho. Originalen, IKKE remaken.

- House on haunted hill. Igjen originalen med Vincent Price. Den er gammel, men god. :D

- 1408. Faktisk ikke så verst.

- Ringu. Den japanske originalen til The Ring. Syns den er bedre enn den amerikanske versjonen.

- The others.

- Barnehjemmet. Spanske film. Kanskje ikke av de skumleste, men ganske ok.

- Poltergeist.

- The Exorcist.

Du kan finne mange gode forslag til ulike skrekkfilmer her.

Ellers er det mange av de litt blodigere som er ganske bra også da, bare for å ha nevnt det. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The shining finnes jo ikke skummel da! Men festlig film :D nr 2 kommer snart i følge Stephen King. Gleder meg!'

Men egentlig er det best å bare lese bøkene hans, for regissørene som skal lage film av dem voldtar jo hele stemningen og tanken bak bøkene som regel... synes jeg iallefall.

Jeg tror aldri jeg har sett en skikkelig skummel film, enten blir det for dumt rett og slett, ellers så blir det for mye effekter og bråk, som dreper stemningen.

Men Paranormal Activity synes jeg faktisk var sjitekkel, tror det er den ekleste filmen jeg har sett. Må få sett nr 2 og :D

Fritt vilt (den første) er heller ikke så verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The shining finnes jo ikke skummel da! Men festlig film :D nr 2 kommer snart i følge Stephen King. Gleder meg!'

Men egentlig er det best å bare lese bøkene hans, for regissørene som skal lage film av dem voldtar jo hele stemningen og tanken bak bøkene som regel... synes jeg iallefall.

*klippe*

Helt enig i både "ikke-skummel" og "heller-lese-bøkene" delen! :lol: Men, det er liksom en av de skrekkfilmene som en absolutt bør se om en liker skrekkfilmer. ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel film, men "Villmark" er noe av det aller ekleste jeg har sett noen gang. Jeg kan fremdeles få flashback fra den filmen. Det er vel muligens noe blod og gørr når jeg tenker meg om, men stemningen var det som gjorde aller mest inntrykk på meg. Det, og slutten (ikke blod og gørr) *grøss*

Det året jeg begynte på videregående hadde lærerne laget en plan for sosialt samvær på tvers av trinn og innad i klasser - vi kjente jo ikke hverandre fra før alle sammen. De ulike klassene gikk via hver sin løype, inn til en stor åpen lysning midt i skogen, sent på kvelden (det var mørkt). Der var det satt opp lerret, og Villmark skulle vises, før man skulle overnatte der. En genial ide synes jeg nå, men den gangen turte jeg ikke å se filmen (litt pingle på skumle filmer), så jeg og en venninne bestemte oss for å gå alene gjennom skogen til veien, hvor hennes mor skulle plukke oss opp. Sånn i ettertid tror jeg det ville være mindre skremmende å bli igjen sammen med et par hundre andre, enn å gå alene gjennom en mørk skog med hodet fylt av mulige skrekkfilmscenarioer :lol: En bitteliten digresjon bare :P

Harry Potter :brr: .

:lol: :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The human centipede skal være skikkelig ekkel... Har lyst å se den en gang, hvis jeg tør... :icon_redface:

OOOOH! Den må jeg se! Den så faktisk ekkel ut ! Håper kirurgen får gjennomført prosjektet sitt, jeg vil se resultatet :lol:

Men den ser jo bare EKKEL ut. Ikke skummel eller noe sånt, bare nasty. Så jeg har ikke giddet å se den, og jeg har mine tvil på om jeg gidder. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...