Jump to content
Hundesonen.no

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

NKK Hamar - NV-07

Recommended Posts

Guest Jonna
Takk :blink:

Vi kom på 2. plass med res. CACIOB i LP elite med 281,5 poeng

Det er jo "dritt" bra :icon_fun: Grattis!

Dronning Babs av Romeriksåsen overrasket faktisk litt i dag, og dro hjem CACIB og BIM - og dermed også vinnertittelen :blink:.

Hun kan nå titulere seg LP2 INT NORD EST UCH KBHV04 NV07 Mezzoforte Surprise :lol:.

Med oss gikk det som forventet, 2AK.. Heldigvis er det det samme hun ryker ut på hver gang, så jeg er kjempefornøyd allikevel :blink: Halvparten av AK-klassen gikk ut med blått. Det første som stod på kritikkskjemaet var "very good type" :lol:

Jeg møtte en del soniser, men de fleste har jeg snakket med før. Var såpass stresset at jeg ikke la merke til om det var andre der spm jeg burde hilse på :D Noen som så oss? Hvis jeg har gått forbi noen uten å hilse må jeg bare beklage!

Tror jeg så deg, men så dukket det en annen med voksen Springer og en springer valp opp... Så da våget jeg ikke :blink: "Hei er du Peers" ... tror noen hadde stirret fælt på meg om dem ikke var det..

Jeg så deg, men var litt opptatt med å organisere dyrene (Orry var en dust i dag...), i tillegg til at jeg fikk et anfall av sjenerthet :D Jeg stod en stund utenfor brukshundstanden, blant annet når du pakket sammen og gikk. Så du har nok sett meg ja! Var det flere med liten og stor springer der altså? Uansett; utrolig flotte hunder du har, var veldig moro å se dem "live" ;)

Takk ;)

Gratulerer så mye, dere er virkelig flinke! Jeg er dypt imponert, bøyer meg i støvet og tar av meg hatten :icon_fun:

Dronning Babs av Romeriksåsen overrasket faktisk litt i dag, og dro hjem CACIB og BIM - og dermed også vinnertittelen :P.

Hun kan nå titulere seg LP2 INT NORD EST UCH KBHV04 NV07 Mezzoforte Surprise :lol:.

Gratulerer så mye, det er jaggu titler man har lov til å skryte av!

Jeg møtte en del soniser, men de fleste har jeg snakket med før. Var såpass stresset at jeg ikke la merke til om det var andre der spm jeg burde hilse på :P Noen som så oss? Hvis jeg har gått forbi noen uten å hilse må jeg bare beklage!

Jeg så deg i dag, men turte ikke å hilse, i tilfelle du ikke husket hvem jeg var... Så deg ved portisringen, jeg satt på tribunen og fulgte med på springerne samtidig.

---

Forresten så var det frustrerende (for min del) mange løpetisper der som virkelig brettet seg ut for Orry i dag, han var jo helt apekatt... Tror fingrene og armen min har blitt en del centimeter lengre <_<

Forumet fortsetter under annonsen

Vi ble 3JKK med HP i en klasse med 13 juniortisper, så er kjempefornøyd ^_^ Fikk også stille i avlsklassen som ble BIS, så det var kjempegøy :blink:

Så en god del soniser, men så kom sjenertheten... :angel:

Grattis til alle som er fornøyde.

Vi hadde også en dommer som var glad i blåfarge idag. Ingen hanner i AK fikk CK, ingen unghundtisper fikk rødt og kun én tispe i åpen fikk CK som eneste tispe med CK uten championat, hun fikk altså ingen konkurranse om certet :D Jeg er derfor sjeleglad for at alle 3 hundene jeg stilte fikk rødt.

Først ute var dagens lånehund, N Uch La-Min-So's Blue Silver Otto, som fikk 1 CHK 1 CHKK CK 1 BHK CACIB NV-07 og BIM :icon_fun: Kjempemoro, første gangen jeg går med ham, og han er ikke enkel. Var helt svett etterpå!

Villa ble nr. 3 i en juniorklasse på opprinnelig 6, men kun 3 fikk rødt. Ingen CK, beste fikk kun HP.

Saeta ble uplassert i CHK, flat rød, der fikk alle rødt tror jeg, men i CHK hannhund delte han ut 3 (!) blå :blink: Nei, glad for de røde slufsene idag jeg, og Otto redda jo dagen da :lol:

BIR ble N Uch Leeland Queen In Starshine, hun ble ikke plukket ut i gruppen.

Guest Jonna

Slenger inn litt bilder jeg:

Jeg og Blaze i ringen. (hun ville ikke stå "rett" med bakbena i dag)

DSC_0016-2.jpg

BIR og BIM AK

DSC_0032-2.jpg

Takk :lol:

Grattis! :D Dere er kjempeflinke!

(Men jeg som ikke kan så mye lurer på hva CACIOB er for noe? :blink: )

Grattis! :D Dere er kjempeflinke!

(Men jeg som ikke kan så mye lurer på hva CACIOB er for noe? :blink: )

Det trenger man for å bli Int. Lch :lol: Vet ikke hvor mange.. I eksteriør er det 4 Cacib i 3 forskjellige land (for 3 forskjellige dommere??)

Otto og meg i farta i BIR/BIM

2007-11-24036copy.jpg

BIR N Uch NV-07 Leeland Queen In Starshine og BIM N Uch NV-07 La-Min-So's Blue Silver Otto, dommer John Walsh i midten

2007-11-24042copy.jpg

Dommeren var forøvrig interessert i å skrive referat fra utstillingen, så det skal komme i første sheltiebladet jeg skal lage over nyttår :blink:

Gratulerer til dere som stilte i dag :blink:

Så og hilste på en del soniser i dag, få som vet at jeg er på sonen tror jeg, men går litt rundt med Ingvild og Christine, og da treffer man på mange :lol:

Haha, dere må jo ikke være så kjipe å ikke tørre å si hei til folk! Det er jo ikke sånn at de drar frem en pistol og skyter dere akkuratt :blink: Nesten alle her sier at de så mange men tørde ikke å si hei. Tihi.

Håper på å få se flere bilder!

Caroline: Den tispen som fikk CK fikk hun Certet også?

Edit: gratulerer til bcAmira!

Haha, dere må jo ikke være så kjipe å ikke tørre å si hei til folk! Det er jo ikke sånn at de drar frem en pistol og skyter dere akkuratt :lol: Nesten alle her sier at de så mange men tørde ikke å si hei. Tihi.

Håper på å få se flere bilder!

Caroline: Den tispen som fikk CK fikk hun Certet også?

Hun som fikk CK i Åpen ja, hun fikk certet, Leeland Queen Of Art, kullsøster til BIR-tispa :blink:

Grattis til alle som har stilt. :blink:

Og hyggelig å prate med de få sonisene jeg traff i dag. Hadde nok med et tufsete BC dyr som er sikker på at samtlige hunder i Vikingskipet er hans nye bestevenner han ikke har møtt enda. :lol:

Gratulerer til dere som gjorde det bra! :blink:

Mamman til Tekla, River Nova Arctic Itana, ble BIR og NV07 blandt 58 påmeldte tollere. :icon_fun: Og "tanta" NUCH NACH BH

Sunlit Xtra Peanut For Copperdream som tok bronse i AG! :lol:

Jeg har ikke stilt noe hund i dag, men har tittet litt i de forskjellige ringene. Mitt inntrykk er også at det var en del strenge dommere ute og gikk...

Ellers er jeg superfornøyd, siden jeg har møtt og sett en del soniser i dag ;) Ikke alle jeg hilste på, men til dere jeg pratet med; veldig hyggelig å treffe dere!

Jeg så deg :P Men rakk aldri å gå bort før du ble borte ;P

Jeg så deg, da du sto i bruks-standen med de flotte hundene dine :P (men turte ikke si hei)

Jeg så deg og, men turte heller ikke si hei :D

Så deg og bcrex da jeg hilste på Tine rett ved bruks-standen ;P

Med oss gikk det som forventet, 2AK.. Heldigvis er det det samme hun ryker ut på hver gang, så jeg er kjempefornøyd allikevel ;) Halvparten av AK-klassen gikk ut med blått. Det første som stod på kritikkskjemaet var "very good type" :P

Jeg møtte en del soniser, men de fleste har jeg snakket med før. Var såpass stresset at jeg ikke la merke til om det var andre der spm jeg burde hilse på :P Noen som så oss? Hvis jeg har gått forbi noen uten å hilse må jeg bare beklage!

Jeg så deg Maria ;) Men var like stressa ;) hihi

EDIT: Ser nå at alle innleggene mine kom etter hverandre. Fikk dem vist ikke i samme post. Så vis noen vil fikse det ?

Selv var jeg der bare som hundepasser og tilskuer. Passet noen aussier mens eierene enten gikk i ringen med annen hund eller var opptatt med noe annet ;) Så som sakt en hel den soniser, noen hilste jeg på, andre var jeg får sjenert for.. Hihi..

Fikk kjøpt en hel del utstyr og kom hjem med masse gratis godbiter og div som jeg skal se om hundene vil jobbe for på trening.

BIR Aussie med Cert og Cacib ble Cuebiyar The One That I Want "Dina"

BIM Aussie med Cert og Cacib ble Ki-Ro-Ma`s Eiegode Egon "Egon"

Gratulerer også til vår klubbvennine Karoline som ble Norgesmester i Agility stor med sin terv Kera ;)

*Trippelpost, mod. Crizpo*

Dronning Babs av Romeriksåsen overrasket faktisk litt i dag, og dro hjem CACIB og BIM - og dermed også vinnertittelen :D .

Hun kan nå titulere seg LP2 INT NORD EST UCH KBHV04 NV07 Mezzoforte Surprise ;) .

Jeg så det på hjemmesida di Siri! Og med det bildet av Babs ved siden av så er det jo ikke vanskelig å forstå at hun vinner! Kjempegrattis!

Grattis til alle andre som har gjort det bra også!

Det trenger man for å bli Int. Lch :D Vet ikke hvor mange.. I eksteriør er det 4 Cacib i 3 forskjellige land (for 3 forskjellige dommere??)

Man trenger 2 CACIOB i 2 forskjellige land med over 1 års mellomrom, for å bli internasjonal LP-champion. For å få CACIOB må hunden vinne en internasjonal konkurranse og ha 2 steiner (være godkjent i avl). Selv om en vinnerhund er int. Lch fra før, vil den få CACIOB'et (den blir ikker overlevert til nr.2 så sant ikke vinneren mangler steiner).

Grattis med masse gode resultater!

Man trenger 2 CACIOB i 2 forskjellige land med over 1 års mellomrom, for å bli internasjonal LP-champion. For å få CACIOB må hunden vinne en internasjonal konkurranse og ha 2 steiner (være godkjent i avl). Selv om en vinnerhund er int. Lch fra før, vil den få CACIOB'et (den blir ikker overlevert til nr.2 så sant ikke vinneren mangler steiner).

Grattis med masse gode resultater!

Da lærte man noe idag og :D Grattis forresten, knall resultat!

WÆH! Ace har ingen steiner! Der røk den drømmen.. *fnis*

Gratulerer til alle som har gjort det godt i helgen, Aces onkel fikk BIM og vinnertittel i tervringen :D

*murrer fremdeles sint på meg selv for at jeg meldte på*

gratulerer så mye! Helsøsteren til Twiggy (fra forrige kull) ble NV i år også :D Så nå er hun NV-06,07 ;)

Forumet fortsetter under annonsen

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Jeg måtte i blant aktivisere min litt mer på kvelden, og passe på at hun ikke sov alt for mye på ettermiddag/kveld, i de periodene hun var som mest aktiv på natterstid eller ville stå opp veldig tidlig.. 😛 
    • Qaran er født i 2013 og er en eurasier og Kuling er en toller født i 2017 😊 Da jeg og samboeren fikk Qaran ville vi egentlig bare ha en turkompis og så endte vi med å gå ca alle kursene Din Beste Venn hadde 😅 Vi ble interesserte i hundesporter og har testet en del forskjellig med ham. Han har bronsemerket i lydighet og har et napp til eliteklassen i rallylydighet. Han er ganske miljøberørt og bekymret etter å ha blitt angrepet en del ganger og det har satt store begrensninger for konkurransekarrieren. Og så er det begrenset hva han gidder å gjøre også 😂 Qaran er en rolig fyr som syns man burde ta seg tid til å snuse på blomstene.

Kuling kom inn i familien i 2017, fordi vi ønska oss en hund til og en med mer futt og treningslyst denne gangen 😊 I motsetning til storebror som har mye til felles med oksen Ferdinand, er Kuling mer som Bippe Stankelbein. Han har alltid dårlig tid 😅 Likevel roer han seg fort nye steder og er en veldig stabil og miljøsterk hund.

Jeg har blitt hundetreningsnerd og vi har gått massevis av kurs sammen. Til høsten skal vi gå klikkertrenerutdanningen trinn 2. Kuling har veldig fine momenter, har inne det meste som trengs til RL klasse 3 og LP klasse 1/2. Han har mye grunntrening som bl.a. en kjempefin bakpartskontroll, men mangler mye på fokusbiten. Vi trener og trener på fokus, engasjement og belønningsutvikling og håper at det skal hjelpe på å komme ut av hormontåka! Han blir 3 år i høst, så forhåpentligvis roer det seg snart. Han er veldig selvstendig og nysgjerrig, som er veldig positivt, men det betyr også at han ikke trenger meg til noe på trening og hadde lett valgt å løpe vekk og spore i stedet for å bli hos meg og få leverpostei eller yndlingsleka. Så dette med fokus er ikke så lett! Pga manglende fokus har ikke vi fått konkurrert i noe enda, men håper å kunne starte i både LP og rally neste år 😊 Vi starta i rally klasse 1 online nå i vår da, for hjemme går det bedre! Her er et par bilder av gutta 😊  
    • Vi prøver å være så mye som mulig ute. Har jo lest at valper ikke skal ha så altfor mye mosjon, men vi går flere turer i løpet av dagen. Når vi kommer inn etter tur sover hun inne. Hun er en veldig enkel hund på dagen egentlig, sover mye. Hun kan noen gang være litt vanskelig å motivere til å gå tur, hun vil helst bare sitte stille og se på verden. Prøver å få henne til å løpe løst og utforske og leke ute også, men hun vil helst bare holde seg rundt bena mine. Så tips til uteaktiviteter tas gjerne imot!  Vil forresten helst ikke ha henne i senga. Hun har fått ligge i sofaen noen ganger, men da skal hun bare bite og gnage på meg og alt annet, så jeg tror ikke det hadde vært løsningen om natten egentlig.    Har fått mat rundt 19. Fikk anbefalt av oppdretter å ikke gi noe senere enn det. Men kan prøve å pushe litt. Takk  
    • Jepp... Helt grusomt, men så sant ❤️ 

Ja jeg kan forstå at i gitte situasjoner kan hunden potensielt få det bedre i et nytt hjem, men da må grunnlaget være at det er best for hunden, ikke fordi en selv som eier føler at hunden ikke ble som forventet? Det er et levende vesen, alt kan skje.
        Ja bur altså... Det er en diskusjon i seg selv. Jeg kan ikke fatte at noen kan få seg til å stenge inne en hund i 20 timer av døgnet (vel, jeg skjønner ikke at noen kan stenge en hund inn i bur noen timer av døgnet..)?
      Hadde jeg fått nyss i at noen jeg kjente gjorde det, så hadde jeg meldt dem inn tvert. Det er rett og slett sjokkerende. Tenk... 2 år innestengt og så avlivet
    • Hvor ofte har du tenkt til å jogge med hunden? Om det er snakk om fire korte lufteturer og en joggetur på 45 minutter så blir det jo annerledes enn om alt bare er vanlig tur. Hunder som er lette å trene er også ofte ganske aktive og krever å få brukt både hodet og kropp jevnlig. om du feks kan tilby de turene du beskriver, og at noe av det er jogging, og at du i tillegg vil bruke tid flere ganger i uka på trening så er det mange flere raser som vil passe (Kanskje også en moderat bc eller schæfer). Men om det ikke er det, så ville jeg nok heller gått for en roligere rase som ikke krever mye. Både bc og schæfer krever å få brukt både hode og kropp mye i løpet av en uke og kan nok fort bli slitsomme og vanskelige å ha med å gjøre med for lite trim og aktivitet. Det er da man fort får adferdsproblemer på hunden. 
  • Nylig opprettede emner