Gå til innhold
Hundesonen.no

Milla


Kristiin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg digger hunden min, uansett hvor gammel hun begynner å bli Hun er så sprudlende, glad og PÅ hele tiden!  Forrige helg ble hun klubbmester i agility large. Sammenlagt åpen agility og hopp.

Kommer snikende tilbake på sonen, og fikk akutt lyst til å opdatere min hund tråden - likevel om det er et par år siden sist . Milla trilla lever i beste vellgående og er idag 6 år, tiden flyr!

Milla, min Milla som skulle holde seg frisk og rask for alltid   1.mai var vi ute på plena og lekte med ball, og som vanlig tar hun litt av i intensitet. Plutselig ser jeg at ene bakfoten rister

Posted Images

  • 1 month later...

Da slengte vi oss ganske uttrent med i en uoff. LP konkurranse. :lol: Det var 2 grader, surt og regnet nærmest sidelengst, så lurte på hvordan dette komme til og gå..

Tannvisning - 8. Vi begynt og trene på denne i helga, og da var hun flink, men idag var hun litt overglad i dommer :P

Fellesdekk - 8. Hun har reist seg nesten alle gangene, men ble ligende idag! Juhu. Men reiste seg desverre når jeg tok 2 skitt bak henne på slutten av øvlsen.

Lineføring - 9,5(!) Juhu, var såå flink! Aldri gått så langt med så mange tempoendringer og vendinger, så datt litt ut de siste meterene.

Dekk fra holdt - 9. Helt greit.

Innkalling fra sitt - 0. Haha, hun gikk seg en runde og sjekka banen :P

Stå under masj - 8. Den gikk bra. Hun kan ikke øvelsen, så fornøyd :)

Fritt hopp over hinder - 8. Ikke fornøyd. Ukonsentrert, sen og sakte innsitt :P

Avstand: - 8. Den kan hun egentlig veldig bra, men måtte ha en dobbelkommando.

Helthet - 9.

Totalt 153,5 poeng

2 premie med 3 plass.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Kommer snikende tilbake på sonen, og fikk akutt lyst til å opdatere min hund tråden - likevel om det er et par år siden sist :aww::aww: .

Milla trilla lever i beste vellgående og er idag 6 år, tiden flyr!

Vi har kommet oss relativt raskt opp i kl. 3 i rallylydighet, og har et minihåp og opprykk til klasse elite på stevnet som skal foregå om et par uker. :whistle: Agility trener vi fortsatt og lilletupp synes fortsatt det er like gøy, vi har kommet så langt som klasse 2 i hopp men sliter litt med og rykke opp i agility grunnet noe jeg kan kalle flygende felt! Men vi gleder oss uansett like mye til årets stevnesesong er i gang igjen!!

Litt bilder må dere tåle av den staselige damen, som bare oftere og oftere går undercover som riesen med årene :whistle:

post-3327-0-98818800-1427823558_thumb.jp

post-3327-0-19182000-1427823586_thumb.jp

post-3327-0-54899300-1427823602_thumb.jp

post-3327-0-01832800-1427823621_thumb.jp

post-3327-0-23212700-1427823641_thumb.jp

post-3327-0-71974600-1427823672_thumb.jp

post-3327-0-06718400-1427823692.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin som riesenwannabe :D.

Gratulerer med fine resultater :)

Takk! Fant ut at hun ser mer flidd ut og pelsstellet var mer praktisk som wannabe riesen framfor wannabe briard :P. Men pelsen hennes vokser fort(!), hun må klippes/barberes ca. annenhver måned for og se sjuskete ut!

Kjempefin hund :wub:

Hyggelig å høre :ahappy::ahappy::ahappy:

Veldig fin riesenwannabe! Er hun riesen/briard?

Hun er 75% briard å 25% golden retriever, men den retrieveren kommer liksom ikke helt fram i henne.. Men synes det er moro at det blir stoppet ganske ofte på gaten og får høre hvor fin riesen jeg har, så sier jeg at det er ikke en riesen - "riesenblanding da?" er det svare jeg får oftest. Enda bedre, de har gjerne riesen selv :icon_redface::icon_redface:

Fineste turkameraten :heart: Og klasse 2 ag kommer i år skal du se!

Jaa, Milla liker også fine veldig godt også tror jeg :ahappy: Klasse 2 blir, også på deg og Vegas :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Fant ut at hun ser mer flidd ut og pelsstellet var mer praktisk som wannabe riesen framfor wannabe briard :P. Men pelsen hennes vokser fort(!), hun må klippes/barberes ca. annenhver måned for og se sjuskete ut!

Hyggelig å høre :ahappy::ahappy::ahappy:

Hun er 75% briard å 25% golden retriever, men den retrieveren kommer liksom ikke helt fram i henne.. Men synes det er moro at det blir stoppet ganske ofte på gaten og får høre hvor fin riesen jeg har, så sier jeg at det er ikke en riesen - "riesenblanding da?" er det svare jeg får oftest. Enda bedre, de har gjerne riesen selv :icon_redface::icon_redface:

Jaa, Milla liker også fine veldig godt også tror jeg :ahappy: Klasse 2 blir, også på deg og Vegas :D

Haha ja jeg hadde glatt gjetta på riesenmix. Den frisyren er liksom veldig riesenaktig. :D Nydelig er hun, med eller uten ekte riesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja jeg hadde glatt gjetta på riesenmix. Den frisyren er liksom veldig riesenaktig. :D Nydelig er hun, med eller uten ekte riesen.

Må neesten innrømme at om hun ikke hadde vært min hund og om jeg hadde møt hun på gata med den klippet han nok jeg også vært ganske sikker på at hun hadde vært en snuser ja :P

Vurderer å prøve å melde henne på matchshow engang, sett om dommer'n også har gått på riesen wannabe'n min, vet nadasvada om eksteriør og slikt da, men tror da hun sånn ca er like stor som en riesen også :whistle:

¨Hun er like fin hun,som både briard og risen :yes: .

Hun er det, liker henne liksom helt korthårs riesen eller helt langhår briard, men tar litt tid før den pelsen kommer ut i full lengde, og det har ikke jeg tida å vente på :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kan da vell oppdatere litt mer i år siden jeg først er i gang :ahappy:

09-10 mai var vi på NKK Ålesund og plukke med oss litt rosetter!

Lørdag- hopp 2: 2 plass, debuten men bomma på slalåminngang

Lørdag- agility 1: 2 plass med napp (mangler bare et nåå..)

Søndag- hopp 2: disk, hunden gikk litt egen bane hun

Søndag- agility 1: 2 plass med en feltfeil

post-3327-0-88259100-1433170641_thumb.jp

Et bildet som frk.Nesevis tok

post-3327-0-41074600-1433170673_thumb.jp

Videre har vi gått første runde (av fire) av schæferklubbens lp-cup, vant kl. 1 vi :ahappy:

post-3327-0-32685700-1433170735_thumb.jp

Så trener vi lydighet litt sånn nå og da...

Avstandskommandering

Også skal vi ha en liten kickstart på sommeren med agilitystevne 20-21 juni, uken etter drar vi ei uke i Sverige på agilitycamp før det blir agilityuken i Farsund :frantics:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Forrige helg braka trønderhelga med NM uttak løs i byen her. :) På lørdag startet vi hopp 2 for tredje gang og dro ihavn napp og 3 plass! Lørdag fikk vi med oss et riv i hoppen, så ingen napp. Agility står hun også på i, men vi sliter med felt, hun skjønner liksom ikke helt at vi skal trampe på dette feltet hver gang, men vi er stadig på jakt etter det siste nappet i AG1!

Fra søndag til torsdag var vi i Sverige på kurs med Jouni Orenius og Isabelle Emanuelsson, kjempeflinke folk og Milla ga 110% og synes alt var dritkult!

post-3327-0-38396900-1435352246.jpg

post-3327-0-83812800-1435352249.jpg

post-3327-0-32391500-1435352251.jpg

post-3327-0-40350900-1435352253.jpg

post-3327-0-45547000-1435352256.jpg

På fredag setter vi nesen mot Farsund og agilityuken, det gledes!! :D

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er utrolig herlig og kul :D

Og det er så moro å trene agility med henne, hun viser med hele seg at dette digger hun- rett før jeg gir henne startsignal skjelver forføttene, kjeften går i ett og hun bøyer seg ned og er ready for takeoff :D

Og i hverdagen er hun også så fin å god med alle!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

I sommer har det vært litt på konkurransefronten!

Agilityuka 2015 var helt klart årets høydepunkt på hundefronten. Ei hel uke fylt med masse trivlige mennesker, masse bra agility og se på og lange trivlige kvelder.

Ikke noe kjemperesultater og komme med men noen ble det. Vi fikk vårt siste napp i AG1 som vinner av klassen (av over 70startende!) Videre utover i uken gikk vi to gode feilfrie løp i hopp2 men uten napp, ikke noe pallplass . Siste løpet var dog litt surt, fikk den kjipe 4.plassen. :P

Torsdag og fredag gikk vi kvalikløpene til junior NM, vi kom gjennom men langt fra feilfri, men nok til å kvalifisere oss til junior NM finalen lørdag. Brifet banen, vi var 5 store hunder og jeg å Milla skulle gå sist. En fin kort, fartsfylt bane. Kom på en rett linje ned fra møne, og vi har terpet litt mye på rundt kommando, jeg ga ikke helt klar beskjed, så hun valgte og springe og ta neste hinder andre veien.. der disket vi :P Og det var siste løpet på agilityuka, litt surt men!

Postet bilde

Videre var vi på nes-stevnet 1 og 2 august. Ingen napp den helgen men på søndag vi gikk vi feilfritt i både agility og hopp, begge ble 5.plasser.

Videre var i broderlandet Sverige, Krokom. Trivlig helg i telt! Og Milla dro i havn sitt første napp og 3.plass i AG2.

Den 22-23 august var det stevnet på hjemmebane. Resultatet ble to 3.plasser og en 1. plass. :) I AG2 løp hun inn sitt andre napp!!

Postet bilde

Postet bilde

Helgen den 29-30 august var det klart for rallylydighetsstevne i Steinskjer. Lørdag disket vi, søndag ble vi klassevinner i klasse 3 :D

Postet bilde

Noen hverdagsbilder er vell på sin plass og?

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...