Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater DOGS4ALL


SaraS

Recommended Posts

Gratulerer til alle som er fornøyde i dag :hmm:

Selv er jeg i sjokk...

Jeg dro avgårde med to av tre påmeldte herfra, uten større forhåpninger enn flat rød. Uvanlig stort antall påmeldte i griffonrasene, og dermed større konkurranse enn vanlig. Den første av mine fikk sin flate røde som forventet.

Nummer to derimot slo til med en kanondag i ringen:

Vår Griffon Bruxellois Cesare (2år og kun stilt to ganger offisiellt)slo til

og ble BIR med StorCERT og CACIB, NV09 - og 3 BIG! :hmm:

WOW! Grattis!

Grattis til alle andre som har gjort det bra også!

Jeg er fortsatt superglad for at Selmas kullsøster gjorde det så godt i dag! Det er søstrene sine det, tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Vi starta H1S og A1S... Hopp gikk kjempe bra! Han reiv et hinder og vi fikk litt tidsfeil, men vi blei nr 3. Men fikk vi noen sløyfe? Neida. Syns vi kan få en sløyfe snart.. I hestesporten er de mye mer generøse med sløyfene så! I AG gikk det rett vest for å si det sånn.. Hadde traska rundt der inne med Ben i timesvis etter Hoppklassen og han var dødsliten og trassen. Så det blei en disk. Ikke uventa..

Prøvde å bli Dogs4All hunden også, kjempe gøy å leke utstilling med blanding syns jeg :hmm: Med oss var det 3 blandinger.

Dessverre gikk jo to av blandingene ut første "runda", mens vi måtte vike for en Grosser Schweizer Sennen i andre runde. Ben var jo finest jo! Hehe, ikke heeelt objektiv kanskje :hmm:

Fikk prøvd oss på litt Flyball også. Ben syntes det var kjempe artig :D

En fin dag ble det og en veldig utslitt hund nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kom på sjetteplass i LP1, og jeg sier som Labbis; nå er vi ferdige med det. Synes ikke det er verst av en fører som holder på å dø (ikke ironi, det kjennes sånn) og et nurk jeg. Grattis til alle flotte resultater, og BP, sier du at han er schtøgg en gang tel så blir jeg slem med deg! :hmm: Forresten, NV '09 kooiker har stilt en gang før! Grattis! (er fra klubben... :hmm: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Vi kom på sjetteplass i LP1, og jeg sier som Labbis; nå er vi ferdige med det. Synes ikke det er verst av en fører som holder på å dø (ikke ironi, det kjennes sånn) og et nurk jeg. Grattis til alle flotte resultater, og BP, sier du at han er schtøgg en gang tel så blir jeg slem med deg! :D Forresten, NV '09 kooiker har stilt en gang før! Grattis! (er fra klubben... :hmm: )

Flinke nevrotika og nurket :hmm: Nå er det full fart i klasse II og det kommer til å gå aldeles strålende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyd resultmessig i dag! Marco ble 4 beste hannhund og dommeren likte han kjempe godt, men synes han ikke var i noe bra pels i dag og at han var litt tullete i løpinga si, hvilket jeg er helt enig i! Så knallfornøyd med det. Søstera hans Navdi slo til og ble BIR! :hmm: Hun er i slaget om dagen og har i de siste 2 mnd gått fra null titler til å kunne titulere seg med:

N DK UCH WW-09 DKV-09 NV-09, Absolutt ikke verst av en 26 mnd gammel tispe.. Hun fikk CACIB også og har faktisk nok CACIB i inn og utland til å få den internasjonale tittelen, men hun er ca. 3 uker for tidlig ute. Men det er nok i boks ganske snart :hmm:

Gratulerer til alle! ;) Og bedre lykke neste gang til dere som det ikke gjort så bra med. Verdens vakreste hunder har dere uansett! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi røyk ut med blått i dag, men en fin kritikk=) er tross alt norges største utstilling og krever jo sitt av en unghund=) Kita var flink i dag som vanelig=)

I åpen klasse tisper røyk 11 av 14 hunder ut på blått :hmm: inn på dogweb å sjekke etter på :hmm:

BIR blei N UCH Alder Glade's Lerida og BIM Tikito's Akamba :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er mange hunder som heter Bajnok jeg?

Hvis ikke har jeg funnet et flott sonenhund resultat :D

Ja, Bajnok lever opp til navnet sitt han. Han er noe av det flotteste innen mudiverdenen for tiden(helt upartisk selvsagt :wub: )

Bajnok ble som nevt BIR og NV-09, og importen min ble BIM og NV-09, klager absolut ikke på slike resultater. :D Kun champions som stillte på utstillingen, tre svenske ch., og de to norske ch, så ingen ting å si på konkurransen.

Grattis alle dere andre med flotte resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere som har gjort det bra.

Virkelig synd med vandrepokalen benedikte. Trine, Linn og jeg så på filmen og var veldig enige om at den fri ved foten var verdt mer enn en 8'er!! Synd også med de dumme feilene du gjorde selv, men man blir jo litt satt ut da... Viktig i LP å ikke høre på dommeren eller se på karakterene - bare fokuser på hunden, så får dommeren gjøre som han vil! :wub:

Jeg er fornøyd med arrangementet og VELDIG fornøyd med å ha arrangementet på norges varemesse!God plass og mye aktivitet. Hadde vært GOD plass til LP elite også...! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen begynte med BIM og NV-09 for akita Eikou. Hun slo en importtispe fra Japan, så jeg var veldig fornøyd! Hadde handler i dag, og hun gjorde en flott jobb!

Så var det dags for shiba. Jeg fikk ikke sett hannhundene, og det gikk kjapt unna i ringen. Makka fikk CK i veteranklasse, uplassert i BTK, men slo veteranhannen og ble BIR veteran. Dommeren oppfordret meg til å gå i store ringen (BIS veteran), så da ble der resten av dagen...

Og gjett om det ble verdt det! Makka ble BIS 4 veteran! Det hadde jeg ikke trodd, for det var flere "friske" veteraner der, og gamle på 12 er vel ikke så full av sprut som i sine tidligere år. Men det var altså nok for dommeren!

Så da ble turen verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi startet med at Memphis danket ut de andre hundene i åpen klasse og var den eneste med ck der (juniorene og unghund fikk ikke ck). Sting vant championklassen like etterpå. I beste hannhundklasse stilte snille, flinke Amanda opp og tok Sting for meg. Memphis ble nummer 3 i beste hannhundklasse, slått av en svensk utstillingschampion og SV-08 som også ble NUCH i dag. Men vinneren av beste hannhundklasse ble STING!! Tuusen takk til Amanda som steppet inn!! :D Dermed ble Sting NORSK VINNER 09! Ikke nok med det, men oppdretteren til Memphis stilte en hund fra eget oppdrett som ble beste tispe og også norsk vinner. Hun har stilt på tre vinnerutstillinger og har tre vinnertitler - en fantastisk fin tispe. Og jammen slo ikke Sting henne også, og ble BIR!

Etterhvert var det tid for gruppefinale. Det var mange fine hunder der, vizla, weimaraner i alle hårlag, settere, andre vorstehhunder and you name it - det var en mye større gruppe 7 enn jeg er vant med på NKK utstillinger. Sting ble plukket ut blant de 6 beste, og nr 4 ble plassert... nr 3... nr 2.... og best i gruppen? STING! :D;) ;) ;) ;) ;) Jeg var litt glad :wub:

Uplassert i BIS, i konkurranse med ruhåret foxterrier, faraohund, bamsevinnerschäferen osv. Takk til alle som jublet som gærne når vi løp! :D:P

Best i gruppen på NKK Lillestrøm, det syns jeg er stort!! Sting var så flink. Aldri utstillingstrent OVERHODET. Gikk ganske lei av å stå under BIS, men ga alt når han løp og var en drøm i ringen.

Og vi har fått så mange positive tilbakemeldinger i dag både på Memphis og Sting. Folk har kommet bort til Memphis og bare snakket om hvor fantastisk fin han er og bedt meg om å vise stegene hans (han er liksom blitt kjent som den elegante hunden med fiiiin steglengde). Folk har spurt om å bruke han i avl, hvor han er fra, hvordan han er ellers, om det er han som også ble jww osv. Såå mange trivelige mennesker som snakket positivt om han, tok bilder osv osv.

Også Sting da, han fikk jo enda mer ære. Mange kom bort og gratulerte og sa han var det vakreste de hadde sett, og elsket bevegelsene hans, syns vi var stilige ilag osv. Noen spurte hvorfor han ikke var avlshund enda, og hvor han var fra, hvem som eide han og også her var det interesserte tispeeiere. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan det gikk med Beagle og Whippet?

Whippet'en Siprex Siri ble BIS4.

BIS1 i dag ble faraohund Northgate As You Like It, kjent for flere BIS-seire gjennom de siste årene.

BIS3 ble schäferhunden Zantas av Quantos, også Bamsevinner.

Og BIS2 ble om jeg ikke husker feil ruhåret foxterrier Marstens Gingerly Poshy.

Årets oppdretter ble Valera korthåret dachs, årets avlshund ble Toot's Working Class Hero, årets norske hund ble NEG Kato. Det slår meg nå at jeg ikke kan huske noen kåring av årets veteran - kan den ha blitt delt ut i går? Da så jeg ikke finalene.

Akkurat nå spiser jeg restene av delfiakaken jeg hadde med på koldtbordet og knerter en kald cider for å feire dagens gode resultat. Pappa Ola ble norsk vinner for tredje året på rad, men måtte for første gang "nøye" seg med BIM-rosetten (BIR-tispa ble også norsk vinner for tredje året på rad). En halvbror av X'en fikk hannhundcertet, veldig kjekt å ha i boks. Tante Trulte ble 2 BTK, og mamma Lina forseglet seieren som mestvinnende veterantispe i raseklubben i dag. Hun ser også ut til å bli nummer fire på lista for tisper, mens tante Trulte blir nummer tre. Og pappa Ola blir mestvinnende hannhund i år. Riktignok er det igjen en utstilling i år, men rekkefølgen blant de helt øverste kan ikke rokkes ved uten at det blir 50-60 påmeldte bernere i Letohallen i romjula. Og det er jo urealistisk.

Ja, og X'en stakkars hårløse fikk en blå, men ut fra kritikken finnes det nok ikke den pels i verden som kunne gitt oss noe annet i dag, han satte opp en annen type tisper enn det X'en er. Så da er det jo greit at hun var naken, og jeg slipper å lure på om vi kunne gjort det bra om jeg hadde fått stilt henne i full pels :wub:

Gratulerer til alle som er fornøyd, særlig til Benedikte - lenge siden jeg har sett en så pen vinner av gruppe 7!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gode resultat til de som er fornøyd, bedre lykke til neste gang for de som ikke var så fornøyd!

Jeg har vært ringsekretær i dag, hvor dommeren var innom alle fargene fra null til CACIB, jeg liker det - selv om det ikke er direkte artig å gi utstillerne de lavere valørene... Dagens lykkeligste var h*n som fikk en blå, som var overbevist om at h*n kom til å få gult. Alltid koselig å glede noen! Forresten var hun ganske glad hun som handlet fram to certvinnere også :wub:

Off, ja vi er fortsatt i sjokk over nullen :S men det er jo slikt som skjer dessverre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slår meg nå at jeg ikke kan huske noen kåring av årets veteran - kan den ha blitt delt ut i går? Da så jeg ikke finalene.

Det stemmer, alle som kunne vinne Årets veteran gikk i går, dermed ble det utdelt i går. Vinneren ble Laila Westengs malteser Ch Straight Fire Beautiful Song, tett fulgt av sheltien, altså Mac: Ch Edglonian The Real McCoy. Bamsevinner ble jo også avgjort i går, men ikke utdelt før i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...