Gå til innhold
Hundesonen.no

Parfyme

Recommended Posts

Skrevet

okey, men jeg ville nok ikke brukt det :)

hihi nei hver sin smak og det skal respekteres :)

og bare så det er sagt så er jeg helt i mot å dolle opp hundene for mye for de er tross alt hunder og ikke mennesker, men en liten sprut med hundeparfyme på nakken en gang i blant ser jeg ikke som å dollin egentlig hehe :)

Skrevet

Helt sant det du sier.

De gangene Miko har fått en spray, må jeg ha nesa innatt han for å kjenne noe.

Hva er vitsen da?

Skrevet

Hva er vitsen da?

Jo, det skal jeg fortelle deg :)

Siden jeg jobber i hunde salong, har jeg fått vite at det ikke er bra å bade hunden for ofte p.g.a fettlaget i pelsen.

Så de gangene jeg syns Miko lukter litt "ikke godt" så får han en liten sprut av Vellus parfymen.

For det er ikke bestandig han er møkkete.

Det sliter mere på pelsen å bli badet ofte enn å få en sprut av hunde parfyme nå å da :)

Skrevet

Jo, det skal jeg fortelle deg :)

Siden jeg jobber i hunde salong, har jeg fått vite at det ikke er bra å bade hunden for ofte p.g.a fettlaget i pelsen.

Så de gangene jeg syns Miko lukter litt "ikke godt" så får han en liten sprut av Vellus parfymen.

For det er ikke bestandig han er møkkete.

Det sliter mere på pelsen å bli badet ofte enn å få en sprut av hunde parfyme nå å da :)

signerer denne :) for det er jo sant!!

Skrevet

har dere prøvd det? hvis dere ikke har det så har dere vel egentlig ikke noe grunnlag for å uttale dere om det det er teit eller ikke. for jeg regner med at dere begrunner det med at det er teit fordi det er så mange forestillinger om små hunder og dill dall og paris hilton moter at det egentlig ødelegger for folk som synes det er greit å gi hunden en liten sprut med hunde parfyme i ny og ne for å gi litt ekstra frisk duft som man egentlig ikke kjenner uten å lukte på hunden, for det er ikke sånn at det lukter på lang vei. Det er IKKE det samme som menneske parfyme!!

Parfyme på hund, ja hva blir det neste. Tør jeg spørre hvilken hensikt det har? Ser poenget for oss tobeinte, men hva med de firbeinte? Fancy halsbånd og dekken har på en måte en mening. Dekken, for å holde hunden varm, Halsbånd fordi det er båndtvang :( . Det er lov å fjase litt ekstra da. Det jeg ikke ser poenget med er disse veskene og nå denne parfymen. Ærlig talt, hva tilfører det hunden? Kom nå ikke å si at det er fordi dere ikke kan bade hundene så ofte. Mine hunder og mange av mine venners hunder bader sjeldent, kan ikke si at vi trenger parfyme av den grunn.

mvh

Margrete

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
    • Jeg er interessert i rasene Collie eller Eurasier? Hvordan er de to rasene? Pelsstell? Røyter de mye? Er det mye lyd? Trenbarhet og kan de gå løs ute med lite jakt? 
    • Enig! Heftig lyd er no go for meg også
    • Da snakker vi en helt annen arbeidskapasitet, tilnærmet border collie. Men hvis det er aktuelt, så ja. Og så har de MYE lyd. Mer enn de andre lapphundene. Jeg synes de er dritfine, men lyden (og røytingen) hadde vært uaktuell for meg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...