Gå til innhold
Hundesonen.no

Nora og Ida, agilitytrening s 27


Ane
 Share

Recommended Posts

Fra idag. Ser jeg MÅ slutte å glemme meg med å belønne med feil hånd. Hun har begynt å sitte skjevt av det. Begynt å trene ligg under holdt idag. Ligger også veldig skjevt, men det kan vel fikses etter hvert? :P Også må jeg slutte å kommandere ting som hun ikke kan enda... Kom gjerne med tips, kommentarer ol.! Vi hååper vi kan stille under rekrutt stevnet om tre uker.. Hahaha :P:devilbanana: Lenge leve optimismen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 597
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, det er blitt en vane at det er rundt et år mellom hver oppdatering her inne ser det ut til!  Ida konkurrerer forsatt i agility, og gjør det veldig bra, som oftest en pallplass i hver konkurrans

Gledes oppdatering! Forrige uke tenkte jeg at jeg skulle introdusere Nora til ski og trekking. For å si det enkelt, hun var LIVREDD! Hun krøp sammen og lå seg på bakken, nekta å gå frem eller bak,

Jeg og Ida debuterte i agility hopp idag og slo til med en 3 plass av 11 startende! En vegring på slalom, hvor hundene fikk en sinnsyk fart inn i, og mange føk ut etter første pinne. Jippi! Så fantast

Posted Images

Veldig merkelig. Jeg fikk opp samme melding som Powers i sted, men nå får jeg sett den.

Nå får jeg også sett den. For to minutter siden fikk jeg ikke lov. :blink:

Så bra! Håper dere forsetter å få se den da :P Haha.

Fin fart på henne da.. :) Mana er så treig hu :lol:

Ja, hun er ivrig og eksplosiv :) Liker det! Alltid klar. Mana er yngre da :P Men dere har nok trent en del mer enn oss :P Haha

Hun er jo kjempe flink! Jeg skjønner ikke hva det er du sier dere har problemer med :P Jeg kan se en lovende LP stjerne, der! :D

Jo, takk! :P Jeg synes hun er flink for å ha MEG som "trener". Haha :P Men joda, det kommer seg :) En del små ting, men vi har jo ikke akkurat trent så mye!

Ja, får håpe det! Bare hun takler tannvisning, og felles dekk/sittene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nora var 6 mnd. på mandag! Herreguud hvor tiden går :P Var hos veterinær for 6 mnd. kontroll fredag 16. og hun veier nå 11,9 kg! Alt var i orden med henne. Alle tennene var byttet ut, hun var i perfekt hold, og hun oppførte seg eksemplarisk med veterinæren. Veterinæren likte henne veldig godt :) Vi fikk også tømt en halv full anal kjertel, så får vi se om hun slutter med den intense slikkingen.

Som noen sikkert har fått med seg så har Nora(og jeg) en del problemer. Nora har helt fra første dag vært veldig forsiktig, usikker og redd forskjellige ting. Til å begynne med var fremmede mennesker på tur, besøk hjemme osv. veldig veldig skummelt. Nå er ikke hun så redd lengre. Men andre hunder er blitt et problem. Jeg vet ikke hva som utløser det, men hun har snappet etter flere hunder. Noen mener det er gjeterinstinktene hennes, og at hun dermed napper etter andre hunder. Andre mener det er fryktaggressivhet, mens andre mener hun er "gal", altså mentale brister. Hva det er vet ikke jeg, men jeg kommer til å bestille en privattime med en eller annen dyktig hundetrener, og lar dem få se oss i "møte med fremmede hunder situasjoner", slik dem får se, og kan gi meg ideer på hvordan jeg skal opptre og trene. Foreløbig lar jeg henne ikke komme nærme noen hunder vi møter.

I treningssammenheng er hun deilig! Kjempe motivert av både godis og leker. Kjempe glad og hopper rundt. Det dumme er nok at jeg har hjulpet henne for mye med diverse, så hun tenker ikke så mye selv, som jeg skulle ønsket. Vi får begynne å klikkertrene litt tror jeg :)

I hus er hun veldig grei. Rolig inne. Får lov å leke litt, men da med seg selv, ikke med oss andre. Når hun er alene så sover hun ute i gangen løs. Der har hun tyggeben, leker, vann og teppe. Liker ikke at andre hunder kommer inn i huset.. Om nettene sover hun løs på rommet mitt. Sover som oftest på sofaen, eller under sengen. Ligger først litt og koser i sengen, før hun går og sovner.. :wub: Veldig behagelig om morgenene. Om hun våkner er hun helt rolig og stille til jeg står opp. Må hun derimot tisse eller på do, gir hun beskjed. Fra hun var 4 mnd. har vi kunne lagt til klokken ett, uten noe tull. Veldig glad for at hun ikke MÅ ut 7 om morgenen. (Om dere tror jeg sover til ett hver dag, så gjør jeg ikke det altså! :P Poenget var bare at hun kan ligge lenge uten å tulle om jeg gjør det). Jeg har dessuten ikke noe imot om hun leker litt på rommet ol. Tyggebein, leker og vann har hun tilgang på hele natten.

Noen bilder fra idag!

IMG_1080.jpg

IMG_1054.jpg

IMG_1117.jpg

IMG_1070.jpg

IMG_1121.jpg

IMG_1143.jpg

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nydelig! Kjempesøt!

Har hun blitt bedre med mennesker? Så bra!

Jeg trodde forøvrig det var en sånn BC greie å snappe etter andre hunder jeg *host* Synes ca 80% av alle border collies jeg møter passer sekken , snapper etter sidemannen på trening etc... Mulig jeg har dårlige erfaringer altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, de øynene da! :wub:

:)

Så skjønn hun er! :ahappy:

Takk :)

Fine jenta :wub: Håper dere finner ut av ting så dere kan ha et langt og lykkelig liv sammen :)

Takk, ja, det håper jeg! :)

Så stor hu er blitt! Vakker jente :)

Hihi :)

De ørene :lol: Søt!

:P

Hun er nydelig! Kjempesøt!

Har hun blitt bedre med mennesker? Så bra!

Jeg trodde forøvrig det var en sånn BC greie å snappe etter andre hunder jeg *host* Synes ca 80% av alle border collies jeg møter passer sekken , snapper etter sidemannen på trening etc... Mulig jeg har dårlige erfaringer altså..

Mulig det er mer vanlig på denne rasen, men jeg vil ikke ha(sikkert ingen andre heller) en hund som snapper etter andre mennesker/hunder. Ja, hun er flinkere til å ignorere når vi passerer mennesker. Før var hun kjempe intens på å komme seg bort til dem, nå er det sjeldent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Ane glad! (Og ikke så glad).

Jeg kom nettopp inn fra tur med Nora. Etter vi hadde gått i vel 3-4 minutter kommer vi til en grusbane. Plutselig kommer det en liten tibetansk spaniel løpende alene bort til oss. Jeg prøver å forholde meg rolig, ser at Noras reaksjon ikke er så gale som jeg egentlig hadde fryktet. Jeg beveger meg likevel rolig fremover bare for å holde oss litt i bevegelse, i tilfelle det skulle skje noe. I det vi begynner å bevege oss, begynner hunden(Leo) å innby Nora til lek. Og Nora svarer MED LEK! Nora klarer så i lek å vri seg ut av halsbåndet. Leo kommer bort til meg, og jeg prøver å ha han ved meg for å lokke til meg Nora, men hun er ikke innstilt på noe bånd.. Eier av Leo kommer(som bor i huset rett ved). Og begge hundene løper som rabiate rundt på grusbanen. Jeg har jo Nora på betennelsesdempende og skal holde henne rolig, så dette var ikke en god plan. Jeg prøvde gjentatte ganger å få tak i henne, men samtidig så er dette første gangen hun har lekt fint med en "fremmed" hund, så jeg ville også gi henne anledning til å oppleve at det er gøy, og ikke skummelt eller noe slikt. Etter vel 10 minutter med litt ligging i gresset og kose mose med hverandre fikk vi tak i hundene. Det skal sies at jeg prøvde å få tak i henne en stund, men så gav jeg opp. Men de drev veldig mye å bare lå i gresset og snuste og tullet. Da var hun ikke så mye i bevegelse. Jeg så det dermed an, og lot henne forsette å være med Leo. Altså, folk må ikke tro jeg "dreit" i at hun skal ha rolig uke, fordi jeg prøvde virkelig å få henne inn, men når hun lekte med han var det nærmest umulig å kalle henne inn.

Dette er første gangen jeg har sett Nora leke ordentlig med en hund! Sånn overhode. Endelig har Nora fått en god opplevelse med en "fremmed" hund. Grunnen til " tegnene er fordi hun har lekt litt med hunden en gang tidligere, da hun var 3 mnd. Men da var hun redd hele tiden, og vi avsluttet leken. Leo er også en unghund, 10 mnd. Jeg var SÅ glad etter vi gikk derfra. Jippi, Nora spiste ikke hunden! Og hun spiste den heller ikke når den hoppet opp på meg.

:bananas::jump::bananas::jump:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...