Gå til innhold
Hundesonen.no

snart utstilling igjen


Jeampi

Recommended Posts

WOW så pen han ble!

Selv så bruker jeg ca én time på bad og føn.

Klippinga kommer utenom. Men jeg er ganske lei eter den timen med bading ja :)

Takker og bukker :)

En time? Pffføy, det er ikke noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

WOW så pen han ble!

Selv så bruker jeg ca én time på bad og føn.

Klippinga kommer utenom. Men jeg er ganske lei eter den timen med bading ja :)

1Time???

Herregud :) det er jo det jeg bruker på 1 japanere det og da er den ferdig badet og klippet(der det trengs, som poter og ører) og klar til ringen altså, Aiwa bruker jeg litt lengre tid på for hun er litt større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er kjempe morro å bade å gjøre Miko fin til en utstilling :)

Jeg bruker ca 1 time og 20 minutter, på å bade og føne han :)

Det er jo ikke noe klippig på papillon da, annet enn litt på beina/potene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bading av hundene er egentlig litt koselig men siden jeg må stå på knærne i dusjen så ender det opp med vond rygg. Føninga tar vi i sofaen så det er bare hyggelig. Jeg leverer hundene inn til klipping en gang i blandt så det er mest poter og litt stussing jeg tar selv. Utstillingsklippen har jeg heldigvis en av de beste i Norge til å ta seg av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg hang en uke etter så jeg trodde det var to uker til manger utstillingen.

Men det er til helga og da er det på'n igjen med pels stell og klipping. Og akkurat i nu'et så frister det IKKE :D

Jeg var oppe hos en pom oppdretter uka før ølen utstillingen og hun lærte meg hvordan Pito skulle klippes. Og Pito ble knallfin! Så derfor er jeg driit nærvøs når jeg skal klippe nå for jeg er så redd for å klippe feil og at hun skal se helt bajs ut :)

Men men det er vel bare å hive seg ut i det :) Noen som vil gjøre det for meg? :) Hehehe.

Har nå fått kjøpt meg en ordentlig potesaks nå da så i kveld skal jeg ta potene :)

Jeg skjønner hvordan du har det. Jeg skulle ta utstillingsnappen og -klippen på Ero første gangen han skulle stilles ut, og den første gangen jeg nappet han alene. Jeg var så nervøs for å klippe feil. Det ble tilslutt ganske bra, fikk oppdretteren min til å stusse han helt fin på utstillinga. Du må legge ut bilder av henne når du er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bading av hundene er egentlig litt koselig men siden jeg må stå på knærne i dusjen så ender det opp med vond rygg.

Slik er det her også.

Må "knekke" ryggen opp etterpå når man har stått bøyd i et kvarter :)

Føningen tar jeg på trimmebord så det går greit :)

Selv om det er mange ganger at jeg skulle ønske at jeg hadde tre hender <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det her også.

Må "knekke" ryggen opp etterpå når man har stått bøyd i et kvarter :P

Føningen tar jeg på trimmebord så det går greit :P

Selv om det er mange ganger at jeg skulle ønske at jeg hadde tre hender <_<

kjenner til den ja.

Jeanett du har ikke lyst å kommer her og bade Aiwa for meg vell?? hun er faktisk den værste å bade her i huset for setter jeg meg på knær så sitter jeg for lavt og står jeg oppreist så blir jeg for høy, må stå bøyd over dyret i dusjen og ryggen(noen som har hatt krampe før? i ryggen? det er aua det :D:P )

no ønsker jeg med sånt hundebadekar, men Jostein sier det er for dyrt :P så jeg får ikke kjøpe(den dummingen han slipper unna hundestellet han :P og det er han som absolutt skulle ha samojed :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor nærme innpå en utstilling bader dere hundene deres? Har hørt at det helst bør være en uke fra du bader til utstillingen er? Hadde noe med at pelsen ble blass ellers? Er dette riktig?

Kommer veldig an på rase ja, på papillon bader man kvelden før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg har lite pelsstell nå,har hatt klippe/nappehund i mange år..men nå er det bare å stusse halen litt om det trengs og gå over med et pusseskinn rett før jeg skal inn i ringen.Er så glad for det altså for jeg kan ikke si hvor mange ganger jeg har gått med vond rygg etter utalligen timer i dusjen og mange timer med saks og klippemaskin.men det har jo vært gøy i alle år også å se det ferdige resultatet da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du med Pomeranian er lei av pelsstell ;) Prøv to stykk wheatens i 2uker så skal du få se hva MYE pelsstell er, flokene kommer på 2dager uten børsting her. Bading tar 1 1/2time, føning tar 1/2time, børsting tar 1time og Klipp tarr 1time. (Nena's pels) Da kan man lett bli lei, men jeg liker heldigvis pelsstellet, hvis ikke tror jeg ikke jeg hadde hatt rasen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor nærme innpå en utstilling bader dere hundene deres? Har hørt at det helst bør være en uke fra du bader til utstillingen er? Hadde noe med at pelsen ble blass ellers? Er dette riktig?

Jeg har ikke sjans å bade min borzoi en uke før utstilling, da hadde det vært lite vits (Siden han er en møkke hund.. Og en hel uke å måtte passe på at de hvite beina hans ikke hadde blitt skitne.. Nei stress..) Nei jeg bader kvelden før.. så føner jeg pelsen (Så det blir fluffy pels :blush: ) Og han ligger heeele natten i buret sitt uten ben får å passe på så han ikke blir skitten..

En morsom historie.. Guro (Bambii) Tok han med seg til bø.. hun bada han lørdags kveld.. Gjett hvem som rulla seg i skit på søndags morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sjans å bade min borzoi en uke før utstilling, da hadde det vært lite vits (Siden han er en møkke hund.. Og en hel uke å måtte passe på at de hvite beina hans ikke hadde blitt skitne.. Nei stress..) Nei jeg bader kvelden før.. så føner jeg pelsen (Så det blir fluffy pels :blush: ) Og han ligger heeele natten i buret sitt uten ben får å passe på så han ikke blir skitten..

En morsom historie.. Guro (Bambii) Tok han med seg til bø.. hun bada han lørdags kveld.. Gjett hvem som rulla seg i skit på søndags morgen ;)

hæhæ.. lukta serchaj av den udåden altså... hehe.. :)

må ha vært litt sånn ekkelt for guro da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner til den ja.

Jeanett du har ikke lyst å kommer her og bade Aiwa for meg vell?? hun er faktisk den værste å bade her i huset for setter jeg meg på knær så sitter jeg for lavt og står jeg oppreist så blir jeg for høy, må stå bøyd over dyret i dusjen og ryggen(noen som har hatt krampe før? i ryggen? det er aua det ;);) )

no ønsker jeg med sånt hundebadekar, men Jostein sier det er for dyrt ;) så jeg får ikke kjøpe(den dummingen han slipper unna hundestellet han :) og det er han som absolutt skulle ha samojed :D )

Hehehe jeg kan komme og bade for deg jeg! ;) Så klipper vi pom klipp på jostein i samma slengen! ;)

Kine: ja kom og klipp i vei! B) Så kan jeg heller ta pels stellet på hundene dine! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ferdig og her er bilder!

Før:

foer.jpg

Etter:

etter.jpg

I dag brukte jeg to timer på bad,føn og klipp, For det var i grunn bare stussinga på klippen igjen ;)

(og så var vi på agility rett etterpå, hoho B) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hun var fin både før og etter jeg da ;)

Men jeg ser du har stusset litt her og der. Det er vel mest jevning som skal til, så silhuetten kommer fram? ;) Har ikke mest peiling på pommer akkurat...

Ja man stusser litt for å få dem til å se rundest mulig ut, pluss at de skal være ganske korte og kompakte i kroppen :)

Så fin! Tror hun har litt mer pels nå enn da jeg såg henne.. :D

Tja, tror ikke hun har fått så mye mer pels ;) kan ha noe med at hun var nyfønet der og da er pelsen med en gang mer fløffy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ferdig og her er bilder!

Før:

foer.jpg

Etter:

etter.jpg

I dag brukte jeg to timer på bad,føn og klipp, For det var i grunn bare stussinga på klippen igjen :(

(og så var vi på agility rett etterpå, hoho B) )

Så fin hun ble Jeanette!Du er kjempeflink å klippe henne :P Lykke til på utstillinga i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vet beds kan man enkelt klippe til selv og er veldig populært for bruk i bilbur. 
    • Hei! Kjøpte nylig et pent brukt 4Pets Herkules hundebur, men jeg trodde det ville være enklere å finne pute til det. Er dette en eldre versjon av 4Pets sine bur? Finnes det en type hundeseng man kan klippe til selv, som ikke er ren ull? Bikkja er fryktelig varm av seg.
    • Goldentispe av utstillingslinjer høres ut som kan passe fint, men bare husk på at alle valper og unghunder er generelt krevende og at trening på å takle å være hjemme alene en hel arb.dag kan ta lang tid. 
    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...