Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater DOGS4ALL

SaraS

Recommended Posts

• Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Johoooo! Selmas kullsøster Clara har tatt storCERTET! Beste junior og andre beste tispe :hmm:;):hmm: Mamma Mira ble andre beste i åpenklasse!

Grattis med fin kullsøster! :D

I følge resultatlista så den beste beardisen slik ut:

vomba-intch.jpg

Pen hund, men kanskje ikke helt rasetypisk ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nok ikke sånn ut. Det var en brun tispe Alistair's Fly Me To The Moon. Ble vel feil, tror det var hannen til Farmarens, ble usikker nå.

Theon fikk CK men ble ikke plassert, Kicki fikk en flat rød. Susanne kan fortelle selv om Moby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nok ikke sånn ut. Det var en brun tispe Alistair's Fly Me To The Moon.

Theon fikk CK men ble ikke plassert, Kicki fikk en flat rød. Susanne kan fortelle selv om Moby.

Grattis med ck på Theon. Gleder meg til å høre fra Susanne, (jeg regner med at Moby ikke fikk en gul akkurat).

Jeg har forretsen sendt mail til NKK om feiloppføringen.

Edit: Og nå har de rettet det opp allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Vi meldte på sånn bare for gøys skyld og hadde overhodet INGEN forhåpninger - annet enn en rød en. Entret ringens om hund nummer 4, vant sin klasse (åpen unghund), fikk CK og så var det leeeeeenge og vente - ganske mange hanner i dag, og mange med CK - men men men men .... når gutta til slutt var plassert så stod en vakker champion hann på første plassen, og bak den stod "poden" - dermed var NKK certet i boks og vi er bare sååååååå fornøyd med dagen.

Grattis til andre som har gjort det bra, jeg likte spesielt godt beardisen som ble BIR (ironi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi meldte på sånn bare for gøys skyld og hadde overhodet INGEN forhåpninger - annet enn en rød en. Entret ringens om hund nummer 4, vant sin klasse (åpen unghund), fikk CK og så var det leeeeeenge og vente - ganske mange hanner i dag, og mange med CK - men men men men .... når gutta til slutt var plassert så stod en vakker champion hann på første plassen, og bak den stod "poden" - dermed var NKK certet i boks og vi er bare sååååååå fornøyd med dagen.

Grattis til andre som har gjort det bra, jeg likte spesielt godt beardisen som ble BIR (ironi)

Gratulerer så mye,nå må du være enig med alle som har sagt at han er vakker :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy :hmm: Masse grattis med vakre Noah :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer BP :D

Vi har hatt en veldig ergelig dag :P Det starter med 10 på tannvisning og 10 på fellesdekk. Deretter er det lineføring. Jeg syns Tia går knallbra, men dommerens kommentar var noe ala "hun har for mye kontakt med deg, noe som gjør at hun virker klengete og kommer borti venstrebeinet ditt når du går". Jeg syns ikke hun klenget overhodet - ikke noe mer verdensmestere gjør - og jeg var sikker på at vi skulle få 10. Neida, 8! :P Så var det fri ved fot. Denne gangen kjente jeg etter om hun faktisk var klengete, men jeg kjente nada. 8 da og :D Og Tia jobbet som bare det og mistet ikke kontakten med meg et eneste sekund - og helhet? 7 1/2! ;) ;) Jeg var nesten sjokkert, og begrunnelsen var at hun var klengete. 7 1/2 for klengete hund, mens ekvipasjer hvor hunden henger en halvmeter bak fører og ikke trives overhodet får lik poengsum og bedre helthet. What. Jeg var kanskje dårlig taper, men når jeg gikk ut av den første ringen var jeg bare lei meg og oppgitt. Mistet helt håpet, og da gikk det rett vest i neste ring og. Først var det dekk fra holdt i denne ringen. Fikk 9, fordi jeg vridde litt på kroppen på oppsittet også tror jeg hun var litt treig i holdten. Så var det innkalling. Dommer spør "er du klar?", jeg sier "ja", men så ser jeg at Tia sitter litt skeivt, så jeg retter henne opp og så sier jeg "ja" igjen og går fra på kommando. Fikk 9, ett poeng trekk fordi jeg rettet henne opp etter at jeg hadde sagt at jeg var klar. Jeg var ikke tilstedet overhodet, bare helt motløs og ukonsentrert og derfor ble det ikke bare den som var førerfeil. Stå under marsj GLEMTE jeg å si at jeg har håndtegn. Jeg husker da alltid det?? :D Hvor var jeg liksom? :hmm: Så et halvt poeng trekk der også. Hopp over hinder fikk vi 10 på - hennes værste øvelse. Jaja.. Og helhet? Dommeren sa at til tross for at hunden hadde en ikke-tilstedeværende-vimsete-eier i dag ( ;) ), så gikk hun så bra at vi fikk 10 i helhet. 7 1/2 i helhet av den ene, 10 av den andre? Jeg vet hvilken dommer jeg foretrekker hvertfall :hmm:

Endte opp med "usle" 180 poeng - i vandrepokalsammenheng syns jeg det er lite. Samtidig syns jeg ikke nivået var noe lavt, så jeg tenkte at jeg havnet nok langt nedpå pallen. Men det er tydeligvis ikke bare jeg som har fått streng bedømming, flere gode ekvipasjer fikk elendige karakterer i den første ringen. Tusen takk til Astrid som tok imot premien min når jeg var i malleringen - det ble visst en 3.plass. Ser sikkert litt dårlig ut at 3.plassen ikke "gadd" å stille opp på bildet, men det var altså ikke tilfellet :lol: Så at vinneren ble en border collie, hvem som kom på 2.plass vet jeg ikke.

Tia var 0,5 poeng bak 2.plassen og 4,5 poeng unna 1.plass og dermed HP Pettersens minnepokal. Surt, surt, surt, og jeg har vel ikke sagt noe annet i dag :D Hvorfor tullet jeg som en idiot med min flinke hund? Da hadde vi jo tatt den pokalen. Eneste trøst er at dette er siste gang i LP1 med dyret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilslutt kom dagen når Blaze trakk det korteste strået pga pelsen sin. jeg viste dagen ville komme en dag (hun har for mye underpels)

Dommeren var nesten litt fortvila når hun sto å forklarte det til dommereleven. (pokker at det var dommerelev :hmm: )

Blaze ble 3.BTK med CK. Så jeg er ikke missfornøyd, grunnen til plassering er god.

Dommeren var også veldig pirkete og viste helt klart hvilken type hun like.. Og jeg burde hatt Talli i ringen for å si det slik ;):D Jeg sto å trippet etter å hente henne etter dem første hannhundene og jeg oppdaget hvilken type hun likte.

Kritikken til Blaze:

Quality bitch of ex type & balance. Very good head/expression. Exellent construktion and moves well from all angles. Coat a little soft -but a real quality bitch.

Jeg stilte også 1,5 hannhund.

Første var en hannhund som heter Grejaskogen Ayzo som er "noe" for høy for standaren sin *kremt* Men jeg klarte å få ham til en blå sløyfe og det var det eieren var ute etter.

Stilte også en juniorhannhund, Chocolate Wrestler, i beste hannhund klassen, og den hannhunden endte som vinner av hannhundene og BIM.

Alt i alt er jeg fornøyd med dagen og jeg likte dommeren. Hun hadde klare meninger som jeg er enig med :hmm: Veldig opptatt av pels og hode.

(bare synd jeg ikke fikk vist Talli for henne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med Noah, da! Gøy når det er sååå uventet.

Min Moby ble 2 bhk bak en veldig ung AK-hannhund fra Sverige som har vunnet en god del der borte. En veldig pen hannhund, når man gikk igjennom han, beveget seg vidunderlig - men ung i pelsen, så han så ufrdig ut av den grunn.

BIR-tispen minnet veldig lite om den som var avbildet, ja.. Var godt fornøyd med "barna" til mine også - alle gjorde et bra. Theon (Mobys sønn) fikk jo CK, en datter av Moby fra oppdr, i Sverige og eiet av en venninne av meg fikk rødt i åpen på sin debut - til tross for hopp, sprett og halvvill oppførsel.

En fra mitt forrige kull stilte i jun. tispe, ble plassert og fikk HP - selv om også hun så ut som hun ble regelmessig foret på springfjærer og drikker kengrujuice...

Men-men, MYE bedre å være for glad og ivrig enn nervøs og neddopet...

Ellers - trangt som søren utenfor ringene (hall D), men store flotte ringer!

Mye stands, men jeg synes de burde vært samlet sammen i en handlegate -fremfor å være spredd litt utover hele..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med Blaze, Jeanette. Hadde selvfølgelig håpet at hun ville vinne. Hva heter tispen som ble BIR?

Resultater fra grupperingen (på sms fra Mona):

gruppe 1:

1. Schäferhund

2. Sheltie

3. Shapendoes

4. Cardigan

gruppe 3:

1. Fox terrier ruhåret

2. Kerry blue terrier

3. Miniatyr bull terrier

4. Cairn terrier

gruppe 8:

1. Cocker spaniel

2. Golden retriever

3. Spansk vannhund

4. Engelsk springer spaniel

gruppe 9:

1. Storpuddel

2. Lhasa apso

3. Griffon bruxellois

4. Tibetansk terrier

Avlsklasse:

1. Flatcoated retriever

2. Kerry blue terrier

3. Shih tzu

4. Norwich terrier

Oppdrettergruppene er inne nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer sååå mye!! :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med Blaze, Jeanette. Hadde selvfølgelig håpet at hun ville vinne. Hva heter tispen som ble BIR?

Hadde jo håpet det jeg også ettersom hun snart "pensjoneres" og ikke børtes støvet av igjen før hun er veteran.

Tispen som vant heter Philstenens Amazing Emma. En tispe som har utviklet seg mye etter jeg så henne sist (og hatt ett kull siden jeg så henne sist).

Ja sa faktisk til eierene (søstre) at hun kom til å gjøre det bra. Jeg pleier skjønne forholdsvis fort hva dommeren liker om dem holder seg til det dem starter med. Og jamen hadde jeg rett :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo håpet det jeg også ettersom hun snart "pensjoneres" og ikke børtes støvet av igjen før hun er veteran.

Tispen som vant heter Philstenens Amazing Emma. En tispe som har utviklet seg mye etter jeg så henne sist (og hatt ett kull siden jeg så henne sist).

Ja sa faktisk til eierene (søstre) at hun kom til å gjøre det bra. Jeg pleier skjønne forholdsvis fort hva dommeren liker om dem holder seg til det dem starter med. Og jamen hadde jeg rett :D

Okei :hmm: Hun ble plukket ut til de 6 beste i gruppen hvertfall, men ble ikke plassert. Skulle ønske jeg fikk sett på, men rakk det ikke. Koste litt med en kelpievalp da :hmm:

Mer resultater fra storeringen..

Oppdretter:

1. Flat coated retriever

2. Bichon frisè

3. Fransk bulldog

4. Pekingneser

Veteran:

1. Kerry blue

2. Flat coated retriever

3. Malteser

4. Golden retriever

Mestvinnende veteran gjennom året ble maltereseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weee, gratulerer! Cane er helt enig i at Noah er vakker han! :hmm:

Gratulerer til alle andre som er fornøyde også! :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :hmm: Noah er en kjekk gutt, han(og det synes Chili også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Når du ber om en øvelse eller tar en strafferunde så belønner du bjeffingen med at det skjer noe. Så det beste er at det ikke skjer noe. Hva med å prøve konsekvent time-out i bilen? Eller lær å bjeffe på kommando og stoppe å bjeffe på kommando. Om du ber han om å slutte å bjeffe så husk å tell til tre før du belønner, ellers belønner du for tidlig at han er stille og han kan ta det som belønning for bjeff. 
    • Dytter denne opp. Her har jeg kontret forventingsbjeff med: "Legge i bakken" (forsiktig press i halsbåndet) og tatt en på stedet hvil. Ingen effekt utover tiden vi står i hvil, hvor han skuespiller avslappet for å komme videre, og begynner bjeffe igjen med en gang. Ignorert og ventet ham ut. Øker bare i stress. Bedt om øvelse (sitt/dekk/spinn/fot../) og så belønnet det med en leke for å gi ham litt godfølelse. Resultatet? Han ser bjeffing som et cue for å få meg til å utføre den adferden. Avledet med å ta en "strafferunde" rundt oss selv. Heller ikke effektivt utover i øyeblikket vi gjør det.  Gitt ham en kald skulder. Vist at jeg er skuffet og synes han er teit og snudd meg bort med et litt foraktelig fnys. Går opp i stress fordi han blir såret og synes jeg er urettferdig.  Jeg er clueless. Antakelig skulle en av disse metodene appliseres konsekvent, right? Det er antakelig veldig forvirrende med det random utvalget av ulike adferder fra meg - men hvilken er riktig å velge som en konsekvent reaksjon? Da hestene her ga ham sosial avvisning med foraktelige fnys og snudde ryggen til ham forstod han umiddelbart greia og responderte med å slutte bjeffe. Hvorfor har ikke det der samme effekten fra meg? Er det fordi jeg gir ham oppmerksomhet når jeg forstår/synes at han bjeffer av såkalte legitime årsaker? Jeg kan jo ikke slutte med det.   
    • Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
    • Jeg ser ingen skam med å slite med å trene gå pent i bånd. Noe av det vanskeligste å få en hund stabil på. Ikke mål deg mot de som har fått det til eller la noen andre få demotivere deg med sammenligning. De har ikke din hund.  Du forteller ikke hvilken rase/blanding du har, men noen er virkelig vanskeligere/lettere enn andre. Av egen erfaring med veldig førerorientert hund, så hadde den standard stopp og snu metoden ingen effekt. Hunden tok det som en morsom lek. Det der var like interessant som å komme fremover.  Den jeg har nå kan ikke bare gå. Det er for kjedelig. Det som fungerer her er oppgaver, og de må gis fortløpende så han ikke rekker å kjede seg.  Belønning med lek er bedre enn mat på min. Energinivået er høyt, det blir mye stresshormoner når sterke forventninger til noe ikke umiddelbart blir innfridd og lek utløser endorfiner, som kontrer kortisol. Får ikke samme effekten av å belønne med mat, det risikerer jeg at stresset bare øker, dersom maten er av høy verdi. Min girer seg opp i forkant når han vet vi skal ut på tur, noe som resulterer i outbursts når vi kommer ut. Å leke litt før vi går avgårde, slippe ut litt damp på en kontrollert måte, det har en beroligende effekt.  At enkelte fnyser av verktøy som frontfestet sele og grime skal en ikke bry seg om. Det er mange profesjonelle som kritiserer disse verktøyene på sosiale medier, men de lever jo også av kunder som trenger hjelp med gå pent i bånd trening, så det gir mening, sant? Selv bruker jeg frontfestet sele heller enn halsbånd fordi min bykser impulsivt og ukontrollert. I tillegg til potensialet for skade på strupen er det sterkt ubehagelig for ham. En bykseraptus i halsbånd kan utvikle seg til et sinneutbrudd mot meg som holder båndet, noe som aldri skjer i selen.  Jeg har begynt trene min på å gå med grime fordi han nærmer seg pubertet og er stor og sterk. Bedre føre var enn etter snar om han plutselig endrer personlighet overfor passerende hunder - men min er ulik i ulike miljøer. Grime kan brukes i bymiljø, hvor han ikke bykser, men så har vi andre typer omgivelser hvor jeg ikke tør bruke grime før byksing er en utslukket adferd, av samme grunn som jeg bruker sele istedenfor halsbånd.  Også: det er alltid lys i enden av tunnelen. Alderen din er i er verste perioden, synes jeg ihvertfall. Teflonbelegg på hjernen og lite mottakelig for ny læring, glemmer ting den kan, selektiv hørsel, lett distrahert, nysgjerrig søkende på omgivelsene, ... Mye blir bare bedre "av seg selv" senere, når mer moden. 
    • For det første høres det ut for meg som du trenger litt hjelp med båndtreningen. Er det noe kurs å finne i nærheten? Ihvertfall anbefaler jeg deg å søke opp tråder om båndtrening her på forumet. Hvis du har holdt på å snudd retning i evigheter ser det ikke ut til å fungere, og du må gjøre noe annerledes. En ting kan jobbe med inne er kontakt, og det å få hunden til å følge med på deg. Si kontaktord når du står foran hunden - gi godbit så fort hunden ser på deg,gjenta dette fem ganger. Ta et par-tre slike økter i løpet av dagen, beveg deg etterhvert litt lengre unna. Så kan du si "fot" og bruke enten godbiten eller håndtarget om du har det, til å få hunden til å følge ved siden av deg et par meter. Når dette sitter godt inne, kan du bruke det for å få inn hunden og holde seg ved deg litt ute. Generelt vil jeg heller anbefale å bruke en sele og langline og la hunden bevege seg slik den vil, og heller trene korte økter med kort bånd i løpet av turen. Da kan du gå uforstyrret til nærmeste grøntområdet eller parkeringsplass, og trene slik som beskrevet over. Det er ikke et mål at hunden skal gå fot hele turen, men at du kan få ham inn til deg og under kontroll ved behov, og forhåpentligvis sjekke inn med deg underveis på turen.  Antitrekkbånd er vanligvis ikke det samme som struphalsbånd, og jeg vil si at det er bare en positiv ting om folk bruker det ved behov. Men det vil ikke lære hunden å gå pent i bånd, det må du gjøre ved siden av. Hvis trekkingen er et stort problem går det an å bruke grime når du ikke vil trene på båndtreningen eller bruke langline.  Det finnes også seler med feste foran (noen "vanlige" seler har feste på ryggen og foran i tillegg, så det er enkelt å flytte mellom"), slik at hunden blir snudd mot deg når den trekker. Igjen må dette brukes sammen med trening, men det gjør det litt lettere. Ellers ville jeg ikke brydd meg så mye om hva andre tenker og mener så lenge du gjør det som er best for hunden. Lykke til!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...