Gå til innhold
Hundesonen.no

For første gang i Norge er Azawakh-valper på vei


Ahadi
 Share

Recommended Posts

  • Svar 230
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

El-Adini Abadi 9 mnd og 73 cm høy

Nå er de første "norske" Azawakh valpene snart 6 månder, og jeg tenkte det var på tide med en liten oppdatering. Alle valpene reiste til sine nye familier før de var 9 uker, med untak av Adiza som sk

Nei, det er ikke noe stort marked for Azawakh, og dessuten er det ekstra viktig å finne passende hjem til az. Når det er sagt har dette kullet har vært planlagt lenge og jeg hadde ikke gjennomført pla

Posted Images

Når slike tråder dukker jo, ja, det er da jeg skulle ønske at gubben likte mynder :icon_cry:

Hva er det å ikke like? "Gubber" altså. Glad jeg ikke er en slik en :P

Huff... kanskje det er whippet og azawakh som skal bli det vi ender opp med? Og vi som sliter med å bestemme oss om neste blir whippet eller saluki... jammen godt det er i hvert fall et år til det kommer ny hund i hus :D

Og nå blir jeg sittende å se på Whippetshow på YouTube, en franskmann som har whippet og azawakh... http://www.youtube.com/user/Whippetshow

Ekte kjærlighet: whippet og azawakh foran peisen :) ... dette må jeg slutte med, kan bli farlig, går ikke med ny hund nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige videoer :-)

Nå kan jeg kjenne valpene romstere i magen. Det er helt fasinerende og jeg kan ligge i en evighet med en hånd på Bani's mage og bare kjenne valpene bevege seg. I dag kunne jeg faktisk også SE at de romsterte!

Det er ca 12 dager igjen til valpisene kommer nå :-D

DSC_0197.JPG

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Du verden for et forunderlig syn en smellt Azawakh er.. man føler liksom at så grasiøse vakre dyr ikke skulle forplante seg på den vanlige, litt vulgære måten liksom.. de skulle bare sveve elegant ned fra store vakre trær!

Men en virkelig vakker hund altså, og en fasinerende væremåte.. minner meg litt om basenji på den måten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det å ikke like? "Gubber" altså. Glad jeg ikke er en slik en :P

Huff... kanskje det er whippet og azawakh som skal bli det vi ender opp med? Og vi som sliter med å bestemme oss om neste blir whippet eller saluki... jammen godt det er i hvert fall et år til det kommer ny hund i hus :D

Og nå blir jeg sittende å se på Whippetshow på YouTube, en franskmann som har whippet og azawakh... http://www.youtube.com/user/Whippetshow

Ekte kjærlighet: whippet og azawakh foran peisen :) ... dette må jeg slutte med, kan bli farlig, går ikke med ny hund nå.

hehe gubben synes de ikke er noe særlig fine.. Og hans eneste jobb er å leve me de, så da synes jeg nesten at han må like de litt :P haha

Men jeg har jo to hunder, så det holder enda - muligens ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Spinoza skal gå for en Azawakh :aww:

Fruen har gitt meg klarsignal -- jeg får lov til å ta inn en azawakh i familien når jeg blir stor (hun mumlet noe om 20 år... men da er jeg jo nærmere 50). Tror nok det blir både whippet, saluki, og bobil før det blir azawakh, men jeg gleder meg stort til den dagen jeg vi kjører ned til Spania med to-tre flotte mynder baki, og kan slippe hundene på en strand ved Algarve (noe inspirert av artiklene i siste Hundesport) :D

Jeg tror første mål får bli å hilse på en azawakh. Jeg følger rasen med stor interesse, og det blir gøy å følge dette kullet (håper mange blir værende i Norge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruen har gitt meg klarsignal -- jeg får lov til å ta inn en azawakh i familien når jeg blir stor (hun mumlet noe om 20 år... men da er jeg jo nærmere 50). Tror nok det blir både whippet, saluki, og bobil før det blir azawakh, men jeg gleder meg stort til den dagen jeg vi kjører ned til Spania med to-tre flotte mynder baki, og kan slippe hundene på en strand ved Algarve (noe inspirert av artiklene i siste Hundesport) :D

Jeg tror første mål får bli å hilse på en azawakh. Jeg følger rasen med stor interesse, og det blir gøy å følge dette kullet (håper mange blir værende i Norge).

Haha, når du blir stor :P Salukier er fine dem og :D Blir spennende uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruen har gitt meg klarsignal -- jeg får lov til å ta inn en azawakh i familien når jeg blir stor (hun mumlet noe om 20 år... men da er jeg jo nærmere 50). Tror nok det blir både whippet, saluki, og bobil før det blir azawakh, men jeg gleder meg stort til den dagen jeg vi kjører ned til Spania med to-tre flotte mynder baki, og kan slippe hundene på en strand ved Algarve (noe inspirert av artiklene i siste Hundesport) :D

Jeg tror første mål får bli å hilse på en azawakh. Jeg følger rasen med stor interesse, og det blir gøy å følge dette kullet (håper mange blir værende i Norge).

Nuvel, du får nok ordne det slik at fruen syntes du blir stor før det er gått 20 år :lol:

Og når dere en gang setter snutene sørover er det jo både saluki og az å hilse på, dere tar dem i samme slengen for Ahadi og jeg bor nemlig i nærheten av hverandre vi :D

Og hunder og eiere i artikkel i HS er heller ikke langt unna så de kan sikkert også snakke fruen litt rundt mht det å ha mynder i bobil, hihi. Fineste Mocca-onkelen det, og mitt "barnebarn", han/de elsker å være på tur i sin fine bobil :)

Jeg gleder meg iaf vilt til å hilse på az-valpene for det har Ahadi sagt jeg får lov til :D *mimrer om den gangen jeg "vasset" i 30 + az'er i en og samme slengen samt bodde med 10 stk i 14 dager...sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror første mål får bli å hilse på en azawakh. Jeg følger rasen med stor interesse, og det blir gøy å følge dette kullet (håper mange blir værende i Norge).

Noen av valpene blir nok i Norge, jeg skal jo f.eks beholde en selv :ahappy:

Tøfflus: Du må komme en tur på besøk når de har åpnet øynene og har begynt å knurre litt på hverandre ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når dere en gang setter snutene sørover er det jo både saluki og az å hilse på, dere tar dem i samme slengen for Ahadi og jeg bor nemlig i nærheten av hverandre vi :D

God idé! Det skal jeg huske på, om jeg er på deres kant en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det omtrent en uke igjen til termin, Bani-Bangou er ganske sprekkeferdig og begynner nok å føle seg tung.. Det meste er forberedt til valpene kommer, nå sitter jeg og og tenker på navn, jeg vil gjerne ha de klare til valpisene kommer.. De skal være på A og på en eller annen måte knyttes til Azawakhens opprinnelsesområde (Niger, Mali, Burkina-Faso)... Så langt har jeg til gutter: Arawan, Ayad, Ayorou, Afrik, og til jenter: Adiza, Ahimana, Abala, Aida, Ahadi, Awa Didjen. Noen andre som brenner inne med gode Vest-Afrikanske navn på a ? :ahappy:

Valpene i magen rører masse på seg og og man kan se at de romsterer. Jeg gleder meg veeeeeldig til de kommer :wub:

DSC_0339.JPG

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars tykkeskrangleverket. :lol: Det ser så feil ut!

Gleder meg masse til bilder av som langbeiner. :wub: Az'en er en drøm her også, men det får nok forbli drøm i mange år til. :aww: Enn så lenge får jeg sikle på bilder og krysse fingre for at alt går bra. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker vi døper henne om fra Bani-Bangou til Bani-Ballong jeg :lol:

hahaha! Knallforslag!

Stakkars tykkeskrangleverket. :lol: Det ser så feil ut!

Gleder meg masse til bilder av som langbeiner. :wub: Az'en er en drøm her også, men det får nok forbli drøm i mange år til. :aww: Enn så lenge får jeg sikle på bilder og krysse fingre for at alt går bra. :ahappy:

Tusen takk :)

Ja, ikke sant det ser rart ut!? Jeg synes i grunn drektige Azawakher gir ordet tynnfeit en helt ny dimensjon ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk... Dette er bare urettferdig.

Hvordan er sånne Azararinger med andre hunder da...?

Haha, livet er hardt;-)

De er som regel veldig greie med andre hunder. Som ungdommer er de veldig lekne, og løper gjerne med de fleste de møter. Som voksne kan de være litt selektive og forbeholder lekinga til de hundene de kjenner. Bani ignorerer totalt andre hunder som hun ikke kjenner, og er veldig grei med de hun kjenner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...