Gå til innhold
Hundesonen.no

Parfyme

Recommended Posts

Skrevet

okey, men jeg ville nok ikke brukt det :)

hihi nei hver sin smak og det skal respekteres :)

og bare så det er sagt så er jeg helt i mot å dolle opp hundene for mye for de er tross alt hunder og ikke mennesker, men en liten sprut med hundeparfyme på nakken en gang i blant ser jeg ikke som å dollin egentlig hehe :)

Skrevet

Helt sant det du sier.

De gangene Miko har fått en spray, må jeg ha nesa innatt han for å kjenne noe.

Hva er vitsen da?

Skrevet

Hva er vitsen da?

Jo, det skal jeg fortelle deg :)

Siden jeg jobber i hunde salong, har jeg fått vite at det ikke er bra å bade hunden for ofte p.g.a fettlaget i pelsen.

Så de gangene jeg syns Miko lukter litt "ikke godt" så får han en liten sprut av Vellus parfymen.

For det er ikke bestandig han er møkkete.

Det sliter mere på pelsen å bli badet ofte enn å få en sprut av hunde parfyme nå å da :)

Skrevet

Jo, det skal jeg fortelle deg :)

Siden jeg jobber i hunde salong, har jeg fått vite at det ikke er bra å bade hunden for ofte p.g.a fettlaget i pelsen.

Så de gangene jeg syns Miko lukter litt "ikke godt" så får han en liten sprut av Vellus parfymen.

For det er ikke bestandig han er møkkete.

Det sliter mere på pelsen å bli badet ofte enn å få en sprut av hunde parfyme nå å da :)

signerer denne :) for det er jo sant!!

Skrevet

har dere prøvd det? hvis dere ikke har det så har dere vel egentlig ikke noe grunnlag for å uttale dere om det det er teit eller ikke. for jeg regner med at dere begrunner det med at det er teit fordi det er så mange forestillinger om små hunder og dill dall og paris hilton moter at det egentlig ødelegger for folk som synes det er greit å gi hunden en liten sprut med hunde parfyme i ny og ne for å gi litt ekstra frisk duft som man egentlig ikke kjenner uten å lukte på hunden, for det er ikke sånn at det lukter på lang vei. Det er IKKE det samme som menneske parfyme!!

Parfyme på hund, ja hva blir det neste. Tør jeg spørre hvilken hensikt det har? Ser poenget for oss tobeinte, men hva med de firbeinte? Fancy halsbånd og dekken har på en måte en mening. Dekken, for å holde hunden varm, Halsbånd fordi det er båndtvang :( . Det er lov å fjase litt ekstra da. Det jeg ikke ser poenget med er disse veskene og nå denne parfymen. Ærlig talt, hva tilfører det hunden? Kom nå ikke å si at det er fordi dere ikke kan bade hundene så ofte. Mine hunder og mange av mine venners hunder bader sjeldent, kan ikke si at vi trenger parfyme av den grunn.

mvh

Margrete

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...