Gå til innhold
Hundesonen.no

Åsnes-kvinne tiltalt for dyremishandling


Argyr

Recommended Posts

Jeg har, etter oppfordring fra facebook-gruppene (er visst medlem av to ser jeg for all post har kommet to ganger... :icon_redface: ), skrevet mail til mattilsynet og bedt om at de tar tak i situasjonen. Sender gjerne oppfordringen videre hit, jo flere henvendelser de får, jo verre blir det å overse dem.

postmottak@mattilsynet.no

Evt også ring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 382
  • Created
  • Siste svar

Litt enig med Jeanette her... For meg handler ikke dette lengre om denne dama, hva hun har gjort og hva hun gjør. Dvs jeg bryr meg absolutt om hundene som har blitt utsatt for disse tingene og jeg ønsker desperat at hun skal fratas de dyra hun har igjen! Men jeg tror hun allerede er så syk at hun lider, på mange måter...

Det som plager meg og som jeg skreiv om til mattilsynet (forresten ikke fått svar!) var at noe må skje, de som har autoritet og ansvar må gjøre noe med situasjonen! Når noe svikter ett eller annet sted hos enkletpersoner så må noen andre trå til og ordne opp. I dette tilfellet burde vel både lege og psykolog og en masse annet vært inne i bildet også, men det er (fremdeles) ikke min fokus. Situasjonen for de uskyldige oftene må ordnes opp i, og så får man ordne opp i hennes situasjon etterpå, ikke andre veien.

Men noe MÅ skje! NÅ! Gjentar oppfordringen om å sende en mail til postmottak@mattilsynet.no og forlange at de tar affære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Bra at noe skjer! :P

Lurer litt på hvor hun får tak i alle hundene fra jeg da... Hvem det er som selger hunder til henne, Hun er jo ikke ukjent direkte lengre...

Som jeg har sagt i disse diskusjonene tidligere, det er nok av folk som driter i hvor bikkjene havner, bare de slipper å ha dem lenger, de sparer faktisk kostnaden med å gå til veterinæren og avlive også.. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har sagt i disse diskusjonene tidligere, det er nok av folk som driter i hvor bikkjene havner, bare de slipper å ha dem lenger, de sparer faktisk kostnaden med å gå til veterinæren og avlive også.. :rolleyes2:

Nåja, nå har vel denne damen tatt omplasseringsgebyr som ligger over kostandene på avlivning tidligere ihvertfall, så det er neppe for å spare penger de leverer til henne. Men hun er flink til å snakke for seg, så jeg antar at folk har tatt det hun sier for god fisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.glomdalen.no/nyheter/article4727783.ece

Nå er det ikke flere hunder der, kun ett par hester og noen kalver. Nå kan dere kanskje e-post til mattilsynet og takke dem også da, eller? :rolleyes2:

Kalver? Det er vel snakk om sau/geit, ikke storfe.

Forøvrig tror jeg nok telefonstormen mot Mattilsynet kan ha hatt en viss innvirkning på beslutningen om å frata dyr nok en gang, en takk skulle de fått hvis de ikke lot hunder dø mens de ventet.

De kunne jo latt være da, og det er det jo fint at de ikke gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Kalver? Det er vel snakk om sau/geit, ikke storfe.

Forøvrig tror jeg nok telefonstormen mot Mattilsynet kan ha hatt en viss innvirkning på beslutningen om å frata dyr nok en gang, en takk skulle de fått hvis de ikke lot hunder dø mens de ventet.

De kunne jo latt være da, og det er det jo fint at de ikke gjorde.

Hun hadde ihvertfall to kalver i sommer, men mulig de er sendt til ordinær slakt da.

Så hvis noen gjør jobben sin så fortjener de kjeft og hvis de ikke gjør jobben sin så skal de få høre det. Hundeeiere kan jammen ikke være enkle å tilfredsstille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på videoen at hun også hadde en tricolor basenji. Undersøker nå for å finne ut hvor den kan komme fra. Tricolor Basenjier- og særlig med en slik "sort flekk" i nakken er det ikke for mange av, så det bør være en overkommelig oppgave. I tilleg vet jeg at hun hadde to rød/hvite basenjier, og fikk også tips om at disse basenjiene nylig fikk et kull. En del av disse 11 hundene var nok Basenjier...

Er utrolig lettet over at Mattilsynet endelig tok affære!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde ihvertfall to kalver i sommer, men mulig de er sendt til ordinær slakt da.

Så hvis noen gjør jobben sin så fortjener de kjeft og hvis de ikke gjør jobben sin så skal de få høre det. Hundeeiere kan jammen ikke være enkle å tilfredsstille..

Og da mener du at du synes de har gjort alt de burde i utgangspunktet? Jeg mener folk fortjener å høre det både når de har gjort noe dårlig og noe bra så jeg har tenkt å ta din oppfordring og sende dem en ny mail. Fornøyd?

De fleste får jo ikke så mye skryt når de gjør jobben sin bra da...

Og jeg tror faktisk at alle som har tatt kontakt og forlangt at de skal gjøre noe har hatt noe å si! Så dum er jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Og da mener du at du synes de har gjort alt de burde i utgangspunktet? Jeg mener folk fortjener å høre det både når de har gjort noe dårlig og noe bra så jeg har tenkt å ta din oppfordring og sende dem en ny mail. Fornøyd?

De fleste får jo ikke så mye skryt når de gjør jobben sin bra da...

Og jeg tror faktisk at alle som har tatt kontakt og forlangt at de skal gjøre noe har hatt noe å si! Så dum er jeg...

Jeg mener det er ganske dobbeltmoralistisk å starte en kampanje hvor man oppfordrer folk til å klage til mattilsynet over manglende handling, når da handling skjer så skal man lene seg tilbake å si at "det var jaggu påtide". Jeg syns da det er naturlig at man gir en tilbakemelding til mattilsynet at man syns det er positivt at de utfører handlinger utifra de tilbakemeldingene de har fått fra publikum.

Så da er jeg vel fornøyd, men jeg skjønner ikke resten av innlegget ditt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Akkurat her har jeg liten tro på publikums påvirkning gitt.. F.eks kom anmodningen fra facebookgruppa ETTER at hundene ble hentet onsdag og posten her på doggies kom etter det igjen.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er ganske dobbeltmoralistisk å starte en kampanje hvor man oppfordrer folk til å klage til mattilsynet over manglende handling, når da handling skjer så skal man lene seg tilbake å si at "det var jaggu påtide". Jeg syns da det er naturlig at man gir en tilbakemelding til mattilsynet at man syns det er positivt at de utfører handlinger utifra de tilbakemeldingene de har fått fra publikum.

Så da er jeg vel fornøyd, men jeg skjønner ikke resten av innlegget ditt..

Mitt poeng var at man forventer sånn stort sett at folk gjør jobben sin, det de er betalt for å gjøre. Og så lenge de gjør det så klager man ikke, men man pleier heller ikke å rose folk for å gjøre jobben sin (kanskje burde vi alle være flinkere til det...?).

Det var igrunnen hele poenget... :whistle:

Har forøvrig sendt mail med klapp på skuldra.

Og Snusken: Der tar du nok feil er jeg redd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

For at de har gjort jobben sin?

Les mine tidligere innlegg litt lenger opp her, så forstår du kanskje hva jeg mener. Om du ikke gjør det, så er det kanskje ikke så nøye heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...