Gå til innhold
Hundesonen.no

Parfyme


Recommended Posts

Kom over en nettbutikk som selger parfyme til hund. Og man kan velge mellom to stk. Noen som har prøvd noe sånt no:P

Hundeparfyme Lulu La Belle

Helt naturlig parfyme som sprayes i nakken på hunden.

Inneholder essens oljer fra:

Gardenia

Tuba Rose

Sjasmin

Sandeltre

Vetvier

" She loves to be pampered, feel pretty...and smell fabulous.One spray and she announces "I am the princess in your life!". Mais oui!!

She is Lulu La Belle...."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. nei jeg har ikke hørt om det. Men kanskje det kan være bra? :) Må jo være veldig mye mildere enn vanlig parfyme da, hvis det er til hund. Jeg har hørt om forskjellige spa produkter til hund, og en ting jeg har lyst på en munnspray til hund. knis.. Jeg syns det holder å dusje hunden med shampoo så lukter hunden ren. Men jeg syns shampoen skulle luktet litt bedre. Sånn herbal essesens lukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller den grønne shampoen som lukter eple. :)

Tenk å ha en hund som lukter frisk duft av eple :) hehe.

Må si jeg ikke har hatt noe problem med lukt av hunden min jeg da. Vasker han vel ca 2 ganger i året ;)

Men munnspray hadde hvert noe ;) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over en nettbutikk som selger parfyme til hund. Og man kan velge mellom to stk. Noen som har prøvd noe sånt no:P

De Espree-parfymene lukter ikke mye godt, synes jeg. Lukter gammel kjærring med alt for mye tung nilleparfyme på. Men Hunter har faktisk en stor Parfymeserie (doglotion) for hund med naturlige fruktdufter. Frisk og deilig lukt, for dem som liker det :)

Her i huset går det kun i nøytral hundeshampo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har man skaffet seg hund, så må man vel tåle "hundelukta"? hehe.

Nei jeg ville aldri brukt sånn parfyme selv. Kanskje en hundeshampo med bedre lukt. Men klarer meg fint med den vi bruker jeg. Lukter så godt så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som tenker på hvordan hundene opplever lukta av denne parfymen? De har jo en *noe* bedre luktesans enn oss - og litt annen oppfatning av hva som lukter godt, kanskje?

Om noen hadde klart å lage en parfyme som luktet valp, eller en menneskeparfyme som lukter vom, hadde jeg kanskje vært fristet - ellers, nei takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsagnet i annonsen syns jeg er helt på trynet:

" She loves to be pampered, feel pretty...and smell fabulous.One spray and she announces "I am the princess in your life!". Mais oui!!

She is Lulu La Belle...."

Ville aldri ha kjøpt parfyme til bikkja, men om et bad ikke funket, ville jeg ha prøvd X-it eller noe i den sjangeren. Ikke noe som luktet "gammel kjerring" i alle fall. :)

Parfyme for mennesker som luktet vom? Sikkert herlig for bikkja, men :) for meg.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hund luker godt jeg.... :)

Spesielt egen hund å valper... hehe...

Hadde vært morro å sett en parfyme buster ikke nyser av... ;)

Hundeshampoo mere en nok...

Parfyme er ikke for hundens beste vertfall, blir som mange andre merkunderlige produkter, som neglelakk for hund osv... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg liker hundelukt faktisl. Dvs en mild duft av hund og ikke når svinet er varm, fukting/våt og det damper av han. :)

Tror ikke det er noe for oss men som noen nevnte så hadde eg gjerne kjøpt en slags munnspray til ånden her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne nå alldrig brukt penger på noe så teit har nå mye annet å bruke pengene på da dessuten skal hunden lukte naturligt :)

nå er det jo ikke snakk om å overdynke hunden da, den naturlige og gode hundelukten blir der ennå, samtidig som man får en mild frisk duft i pelsen atpåtil den milde hundelukten.

jeg er i mot å dalle opp en hund for mye fordi en hund skal være en hund, men den vellus hundeparfymen, er ikke noe dall, den gir bare en frisk lukt i pelsen atpåtil den naturlige hundelukten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig

har dere prøvd det? hvis dere ikke har det så har dere vel egentlig ikke noe grunnlag for å uttale dere om det det er teit eller ikke. for jeg regner med at dere begrunner det med at det er teit fordi det er så mange forestillinger om små hunder og dill dall og paris hilton moter at det egentlig ødelegger for folk som synes det er greit å gi hunden en liten sprut med hunde parfyme i ny og ne for å gi litt ekstra frisk duft som man egentlig ikke kjenner uten å lukte på hunden, for det er ikke sånn at det lukter på lang vei. Det er IKKE det samme som menneske parfyme!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje fordi jeg ser det som å "dolle" opp hunden sin litt. F.eks som med klær, osv.

Selvom man ikke lukter det så godt, så er det ikke naturlig, og hva er vitsen. Lukter ikke hunden noe særlig godt så gi h*n en dusj...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dere prøvd det? hvis dere ikke har det så har dere vel egentlig ikke noe grunnlag for å uttale dere om det det er teit eller ikke. for jeg regner med at dere begrunner det med at det er teit fordi det er så mange forestillinger om små hunder og dill dall og paris hilton moter at det egentlig ødelegger for folk som synes det er greit å gi hunden en liten sprut med hunde parfyme i ny og ne for å gi litt ekstra frisk duft som man egentlig ikke kjenner uten å lukte på hunden, for det er ikke sånn at det lukter på lang vei. Det er IKKE det samme som menneske parfyme!!

Helt sant det du sier.

De gangene Miko har fått en spray, må jeg ha nesa innatt han for å kjenne noe.

Det er ikke sånn at det lukter lang vei, så jeg kan si med sikkerhet at han ikke lider.

Det skader ikke, sprayer det ikke i ansiktet eller da!

Men en liten spray på ryggen, jeg er kjempe fornøyd med Vellus sin perfyme.

Pet Silk sin stinker!

Så det er forskjell på de forskjellige merkene.

I hundesalongen jeg og mamma jobber i, bruker vi den.

Å kundene spør om de kan få en spray på hundene, for den lukter sååå friskt å godt.

Man slipper åsså å bade hunden unødvendig.

For noen ganger lukter det "ekkel-hund", istede for å dusje, kan man bare gi en liten sprut, det er jo ikke alltid den er skitten.

Dere burde ikke uttale dere uten å vite helt hva det er snakk om.

Jeg kommer hvertfall til å fortsette å bruke den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje fordi jeg ser det som å "dolle" opp hunden sin litt. F.eks som med klær, osv.

Selvom man ikke lukter det så godt, så er det ikke naturlig, og hva er vitsen. Lukter ikke hunden noe særlig godt så gi h*n en dusj...

nå bruker jeg da sjelden noe klær på hundene mine da (dvs så og si aldri) kun dekken og regndress i ****** vær.

og en dæsj med hundeparfyme er jo ikke for å skjule noe stygg lukt, bare for å friske opp. gjerne etter at den er badet og stelt. ikke fordi den lukter fælt. har tross alt en rase som faktisk er så og si luktfri egentlig,:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sant det du sier.

De gangene Miko har fått en spray, må jeg ha nesa innatt han for å kjenne noe.

Det er ikke sånn at det lukter lang vei, så jeg kan si med sikkerhet at han ikke lider.

Det skader ikke, sprayer det ikke i ansiktet eller da!

Men en liten sray på ryggen, jeg er kjempe fornøyd med Vellus sin perfyme.

Pet Silk sin stinker!

Så det er forskjell på de forskjellige merkene.

I hundesalongen jeg og mamma jobber i, bruker vi den.

Å kundene spør om de kan få en spray på hundene, for den lukter sååå friskt å godt.

Man slipper åsså å bade hunden unødvendig.

For noen ganger lukter det "ekkel-hund", istede for å dusje, kan man bare gi en liten sprut, det er jo ikke alltid den er skitten.

Dere burde ikke uttale dere uten å vite helt hva det er snakk om

Jeg kommer hvertfall til å fortsette å bruke den :)

thank you!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå bruker jeg da sjelden noe klær på hundene mine da (dvs så og si aldri) kun dekken og regndress i ****** vær.

og en dæsj med hundeparfyme er jo ikke for å skjule noe stygg lukt, bare for å friske opp. gjerne etter at den er badet og stelt. ikke fordi den lukter fælt. har tross alt en rase som faktisk er så og si luktfri egentlig,:)

okey, men jeg ville nok ikke brukt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...