Gå til innhold
Hundesonen.no

Min nye hund..


jeanette-k

Recommended Posts

Ja i morgen skal jeg hente min hund.. Skulle egentli hente den i går, men da vart det til at vi bare så på henne.. Hun ga ikke noe gått første inntrykk akkurat, men kom seg etter hvert.. Derfor mente mamma og pappa at vi skule bruke dagen til å tenke på det..

Skal si at jeg tenkte så det knaka da ja.. Jeg var så nervøs og stressa, visst virkeli ikke om jeg skulle ha henne eller ikke.. Skulle svare innen kl 21.00 syns tiden gikk altfor fort.. Hadde besøk av bestevenninden min, hun også vart nervøs og stressa fordi jeg var det.. det var egentli litt komisk..hehe :(

Mamma og pappa sa at det var jeg som måtte bestemme siden det bare blir min hund og at jeg og hunden kommer til å flytte ut til høsten.. Så da bestemte jeg meg 21.15 for at jeg skulle ta henne, så nå har jeg endel arbeid forran meg da hun ikke ser ut til å vere noe trent i det hele tatt..

Kanskje det er litt greitt med fakta:

Navn: Hun skal hete Chira

Født: 11 september 2004

kennel: Rallarbo, det vil si at hun er en Schæfer :P

Bilde: http://aronenmin.piczo.com/?preview=y&g=17390979&cr=2&rfm=y

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvorfor du nølte? Og hva som gjorde at hun ikke ga noe godt første inntrykk?

Ikke meningen å være negativ altså, bare håper du har valgt hunden av de rette årsaker.... Er så lett å gjøre seg selv en bjørnetjeneste og ikke følge magefølelsen når det gjelder hunder som "trenger" deg.

Uansett en veldig flott schäfer, lykke til og håper dere får det storveis sammen. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjorde at jeg nølte var at hun var veldi fæl til å hoppe og bjeffet utrolig mye.. roet seg ikke helt ned når vi var på besøk.. jaget endel halen sin også..

Men nå er det ikke sikkert vi skal ha henne likevell, hun viser noen tendenser til agressivitet.. vet ikke hva dette kommer fra.. Men skal se det litt an først og så tenke enda litt mer over det.. dette var noe vi ikke la merke til da vi var på besøk hos dem.. :P men får nå se hvordan det går.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjorde at jeg nølte var at hun var veldi fæl til å hoppe og bjeffet utrolig mye.. roet seg ikke helt ned når vi var på besøk.. jaget endel halen sin også..

Men nå er det ikke sikkert vi skal ha henne likevell, hun viser noen tendenser til agressivitet.. vet ikke hva dette kommer fra.. Men skal se det litt an først og så tenke enda litt mer over det.. dette var noe vi ikke la merke til da vi var på besøk hos dem.. :) men får nå se hvordan det går.. :)

Om det er antydning til aggresivitet, så tenk leeenge og vel... er heller ikke så bra om det er mye lyd, det kan være veldig vanskelig å få vekk... men har du noe mer bakgrunn på hunden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke særlig mer av bakgrunnen hennes.. De jeg fikk henne av har hatt henne siden hun var 4 mnd, før det var det en annen eier.. De sa at har latt henne holde på med valpe bitingen sin uten å få kjeft.. har ikke brydd seg om det.. De som jeg fikk henne av sa at de ikke har greid å fjerne dette.. Så det kan vere der glefsingen kan komme fra.. men jeg er ikke sikker i det hele tatt..

Hva skal jeg gjøre for at hun ikke skal reagere på tisper..? Hun liker ikke tisper så godt, men aksepterer hanner helt fint.. De sa at hun oppførte seg bedre om de slapp henne og at tispene fikk løse det seg imellom.. Men jeg er i mot at hunder skal løse det seg imellom for det kan føre til at de begynner å sloss.. Tør heller ikke å sleppe henne enda da hun ikke kommer på innkalling.. tenkte jeg skule øve innkalling med lang line..

Hvor lang tid tar det egentli for en voksen hund å innrette seg i nye omgivelser/familie??

*endret av moderator på grunn av dobbelposting* Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke særlig mer av bakgrunnen hennes.. De jeg fikk henne av har hatt henne siden hun var 4 mnd, før det var det en annen eier.. De sa at har latt henne holde på med valpe bitingen sin uten å få kjeft.. har ikke brydd seg om det.. De som jeg fikk henne av sa at de ikke har greid å fjerne dette.. Så det kan vere der glefsingen kan komme fra.. men jeg er ikke sikker i det hele tatt..

Hva skal jeg gjøre for at hun ikke skal reagere på tisper..? Hun liker ikke tisper så godt, men aksepterer hanner helt fint.. De sa at hun oppførte seg bedre om de slapp henne og at tispene fikk løse det seg imellom.. Men jeg er i mot at hunder skal løse det seg imellom for det kan føre til at de begynner å sloss.. Tør heller ikke å sleppe henne enda da hun ikke kommer på innkalling.. tenkte jeg skule øve innkalling med lang line..

Uff da! Dette var ikke positivt å lese... Sånn du beskriver henne så er hun allerede på vei til å bli en "bitchy woman" Å slippe henne løs i lag med andre tisper for at de "skal gjere opp" seg i mellom er bare tull og tøys! Hva da om den andre tispen er likedan og er like "høyt oppe" psykisk? Jo da blir det en kamp som fort kan bli meget alvorlig for ingen av dem vil gi seg.

Men dette blir bare synsing fra min side fordi jeg har ikke sett eller møtt hunden. Uansett så høres det ut som om du har mye jobbing foran deg med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg ville jeg valgt en annen hund med en litt annerledes bakgrunn. Og jeg hadde hvertfall ikke tatt den om jeg ikke hadde fått et godt førsteintrykk.

Det virker som om du er i sånn lykkerus for å få hund, at det ikke spiller noen rolle om hvordan atferden er, bare du får den fort nok.

Jeg ville sett meg om etter en annen hund om jeg var deg. Tror nok den hunden vil bli mye frustrasjon for deg.

Men du kan jo også klare det, men det vil nok bli MYE jobb.

uansett lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er stor sannsynlighet for at vi ikke skal ha henne.. Måtte avlive min gammle hund i går og jeg er helt kunst.. orker ikke tenkte på trening nå.. og spesielt ikke på en hund som kan utvikle seg til å bli agressiv.. er ikke sikker på om jeg vil ha hund med engang.. men kanskje heller vente en stund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er stor sannsynlighet for at vi ikke skal ha henne.. Måtte avlive min gammle hund i går og jeg er helt kunst.. orker ikke tenkte på trening nå.. og spesielt ikke på en hund som kan utvikle seg til å bli agressiv.. er ikke sikker på om jeg vil ha hund med engang.. men kanskje heller vente en stund..

uff dette var trist! Føler med deg. Har lyst å gi deg et råd, vent litt med å få deg ny hund, la kvardagen komme litt tilbake først så ikke du påtar deg noe som kanskje vil gi deg mer sorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går avleverte jeg hunden.. Jeg var ikke klar til å ha en ny hund etter at den andre er gått bort.. Men jeg håper kanskje på å få en ny til sommeren.. Men akkurat nå er det greit å vere uten hund..

Unnskyld min frimodighet, men etter hvordan du skriver å dømme så virker du ikke moden nok til å ha ansvaret for en såpass stor hund, muliggens ikke for noen hund i det hele tatt. Hvis du tror at en fremmed voksen hund blir som du ønsker at den skal være med en gang, så tar du helt feil. Det tar som regel en god stund før den føler seg komfortabel i sitt nye hjem, og det kan du også oppleve med en valp.

Det var nå svært så kort tid du gav denne hunden til å bli husvarm og komfortabel med sitt nye hjem. Men det er helt sikkert det beste for hunden at du ikke skal ha den. Er du sikker på at du er i stand til å lese en hund?

Og nå må jeg sette meg på hendene mine, før jeg skriver noe som jeg får advarsel for. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld min frimodighet, men etter hvordan du skriver å dømme så virker du ikke moden nok til å ha ansvaret for en såpass stor hund, muliggens ikke for noen hund i det hele tatt. Hvis du tror at en fremmed voksen hund blir som du ønsker at den skal være med en gang, så tar du helt feil. Det tar som regel en god stund før den føler seg komfortabel i sitt nye hjem, og det kan du også oppleve med en valp.

Det var nå svært så kort tid du gav denne hunden til å bli husvarm og komfortabel med sitt nye hjem. Men det er helt sikkert det beste for hunden at du ikke skal ha den. Er du sikker på at du er i stand til å lese en hund?

Og nå må jeg sette meg på hendene mine, før jeg skriver noe som jeg får advarsel for. :icon_redface:

Veldig enig her. Man skal være veldig moden for å kunne ta vare på en hund. Spesielt for en schafer med mulige adferds problemer (høres mere ut for meg som en hund som ikke er blitt kjent med sitt nye hjem).

Når man er ung så er veldig mye annet viktigere enn hunden, f.eks skole og venner/kjæreste. Selv er jeg 20 år og bor for meg selv. Når jeg fant ut at jeg skulle ha meg hund måtte jeg gå inn i meg selv (hehe :P )

Har jeg virkelig tid for dette ?

Har jeg råd? Tenk om voffsen blir syk f.eks..

Har jeg plass ?

Klarer jeg å ta vare på andre enn meg selv?

Kan jeg gi hunden den oppfølgningen den trenger?

Slike spm. er viktig å gå igjennom før man anskaffer seg hund..(og andre dyr)

Etter jeg fant ut at jeg kunne utfylle alle disse kravene, falt jeg for en beagle på omplassering..

Det tok lang tid før han følte seg komfortabel i mitt hjem, men mye tålmodighet har han blitt veeeeldig husvarm hjemme med meg :P

jeg syntes du skal tenke deg GODT igjennom før du vurderer et slikt stort og krevende dyr :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Anbefaler deg å se på omplasseringshunder som gjerne omplasseres grunnet allergi, flytting, el. lign.

Da kan du gjerne finne en i 2-års alderen, veloppdradd og snill hund.

Ellers, må jeg si at jeg tror du vet litt hva det går i, siden du har eid hund før.

Det er vel da også slik at foreldrene dine kan ta hunden av og til, siden dere hadde familiehund?

Jeg har masse søsken, samt far, niese. o.l. og hunden går fint med alle og alle digger hunden.

For min del, er det slik at folk sier de vil ha han, men jeg har vært med han helt siden jeg fikk han,da med unntak av når jeg er på jobb :)

dog. skal søsteren min passe han en dag, da vi må på noe seminar med jobben neste uke. Blir bare 24timer, men.. hehe.. jeg vurderte å ta han med, men tenkte opp det med å ta han til et ukjent sted, hvor han måtte uansett være alene til 22-23:00 om kvelden, samt om nesten morgen.

I praksis hadde han jo blitt alene, samt i fremmede omgivelser (hotell).

Derfor, fant jeg ut i dette tilfellet at det beste er om søsteren min tar seg av han, noe hun har veldig lyst til. :-)

hør gjerne med familien din hvordan de stiller seg til å passe hunden din ved "Nødstilfeller", da det skjer noe før eller siden, som gjør at du ikke kan passe hunden en dag.

lykke til i jakten din.

www.finn.no

www.zett.no

samt diverse omplasseringssider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...